Για ακόμα μία χρονιά ετοιμάζονται αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας και τα «σπασμένα» θα κληθούν να πληρώσουν πάλι χιλιάδες κάτοχοι αυτοκινήτων, με τη δικαιολογία -από το κράτος- ότι ρυπαίνουν το περιβάλλον.
Καταρχήν, λέγεται ότι θα μειωθεί και άλλο το όριο των εκπομπών ρύπων για τα αυτοκίνητα που απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας. Να υπενθυμίσουμε ότι πέρυσι από τα 100 γρ./χλμ. έπεσε στα 90 γρ./χλμ., ενώ για το 2017 εξετάζεται ότι το όριο θα πέσει στα 85 γρ./χλμ. ή ακόμα χειρότερα στα 80 γρ./χλμ. Κάτι που σημαίνει ότι πλέον ελάχιστα αυτοκίνητα δεν θα πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας και αυτά θα είναι κυρίως κάποια πολύ ακριβά, όπως υβριδικά και τεχνολογίας plug-in hybrid.
Σύμφωνα παράλληλα με δημοσιεύματα, φαίνεται ότι υπάρχουν σκέψεις για επέκταση του συστήματος επιβολής τελών κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές CO2 και για πιο παλιά οχήματα. Μέχρι σήμερα και για όσα αυτοκίνητα έχουν ταξινομηθεί από 1/11/2010, o υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας γινόταν με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Με τα νέα τέλη κυκλοφορίας το μέτρο αυτό θα εφαρμοστεί και για τα αυτοκίνητα που έχουν πρώτη ημερομηνία αδείας κυκλοφορίας την 1η Ιανουαρίου 2007 και μετά και έχουν κυβισμό μεταξύ 1.400 έως 1.800 κ.εκ.
Παρακάτω παραθέτουμε κάποια ενδεικτικά παραδείγματα αλλαγών των τελών κυκλοφορίας, αν τελικά ισχύσουν για τα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί από το 2007 έως το 2010 και με βάση τις ισχύουσες τιμές ευρώ/γρ. CO2. Όπως θα δείτε, όσα εκπέμπουν μεταξύ 141-160 γρ./χλμ. CO2 (x1,20€) η επιπλέον επιβάρυνση θα είναι χαμηλή, όμως όσα εκπέμπουν 161-190 γρ./χλμ. CO2 (x2,45€) θα κληθούν να πληρώσουν πολύ υψηλότερα τέλη κυκλοφορίας:
Μάρκα/μοντέλο* | CO2 (γρ./χλμ.) | Τέλη 2016 (€) | Τέλη 2017 (€) |
Ford Fiesta 1.4 | 145 | 255 | 268 |
Hyundai Getz 1.4 | 149 | 255 | 276 |
Opel Corsa 1.4 | 146 | 255 | 270 |
VW Polo 1.4 | 150 | 255 | 277 |
Ford Focus 1.6 Ti-VCT | 155 | 280 | 286 |
Opel Astra 1.6 | 155 | 280 | 286 |
VW Golf 1.6 FSI | 154 | 280 | 285 |
Toyota Auris 1.6 | 152 | 280 | 281 |
Skoda Octavia 1.6 MPI | 173 | 280 | 424 |
BMW 316i | 142 | 280 | 262 |
VW Passat 1.6 FSI | 180 | 280 | 441 |
Toyota Avensis 1.6 | 172 | 280 | 421 |
*μοντέλα του 2007 |
Για τα πιο παλιά αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού και ηλικίας άνω των 15 ετών εξετάζεται μια μικρή μείωση των τελών κυκλοφορίας, μήπως και οι ιδιοκτήτες τους πάρουν πίσω τις πινακίδες που έχουν καταθέσει και τα βγάλουν ξανά στην κυκλοφορία. Βέβαια αυτά τα αυτοκίνητα είναι πλέον ελάχιστα, όπως και τα νεότερα των 15 ετών μεγάλου κυβισμού, αφού οι ιδιοκτήτες τους τα έχουν πωλήσει σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές.
ΠΗΓΗ : autogreeknews.gr