Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2024

«Χαρίζω την ανάσα μου»: Μια εκστρατεία ενημέρωσης και προσφοράς

Πάνω από το 10% του γενικού πληθυσμού πάσχει από άσθμα ή Χρόνια Αναπνευστική Πνευμονοπάθεια. Το κόστος α ντιμετώπισης της νόσου αγγίζει τα 380 δις ευρώ στην Ευρώπη. Μόνο μια μέρα νοσηλείας σε μονάδα εντατικής θεραπείας ενός τέτοιου περιστατικού κοστίζει 4000 ευρώ. Και η πιο σοφή λύση, είναι μία. Κόψτε το κάπνισμα άμεσα. Μελέτες για τον υπολογισμό του κόστους του άσθματος και της Χ.Α.Π. στην οικονομία και στην ποιότητα ζωής των ασθενών, αλλά και μια ξεχωριστή καμπάνια ευαισθητοποίησης, περιλαμβάνει το πρόγραμμα «ΠΝΕΥΜΩΝ» της Ελληνικής Πνευμονολογικής Εταιρείας. Στόχος της εταιρείας είναι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση του κοινού και των αρχών για τα αναπνευστικά νοσήματα, η ανάδειξη του ρόλου του αναπνευστικού συστήματος στην καλή λειτουργία του ανθρώπινου οργανισμού, η ενίσχυση της πρόληψης των αναπνευστικών νόσων, αλλά και η ανάπλαση – δημιουργία δύο πάρκων ή παιδικών χαρών στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ_ΕΠΕ_1
Εκστρατεία ευαισθητοποίησης
Με μια ξεχωριστή καμπάνια για τη σημασία των «υγιών» πνευμόνων και την αξία της ανάσας μας, η Ελληνική Πνευμονολογική Εταιρεία, στοχεύει να ευαισθητοποιήσει το κοινό για τον πρακτικό αντίκτυπο των αναπνευστικών νοσημάτων στην υγεία μας, να τονίσει τη σημασία της πρόληψης, αλλά και να ενισχύσει πάρκα («πνεύμονες») στην Ελλάδα σε δύο τοποθεσίες (Αθήνα και Θεσσαλονίκη). Η καμπάνια «Χαρίζω την Ανάσα μου» ζητά από όλους μας να φουσκώσουμε ένα πορτοκαλί μπαλόνι, να τραβήξουμε μια φωτογραφία και να την «ανεβάσουμε» στο Instagram με το #xarizoanasa για καλό σκοπό! Όσες περισσότερες φωτογραφίες και «ανάσες» συγκεντρώσουμε τόσο περισσότερο θα καταφέρουμε να κάνουμε τα δύο πάρκα πραγματικότητα, χάρη και σε δωρεά της εταιρείας GlaxoSmithKline προς την Ελληνική Πνευμονολογική Εταιρεία για την υλοποίηση του προγράμματος «ΠΝΕΥΜΩΝ».
Στην καμπάνια αναμένεται να συμμετέχουν πλήθος «επώνυμοι», αλλά και χιλιάδες πολίτες που θα προσφέρουν την ανάσα τους για καλό σκοπό. Για την περαιτέρω διάχυση της πληροφορίας και τη μεγιστοποίηση της συμμετοχής έχουν σχεδιαστεί μια σειρά δράσεις (διάδοση μέσω social media, εντυποδιανομή, facebook application κ.α.) για τις οποίες θα υπάρχει ενημέρωση.

ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Σημειώνεται ότι η ανάπλαση των πάρκων θα γίνει σε συνεργασία με την AMKE Άγονη Γραμμή Γόνιμη, η οποία διαθέτει σημαντική εμπειρία στη διαχείριση αντίστοιχων πρωτοβουλιών ανά την Ελλάδα, ενώ η κορύφωση της καμπάνιας θα γίνει προς το τέλος Μαΐου με ανοικτή στο κοινό εκδήλωση, όπου συμβολικά, αλλά και κυριολεκτικά θα απελευθερωθεί ο αέρας από τα χιλιάδες μπαλόνια που ελπίζεται ότι θα έχουν συγκεντρωθεί και θα «φουσκώσουν» τα πανιά ενός μικρού πλεούμενου για να ταξιδέψει και να φτάσει στον τελευταίο σταθμό που θα σηματοδοτεί και την μέγιστη δυνατή υλοποίηση του έργου της δημιουργίας – ανάπλασης των δύο παιδικών χαρών.
Εκπόνηση τριών επιστημονικών μελετών
Έχει ξεκινήσει ο σχεδιασμός για την εκπόνηση τριών επιστημονικών μελετών με την καταγραφή και ανάλυση δεδομένων που θα τεκμηριώνουν τον αντίκτυπο των αναπνευστικών νοσημάτων στην οικονομία (άμεσο και έμμεσο κόστος) και στην ποιότητα ζωής των ασθενών. Πρόκειται για δύο επιστημονικές μελέτες με θέμα «Υπολογισμός του συνολικού άμεσου και έμμεσου κόστους του άσθματος και της Χ.Α.Π. στην Ελλάδα» υπό την επιστημονική ευθύνη και το συντονισμό του κ. Κυριάκου Σουλιώτη, Επίκουρου Καθηγητή Πολιτικής Υγείας του Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής της Σχολής Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών και αφετέρου μία μελέτη με θέμα «Υπολογισμός της επίπτωσης της Χ.Α.Π. στην καθημερινή ζωή, εργασία και ποιότητα ζωής των ασθενών» υπό την επιστημονική ευθύνη του κ. Νικόλαου Μανιαδάκη, Καθηγητή Οργάνωσης και Διοίκησης Υπηρεσιών Υγείας και Διευθυντή του αντίστοιχου τομέα στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας.
Οι μελέτες αυτές θα αξιοποιηθούν προκειμένου να γίνει γνωστή στο Υπουργείο Υγείας και σε άλλους φορείς Δημόσιας Υγείας, η σημασία των αναπνευστικών νοσημάτων για την κοινωνία και την οικονομία της Ελλάδας, με στόχο να ληφθούν πρωτοβουλίες που θα προωθήσουν την πρόληψη, θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής των ασθενών και την ορθολογική χρήση των θεραπειών και τελικώς θα μειώσουν την επιβάρυνση του Εθνικού Συστήματος Υγείας.
Ο Πρόεδρος της Ε.Π.Ε., Συντονιστής- Διευθυντής της 6ης Πνευμονολογικής Κλινικής του νοσοκομείου «ΣΩΤΗΡΙΑ», κ. Μιχάλης Τουμπής σημείωσε: «Ο στόχος της καμπάνιας «Χαρίζω την ανάσα μου» δεν είναι απλώς να δημιουργηθούν δύο παιδικές χαρές στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Είναι εξίσου σημαντικό να ευαισθητοποιηθεί το ευρύ κοινό και να ισχυροποιηθούν τα μηνύματα της πρόληψης και της έγκαιρης διάγνωσης για τα αναπνευστικά νοσήματα. Η αναγνώριση των συμπτωμάτων της Χ.Α.Π. και του άσθματος και η επίσκεψη στον ειδικό ιατρό, αποτελεί κρίσιμο στοιχείο».
Ο Γενικός Γραμματέας της Ε.Π.Ε., Καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών και Υπεύθυνος Μονάδος Πνευμονολογίας & Αναπνευστικής Ανεπάρκειας της Κλινικής Εντατικής Θεραπείας Νοσοκομείου «ο Ευαγγελισμός» κ. Θεόδωρος Βασιλακόπουλος τόνισε: «Με το πρόγραμμα «ΠΝΕΥΜΩΝ» στόχος μας είναι να καταγράψουμε και να αναλύσουμε τα δεδομένα των αναπνευστικών νοσημάτων στην οικονομία και τη ζωή των ασθενών και έχοντας ταυτόχρονα ανοίξει τη συζήτηση με την καμπάνια μας στο ευρύ κοινό, να επιταχύνουμε τη λήψη πρωτοβουλιών από τις αρμόδιες αρχές στην κατεύθυνση της πρόληψης και της έγκαιρης διάγνωσης».
Ο γνωστός ηθοποιός Γιάννης Ζουγανέλης, ο οποίος είναι ένας από τους πρώτους «πρεσβευτές της καμπάνιας, δήλωσε: «Τις πιο μεγάλες ανάσες στη ζωή, τις χρειάζεται το μέλλον. Το μέλλον ανήκει στα παιδιά. Τα παιδιά πρέπει να έχουν χώρο να παίζουν στο περιβάλλον, για να το αναγνωρίζουν. Η ελληνική γλώσσα, που στις περισσότερες περιπτώσεις χρησιμοποιεί οξύμωρα σχήματα, ονόμασε το χώρο αυτό κατά κυριολεξία: Παιδική Χαρά! Χρειαζόμαστε περισσότερες Παιδικές Χαρές και πρέπει να το δούμε στην πράξη. Να δούμε τα παιδιά να παίζουν στις Παιδικές Χαρές. Οπότε «Χαρίζω την ανάσα μου» στις Παιδικές Χαρές και στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη και ελπίζω σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας».

Πηγή : isotimos.com

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ