Στη δημοσιότητα έρχονται τα πρώτα στοιχεία για το το σοβαρό ατύχημα με το φορτηγό και την αμαξοστοιχία της Hellenic Train κοντά στην Αυλίδα, από τον διευθύνοντα σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτη Τερεζάκη.
Ο κ. Τερεζάκης, μιλώντας στην κάμερα του Orange Press Agency, σημείωσε ότι μια κίνηση έσωσε τη ζωή των δυο μηχανοδηγών, οι οποίοι φαίνεται ότι χειρίστηκαν με επαγγελματισμό το απρόσμενο συμβάν, όταν δηλαδή είδαν τη νταλίκα να έχει πέσει ουσιαστικά στις γραμμές.
Όπως εξήγησε, το ατύχημα έγινε σε καμπύλο τμήμα της γραμμής (στροφή) «και ο μηχανοδηγός αντιλήφθηκε το εμπόδιο σε σχετικά μικρή απόσταση. Έκαναν χρήση της ακαριαίας πέδης.
Όπως αναφέρεται στο diaforetiko.gr , υπολόγισαν ότι θα σταματούσαν στη νταλίκα, όμως πίσω από τη νταλίκα κρυβόταν το κοντέινερ που έκανε και τη μεγαλύτερη ζημιά. Το ευτύχημα είναι ότι χτύπησε την καμπίνα των μηχανοδηγών στο δεξί μέρος και εκείνοι, έξυπνα ενεργώντας, πήγαν στο αριστερό μέρος της καμπίνας και σώθηκαν».
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, έχει ειδοποιηθεί ο Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ), στον οποίον -όπως και στη ΡΑΣ- θα παραδοθούν τα στοιχεία από το «μαύρο κουτί» του τρένου, δηλαδή ο ταχογράφος, ώστε να δουν την ταχύτητα την απόσταση πέδησης.
Στη συνέχεια θα εκδοθεί το πόρισμα
Ο κ. Τερεζάκης τόνισε ότι βάσει του προγράμματος, η ταχύτητα θα έπρεπε να είναι στα 60 χιλιόμετρα ενώ ο ίδιος εκτιμά ότι το τρένο πήγαινε με μικρότερη ταχύτηα και ότι και οι δυο οδηγοί είναι σοκαρισμένοι αλλά καλά στην υγεία τους.