Την έντονη αντίδραση του Συλλόγου Εφοριακών Υπαλλήλων Αττικής και Κυκλάδων προκαλεί η αποκάλυψη (από την ΑΑΔΕ) χιλιάδων υποθέσεων στα πρόθυρα της παραγραφής στο τέλος του έτους, τις οποίες καλούνται εντός ασφυκτικού περιθωρίου να ελέγξουν κατά προτεραιότητα.
Ο Σύλλογος σημειώνει πως οι εφοριακοί είναι για μία ακόμα φορά «στο ίδιο έργο θεατές» χαρακτηρίζοντας «προκλητικά απαράδεκτο» το φαινόμενο το οποίο επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο λίγες ημέρες πριν το τέλος της χρονιάς.
Αναλυτικά, η ανακοίνωση του Συλλόγου:
«Δέκα ημέρες πριν την εκπνοή του 2019, η Διοίκηση της ΑΑΔΕ ‘’ανακάλυψε’’ στα συρτάρια της εκατοντάδες χιλιάδες υποθέσεις, οι οποίες δεν είχαν αποσταλεί στις αρμόδιες εφορίες προκειμένου να εκκαθαριστούν. Υποθέσεις και στοιχεία τα οποία βρίσκονταν απ’ το 2014 στα χέρια της ΑΑΔΕ, αλλά για λόγους που ποτέ δεν εξηγήθηκαν επαρκώς, ανασύρθηκαν λίγο πριν την παραγραφή τους και σε συνθήκες που πρακτικά δεν επέτρεπαν τον ουσιαστικό και με ασφαλή τρόπο (για τα συμφέροντα του Δημοσίου και τους Φορολογούμενους) έλεγχό τους.
Η ‘’ανακάλυψη’’ αυτή της ΑΑΔΕ και η αποστολή εκατοντάδων χιλιάδων υποθέσεων στις εφορίες συνδυάστηκε (κατά τη συνήθη τακτική) με τη μεταφορά της ευθύνης παραγραφής των υποθέσεων στους εργαζόμενους. Εργαζόμενοι οι οποίοι ακύρωσαν προγραμματισμένες άδειες, δούλεψαν βράδια, Σαββατοκύριακα, τις ημέρες των Χριστουγέννων (χωρίς αμοιβή και υπερωρίες) προκειμένου να καλύψουν τις τεράστιες ευθύνες και αμέλειες της Διοίκησης της ΑΑΔΕ και να υπερασπιστούν (στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό) τα συμφέροντα του Δημοσίου.
Προφανώς βέβαια και δεν περιμέναμε την αναγνώριση της προσπάθεια απ’ τη Διοίκηση της ΑΑΔΕ. Αυτή άλλωστε με τις επιλογές της έχει επιδοθεί σε έναν άνευ προηγουμένου αγώνα απαξίωσης των υπηρεσιών και διαπόμπευσης των εργαζομένων, μέσω φιλικών προς αυτή Μέσων Ενημέρωσης.
Είναι όμως προκλητικά απαράδεκτο και υπονομεύει ευθέως της λειτουργία των υπηρεσιών μας το γεγονός ότι το ίδιο σενάριο επαναλαμβάνεται ουσιαστικά και φέτος. Χιλιάδες υποθέσεις αναδρομικών του 2014 (!) έχουν σταλεί στις εφορίες, ενώ το πρόγραμμα που επιτρέπει τη δυνατότητα επεξεργασίας των υποθέσεων αυτών, τέθηκε σε εφαρμογή λίγες ημέρες πριν αυτές οδηγηθούν στην παραγραφή. Χιλιάδες υποθέσεις οι οποίες στάλθηκαν παράλληλα ή και ταυτόχρονα με άλλες λίστες υποθέσεων οι οποίες επίσης παραγράφονται στο τέλος του έτους.
Στάλθηκαν σε υπηρεσίες οι οποίες είναι αποδεκατισμένες εξαιτίας των επιλογών της Διοίκησης, χωρίς στοιχειώδη υλικοτεχνική υποδομή και βασικά αναλώσιμα, σε υπηρεσίες που ακόμα και εν μέσω πανδημίας βρίσκονται σε διαρκή φάση συγχωνεύσεων.
Σε υπηρεσίες οι οποίες ασφυκτιούν απ’ τα χιλιάδες ηλεκτρονικά αιτήματα πολιτών (Κεφάλαιο, ΕΝΦΙΑ κλπ) τα οποία όμως είναι πρακτικά αδύνατο να εξυπηρετηθούν εγκαίρως, λόγω του απαρχαιωμένου συστήματος Η/Υ το οποίο δεν μπορεί να υποστηρίξει την όλη διαδικασία.
Στάλθηκαν σε υπηρεσίες οι οποίες λειτουργούν με το 1/3 του απαιτούμενου προσωπικού, με εργαζόμενους που βρίσκονται καθ’ όλη τη διάρκεια του COVID-19 στην πρώτη γραμμή, μιας και στις υπηρεσίες μας δεν υπάρχει η… ‘’πολυτέλεια’’ της εξ αποστάσεως εργασίας (λόγω της έλλειψης προσωπικού, της ανυπαρξίας των απαραίτητων υποδομών κλπ), ακόμα και για συναδέλφους με σοβαρά προβλήματα υγείας.
Στάλθηκαν σε υπηρεσίες με εργαζόμενους οι οποίοι διασύρονται στα ΜΜΕ υπό την ανοχή (αν όχι την καθοδήγηση) της Διοίκησης, η οποία προσπαθεί να καλύψει πίσω από αυτούς τόσο τις εγκληματικές της ευθύνες, όσο και τα σχέδιά της για το μέλλον των υπηρεσιών μας.