Για την πορεία των εργασιών της ευρείας κλίμακας επιχείρησης καθαρισμού όλων των υπόγειων τμημάτων στον Κηφισό ποταμό, ενημερώθηκε σήμερα ο Περιφερειάρχης Αττικής Νίκος Χαρδαλιάς, κατά τη διάρκεια αυτοψίας που πραγματοποίησε σε πλακοσκεπή σημεία, στο ύψος της περιοχής του Αγίου Ιωάννη Ρέντη.
Ο κ. Χαρδαλιάς ενημερώθηκε για τα επόμενα βήματα του έργου, που στόχο έχει την ταχεία και πλήρη αποκατάσταση της διατομής του ποταμού, ώστε να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη ροή των ομβρίων υδάτων.
Όπως ανέφερε ο ίδιος, στην παρούσα φάση του έργου οι μηχανικοί διενεργούν ελέγχους στα πλακοσκεπή σημεία για να διαπιστωθεί η στατικότητα και να αποφευχθούν τυχόν καταρρεύσεις δομικών στοιχείων. Ο ίδιος έκανε λόγο για ένα «πάρα πολύ δύσκολο έργο», εξαιτίας της απουσίας αερισμού, της έλλειψης φωτισμού και του βουρκώδους υποστρώματος.
Ο περιφερειάρχης Αττικής προανήγγειλε ότι το αμέσως επόμενο διάστημα ξεκινούν αντίστοιχες εργασίες σε όλα τα πλακοσκεπή τμήματα των ρεμάτων της Αττικής, αναφέροντας χαρακτηριστικά την Πικροδάφνη και τον Ιλισό και τόνισε ότι στο εξής οι καθαρισμοί θα είναι ετήσιοι.
«Εδώ και δεκαετίες, 8,5 χιλιόμετρα από τα πλακοσκεπή τμήματα του ποταμού δεν έχουν καθαριστεί ποτέ. Όλοι μετά τις πλημμύρες αναρωτιόμαστε τι πάει στραβά. Τι πάει λάθος. Αυτό που συμβαίνει είναι ότι δεν υπάρχει ένας συνολικός σχεδιασμός. Αυτό αλλάζουμε. Και αυτό ακριβώς κάνουμε τώρα. Οι εργασίες καθαρισμού θα είναι ετήσιες. Δηλαδή, κάθε χρόνο θα γίνεται αυτό ακριβώς που κάνουμε το τελευταίο διάστημα», σημείωσε.
Αναφερόμενος στο χρονοδιάγραμμα των εργασιών, ο κ. Χαρδαλιάς υπογράμμισε ότι στόχος είναι να ολοκληρωθούν τον Οκτώβριο, υπό την προϋπόθεση ότι μέχρι τότε δεν θα ξεσπάσουν καταιγίδες, οι οποίες θα επηρεάσουν την πορεία των έργων.
Επισημαίνεται ότι έως και σήμερα έχουν απομακρυνθεί περίπου 1.500 τόνοι φερτών υλικών από το κλειστό τμήμα του ποταμού, που αποτελούν ένα μείγμα διαφόρων αντικειμένων, όπως κομματιών σκυροδέματος, χώματος και απορριμμάτων, ενώ απομακρύνονται επίσης πέτρες και λάσπη.
Δεδομένης της σύνθετης φύσης των υλικών που εντοπίζονται, απαιτείται κάθε φορά η προσωρινή τους απόθεση παραπλεύρως της κοίτης για διάστημα 24 έως 48 ωρών, προκειμένου να είναι δυνατή ακολούθως η φόρτωση, η μεταφορά και η απόθεσή τους σε αδειοδοτημένους χώρους.
Να σημειωθεί επίσης ότι κατά τη διάρκεια των εργασιών καθαρισμού, προέκυψαν τεχνικά ζητήματα που απαιτούν άμεση αντιμετώπιση. Συγκεκριμένα διαπιστώθηκε η ύπαρξη μεγάλων κομματιών σκυροδέματος, τα οποία ενδέχεται να έχουν αποκολληθεί από την οροφή και τα πλαϊνά τοιχώματα του αγωγού. Η μεταφορά αυτών των κομματιών απαιτεί πρώτα την κατάτμησή τους σε μικρότερα τμήματα.
Η τελική αξιολόγηση της κατάστασης του φέροντος οργανισμού θα γίνει σταδιακά, κατά την πρόοδο των εργασιών και μετά από ελέγχους που θα πραγματοποιήσουν τα εξειδικευμένα τεχνικά κλιμάκια. Σημειώνεται ότι η συλλογή επαρκών δεδομένων από όλο το μήκος του αγωγού είναι απαραίτητη για την τελική διατύπωση κρίσης σχετικά με τυχόν γενικότερα προβλήματα στατικότητας ή άλλες δομικές φθορές που μπορεί να υφίστανται.