Μεγάλες καθυστερήσεις στη γραμμή 3 του μετρό
Για παράδειγμα ο συρμός που έφυγε από την Νίκαιο στις 8:20, έφτασε τελικά στον τελικό προορισμό του στην Δουκίσσης Πλακεντίας στις 9:40
Έντονο πρόβλημα με πολλές καθυστερήσεις στην κυκλοφορία της γραμμής 3 του μετρό “Νίκαια- Δουκίσσης Πλακεντίας- Αεροδρόμιο”. Βλάβη συρμού έχει δημιουργήσει έντονο πρόβλημα εδώ και μία ώρα στην κυκλοφορία της γραμμής 3 του μετρό “Νίκαια- Δουκίσσης Πλακεντίας- Αεροδρόμιο”.
Συγκεκριμένα γύρω στις 8 και τέταρτο σήμερα Τρίτη το πρωί ο συρμός που έφτασε στο σταθμό του Ελαιώνα από τη Νίκαια μετά από πεντάλεπτη αναμονή για την διαπίστωση βλάβης εκκενώθηκε και κατόπιν αποχώρησε με ρυθμούς “καρβουνιάρη” για να φτάσει τελικά μετά από μισή ώρα στο σταθμό του Κεραμεικού όπου και τελικά ακινητοποιήθηκε, δίνοντας την δυνατότητα στο σύστημα διαχείρισης της κυκλοφορίας να αντιδρομήσει το ρεύμα προς Νίκαια που λειτουργούσε, και να δώσει το πράσινο φως να κατευθυνθούν προς Σύνταγμα τα εγκλωβισμένα τρένα με τους επιβάτες που πολλοί από αυτούς έφτασαν να φωνάζουν για την κατάντια της κατάστασης επιτιθέμενοι λεκτικά κατά δικαίων και αδίκων με κύριο επιχείρημα τον συνωστισμό λόγω της διασποράς του κορωνοϊού.
Πάρτε πίσω τα χρήματα σας: Ποια είναι τα δικαιώματα σας όταν ταξιδεύετε με τρένο
Από αποζημίωση, που αντιστοιχεί στο 25%-50% του αντιτίμου του εισιτηρίου, έως και πλήρη επιστροφή χρημάτων μπορούν να διεκδικήσουν οι επιβάτες τρένων, ανάλογα με τις «παρατυπίες» που θα διαπιστωθούν από πλευράς σιδηροδρομικής εταιρίας.
Αναλυτικά ο «μπούσουλας» της ΕΚΠΟΙΖΩ:
Καθυστέρηση άφιξης
Επιστροφή χρημάτων
Όταν αναμένεται πως θα υπάρχει τουλάχιστον 1 ώρα καθυστέρηση άφιξης του τρένου στον τελικό προορισμό, τότε μπορείτε:
· εάν δεν έχει ξεκινήσει το δρομολόγιο, να μην ταξιδέψετε και να σας επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου ή
· εάν είστε στη μέση της διαδρομής σας, να μη συνεχίσετε το ταξίδι σας και να σας επιστραφεί το αντίτιμο που αναλογεί για τη διαδρομή που δεν κάνατε. Επιπλέον, δικαιούστε δωρεάν επιστροφή στο σημείο αναχώρησής σας, εάν λόγω αυτής της καθυστέρησης δεν εκπληρώνεται πλέον ο σκοπός του ταξιδιού σας ή
· να συνεχίσετε προς τον τελικό προορισμό σας, με ευθύνη της εταιρίας, το ταχύτερο δυνατό, ακόμα και με εναλλακτικό μέσο μεταφοράς ή
· να συνεχίσετε το ταξίδι σας.
Αποζημίωση
Εάν ολοκληρώσετε το ταξίδι σας έχοντας καθυστέρηση τουλάχιστον 1 ώρα, μπορείτε να ζητήσετε αποζημίωση ίση με:
· 25% του αντιτίμου του εισιτηρίου, αν το τρένο καθυστερήσει από 1 έως 2 ώρες,
· 50% του αντιτίμου του εισιτηρίου, αν το τρένο καθυστερήσει πάνω από 2 ώρες.
Δεν δικαιούστε αποζημίωση εάν γνωρίζατε για την καθυστέρηση του δρομολογίου πριν αγοράσετε το εισιτήριο ή εάν η καθυστέρηση είναι λιγότερο από 1 ώρα.
Διαμονή & διατροφή
Σε περίπτωση καθυστέρησης αναχώρησης ή άφιξης που υπερβαίνει τη 1 ώρα δικαιούστε δωρεάν:
· γεύματα και αναψυκτικά
· διαμονή σε κατάλυμα και μετακίνηση μεταξύ του σιδηροδρομικού σταθμού και του καταλύματος, σε περίπτωση που υπάρχει ανάγκη διανυκτέρευσης.
Έχετε δικαίωμα να ζητήσετε από τη σιδηροδρομική εταιρία να σας πιστοποιήσει την καθυστέρηση ή ακύρωση του δρομολογίου επάνω στο εισιτήριό σας. Η εταιρία απαλλάσσεται από την ευθύνη αποζημίωσης στην περίπτωση που η καθυστέρηση ή η ακύρωση του δρομολογίου προκύπτει από εξωτερικές περιστάσεις που δεν μπορούσε να αποφύγει.
Αποσκευές
Αν οι αποσκευές χαθούν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, δικαιούστε αποζημίωση:
· έως 1.300 ευρώ/αποσκευή, αν μπορείτε να αποδείξετε την αξία της,
· έως 330 ευρώ/αποσκευή σε κάθε άλλη περίπτωση.
Κατοικίδια
Μπορείτε να μεταφέρετε δωρεάν το κατοικίδιό σας με το τρένο, αρκεί να έχετε μαζί σας ενημερωμένο το βιβλιάριο υγείας του. Τα μικρόσωμα ζώα τα μεταφέρετε στο ειδικό καλάθι μεταφοράς τους και τα μεγαλόσωμα με φίμωτρο και λουρί δίπλα σας. Η μέγιστη διάσταση του ειδικού καλαθιού είναι 50x40x70 εκ. για τις αμαξοστοιχίες ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Καταγγελία
Λαμβάνοντας υπόψη τον παραπάνω οδηγό και εφόσον αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα κατά τη μετακίνηση τόσο με τρένο όσο και με άλλα μέσα μεταφοράς, π.χ. πλοίο, αεροπλάνο, ΚΤΕΛ, μπορείτε να απευθυνθείτε στην ΕΚΠΟΙΖΩ προκειμένου να υποβάλετε σχετική καταγγελία.
Σε περίπτωση που δεν είστε μέλη της Ένωσης θα πρέπει να συμπληρώσετε ένα υπόδειγμα (ηλεκτρονική φόρμα), που είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα της (www.ekpizo.gr) και αφορά σε καταγγελία για υπηρεσία μετακίνησης.
Επόμενο βήμα σας θα είναι να αποστείλετε το συγκεκριμένο έγγραφο στην επιχείρηση με την οποία έχει ανακύψει η διαφορά, κοινοποιώντας το, παράλληλα, στην ΕΚΠΟΙΖΩ, καθώς και στους αρμόδιους φορείς. Αν είστε μέλη, μπορείτε να υποβάλετε την καταγγελία συμπληρώνοντας μια άλλη, ειδική φόρμα, όπου αναφέρετε, μεταξύ άλλων, τον αριθμό μέλους και το πρόβλημα, προκειμένου να μεσολαβήσει η Ένωση εξωδικαστικά.