Η Αττική βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα πρωτόγνωρο κυκλοφοριακό χάος, με βασικούς οδικούς άξονες να παρουσιάζουν σοβαρές καθυστερήσεις καθημερινά. Τα προβλήματα γίνονται εντονότερα λόγω της αυξημένης κίνησης, των εργασιών στους δρόμους, της απουσίας οργανωμένου σχεδίου διαχείρισης, αλλά και των καιρικών συνθηκών.
Σύμφωνα με ειδικούς, όπως ο σύμβουλος διαχείρισης κυκλοφορίας Κίμων Λογοθέτης, η κατάσταση έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο. «Η εικόνα που βλέπουμε στους δρόμους της Αττικής δεν έχει ξαναγίνει. Οι καθυστερήσεις έχουν αυξηθεί δραματικά, ενώ βασικοί οδικοί άξονες, όπως η Αττική Οδός, η Λεωφόρος Κηφισού, η Λεωφόρος Αθηνών και η Ποσειδώνος, είναι πλέον σχεδόν αδιάβατοι», δηλώνει χαρακτηριστικά.
Πού εντοπίζεται το μεγαλύτερο πρόβλημα
Η συμφόρηση έχει επηρεάσει σχεδόν όλους τους κεντρικούς δρόμους. Οι οδηγοί έρχονται αντιμέτωποι με συνεχείς καθυστερήσεις και πολύ χαμηλές ταχύτητες, με ορισμένα σημεία να παρουσιάζουν μόνιμη κίνηση:
•Ποσειδώνος: Το ρεύμα προς Γλυφάδα παρουσιάζει ιδιαίτερα αυξημένη κίνηση, από το Παλαιό Φάληρο έως τη Βάρης-Κορωπίου.
•Αθηνών-Κορίνθου: Η συμφόρηση ξεκινά από το Χαϊδάρι, επεκτείνεται μέχρι το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο και συνεχίζεται προς την πλατεία Καραϊσκάκη και το κέντρο της Αθήνας.
•Συγγρού: Το ανοδικό ρεύμα έχει μπλοκαριστεί σε αρκετά σημεία, από τον Άγιο Σώστη μέχρι τη Στήλη του Ολυμπίου Διός.
•Ηλιουπόλεως: Οι καθυστερήσεις είναι συνεχείς από τη Δάφνη μέχρι την Αρδηττού.
Η εικόνα είναι ίδια και σε άλλα σημεία του λεκανοπεδίου, με δρόμους που άλλοτε εξυπηρετούσαν τη ροή να αδυνατούν να καλύψουν τις τωρινές ανάγκες.
Οι αιτίες πίσω από το κυκλοφοριακό χάος
1.Η αυξημένη χρήση Ι.Χ. οχημάτων.
2.Οι καθυστερήσεις στην υλοποίηση έργων υποδομής.
3.Η έλλειψη ολοκληρωμένου σχεδίου διαχείρισης κυκλοφορίας από τους αρμόδιους φορείς.
4.Οι καιρικές συνθήκες, που επηρεάζουν τη ροή σε κεντρικούς δρόμους.
Ο Κίμων Λογοθέτης τονίζει ότι η μέση ταχύτητα στους κεντρικούς δρόμους της Αττικής έχει πέσει σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα, επιδεινώνοντας τη συνολική εμπειρία των οδηγών.
Τι προβλέπεται για το μέλλον
Οι πολίτες καλούνται να διαχειριστούν αυτή την κατάσταση για τα επόμενα χρόνια, καθώς τα μεγάλα έργα υποδομής που θα μπορούσαν να δώσουν λύσεις είναι προγραμματισμένα να ξεκινήσουν μετά το 2026, με ολοκλήρωση το 2032. Στο μεσοδιάστημα, οι οδηγοί θα συνεχίσουν να αντιμετωπίζουν τις ίδιες προκλήσεις, χωρίς σημαντική βελτίωση της κυκλοφοριακής ροής.
Η απουσία άμεσων και αποτελεσματικών μέτρων εντείνει την αγανάκτηση των πολιτών. Το κυκλοφοριακό χάος δεν επηρεάζει μόνο την καθημερινότητά τους αλλά και την ποιότητα ζωής τους συνολικά, δημιουργώντας αλυσιδωτές συνέπειες για την κοινωνία και την οικονομία της Αττικής.