Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2024

Δεν θα αδειάσουν οι δρόμοι τον Αύγουστο στην Αθήνα

Οι εποχές που οι κεντρικοί δρόμοι της Αθήνας, όπως η Πανεπιστημίου, η Σταδίου, η Βασιλίσσης Σοφίας και η Κηφισίας, έμοιαζαν άδειοι και έρημοι κατά τον Αύγουστο έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Η αυξημένη τουριστική κίνηση στην Αττική και οι περιορισμένες σε ημέρες άδειες των εργαζομένων διατηρούν τους δρόμους της Αθήνας γεμάτους από κίνηση ακόμη και τον μήνα των διακοπών.

κυκλοφορίας

Την περασμένη εβδομάδα οι κεντρικοί οδικοί άξονες κατέγραψαν σημαντικές συμφορήσεις, με κύριους «πρωταγωνιστές» τους δρόμους του Πειραιά, την Αθηνών – Κορίνθου, τον Κηφισό, την Ποσειδώνος και την άνοδο της Συγγρού. Παρά τη μείωση της κίνησης σε ορισμένους δρόμους, όπως στη Λεωφόρο Κατεχάκη και την Κηφισίας μετά το κλείσιμο των σχολείων, η κυκλοφορία παρέμεινε αυξημένη. Ταυτόχρονα βγήκαν στους δρόμους τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία της ΟΣΥ που ενίσχυσαν σημαντικά τα δρομολόγια, ωστόσο η ανανέωση του στόλου των αστικών λεωφορείων βρίσκεται σε εξέλιξη και απαιτούνται ακόμη να γίνουν σημαντικά βήματα μέχρι την επανάκτηση της εμπιστοσύνης του επιβατικού κοινού.

Εξάλλου, παραμένει άλυτο το πρόβλημα της παράνομης στάθμευσης στο κέντρο της Αθήνας. Η Τροχαία σε συνεργασία με τη Δημοτική Αστυνομία θα πρέπει να εντείνει τις προσπάθειές της έτσι ώστε να μην υπάρχουν σταθμευμένα οχήματα σε σημεία που εμποδίζουν την κυκλοφορία. Οι λωρίδες κυκλοφορίας σε κεντρικούς δρόμους είναι σχεδόν μόνιμα κατειλημμένες από σταθμευμένα αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα να μειώνεται σημαντικά η διατομή των δρόμων και να αυξάνεται η κίνηση. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η Πειραιώς στην άνοδο προς Ομόνοια, η Αχαρνών, η 3ης Σεπτεμβρίου και η Ακαδημίας που κυριολεκτικά υποφέρουν από την παράνομη στάθμευση.

Συμφορήσεις

Ο Ιούλιος κατέγραψε αρκετές συμφορήσεις και παρόμοια αναμένεται να είναι η κατάσταση και τον Αύγουστο. Παρότι η κυκλοφορία δεν θα φτάσει τα επίπεδα μποτιλιαρίσματος για ώρες, θα είναι ιδιαίτερα αυξημένη. Βέβαια αξίζει να αναφερθεί ότι βελτιώθηκε σημαντικά η κατάσταση στο κέντρο της Αθήνας και ειδικότερα στην Αμαλίας, με την οριοθέτηση του χώρου στάθμευσης τουριστικών λεωφορείων στο πάρκινγκ των ολυμπιακών εγκαταστάσεων στο Φάληρο. Όμως αυτή η λύση είναι προσωρινή και θα πρέπει άμεσα να εξεταστεί το ζήτημα των νέων υπόγειων υποδομών στάθμευσης που θα εξυπηρετούν τα τουριστικά λεωφορεία.

Τι αναμένεται το φθινόπωρο

Ο Σεπτέμβριος προβλέπεται να φέρει μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα, ειδικά κατά το δεύτερο δεκαήμερο με το άνοιγμα των σχολείων. Η αυξημένη τουριστική κίνηση, σε συνδυασμό με την επιστροφή των εργαζομένων στις δουλειές τους, θα επιβαρύνει τους δρόμους της Αττικής. Επιπλέον, η απουσία του περιοριστικού μέτρου του Δακτυλίου στο κέντρο της πόλης μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου θα εντείνει την κίνηση. Η πολιτεία πρέπει να λάβει άμεσα μέτρα σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, την Περιφέρεια Αττικής και τους δήμους από τους οποίους διέρχονται κεντρικοί οδικοί άξονες.

Επικαιροποιημένα προγράμματα

Τα φανάρια πρέπει να προσαρμοστούν και να εφοδιαστούν με νέα, επικαιροποιημένα προγράμματα, ενώ το περιοριστικό μέτρο του Δακτυλίου πρέπει να επανεξεταστεί με περιβαλλοντικά κριτήρια. Για πρώτη φορά το υπουργείο Παιδείας δοκίμασε κλιμακωτά ωράρια σε κάποια σχολεία, μια πρωτοβουλία που αν επεκταθεί θα συμβάλει σημαντικά στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης, δεδομένου ότι τα σχολεία επηρεάζουν σημαντικά τη ροή της κυκλοφορίας. Το κυκλοφοριακό είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της Αττικής και απαιτεί άμεσα σχέδιο διαχείρισης κυκλοφορίας που θα περιλαμβάνει δραστικές λύσεις και νέο σχεδιασμό για τη συνδρομή της Τροχαίας τόσο στην αστυνόμευση όσο και στη διαχείριση της κυκλοφορίας.

κυκλοφορίας κυκλοφορίας

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πώς να ενημερώσετε το 1544 της Περιφέρειας Αττικής για βλάβες του οδικού δικτύου

Fiat: Επέτειος 125 χρόνων με ένα μεγάλο χαμόγελο για το μέλλον της αυτοκίνησης

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ