Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2024

Δοκιμή Alfa Romeo Tonale 160 VGT Editione Speciale – To SUV με την… καρδιά!

Δοκιμή Alfa Romeo Tonale 160 VGT Editione Speciale – To SUV με την… καρδιά!

Είναι μία από τις ιστορικότερες ευρωπαϊκές εταιρείες, με φανατικούς υποστηρικτές. Είναι η εταιρεία που πολλές φορές έχει θυσιάσει την πρακτικότητα και τους χώρους για να βελτιώσει την οδική συμπεριφορά και να διατηρήσει την ξεχωριστή και δυναμική σχεδίαση στα αυτοκίνητά της. Μπορεί ένα βαρύ και σχετικά ψηλό SUV να μην ταιριάζει με αυτό που έχουμε στο μυαλό μας για μία Alfa Romeo, η αγορά όμως δείχνει πως τα μεσαία premium SUV είναι τα πιο δημοφιλή για την Ευρώπη και εκεί στοχεύουν οι Ιταλοί με την Tonale, που στην πράξη είναι πολύ περισσότερο Alfa Romeo από αυτό που περιμένεις.

Ο κινητήρας που εξοπλίζει τις ήπια υβριδικές Tonale είναι ο χιλιοτρακοσάρης τετρακύλινδρος τούρμπο που βρίσκεται στο Renegade και το Compass. Η έκδοση βέβαια με τους 160 ίππους είναι αποκλειστικά για την Tonale. To κιβώτιο για όλες τις εκδόσεις είναι ένα αυτόματο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων που στεγάζει και τον ηλεκτροκινητήρα του υβριδικού συνόλου. Η απόδοση είναι στους 160 ίππους και στα 24 κιλά ροπής, που εξασφαλίζουν αξιόλογη επιτάχυνση, με τα 0-100 να ολοκληρώνονται σε περίπου 9 δευτερόλεπτα. Η κατανάλωση παρά το βάρος των 1.615 κιλών κυμαίνεται στα 8L/100 χλμ. Οι εκπομπές ρύπων είναι στα 142 γραμμάρια CO2/χιλιόμετρο.

Η κύλιση του Tonale είναι ένα αρκετά περίεργο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου. Οι 20άρες ζάντες της Editione Speciale σίγουρα δεν είναι οι κατάλληλες για τους ελληνικούς δρόμους, μια και φέρνουν θόρυβο κύλισης και κάνουν την ανάρτηση αρκετά νευρική στις εγκάρσιες αναπηδήσεις. Σε καλύτερο οδόστρωμα τα αμορτισέρ FSD λειτουργούν άρτια και η κύλιση βελτιώνεται αισθητά.

Από ένα Alfa Romeo, ο οδηγός περιμένει κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Δυνατά φρένα, μικρές κλίσεις και ακριβές τιμόνι είναι κάποια από αυτά. Η Tonale έχει τις παραπάνω προδιαγραφές με το γρηγορότερο τιμόνι στην κατηγορία, 4πίστονα φρένα εμπρός αλλά και τη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης να δίνουν αρκετά δυναμικό χαρακτήρα στο αυτοκίνητο. Το κιβώτιο από την άλλη δεν είναι ιδιαίτερα γρήγορο στα κατεβάσματα, όπως και το τιμόνι υστερεί αρκετά σε αίσθηση και βάρος. Εντός πόλης η ψηλή θέση οδήγησης και το αυτόματο κιβώτιο προσθέτουν στο κομμάτι της ευκολίας, με το υβριδικό σύστημα να είναι το μόνο ήπιο που επιτρέπει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση σε συνθήκες χαμηλού φορτίου. Στο ταξίδι είναι άνετο και αρκετά οικονομικό, με την κατανάλωση να πέφτει κοντά στα 7L/100 χλμ. Εκτός δρόμου η κίνηση μόνο στον εμπρός άξονα και τα χαμηλού προφίλ ελαστικά βάζουν τον πήχη χαμηλά.

Την εξωτερική εμφάνιση αλλά και αυτή του εσωτερικού έχει επιμεληθεί ο Αλέξανδρος Λιώκης. Ο συμπατριώτης μας και επικεφαλής της ομάδας σχεδιασμού έχει πάρει στοιχεία από παλιές Alfa Romeo διατηρώντας αναλογίες και χαρακτηριστικά που θυμίζουν έντονα το παρελθόν της ιταλικής φίρμας.

Αποτέλεσμα είναι ένα ξεχωριστό σχήμα που δεν το μπερδεύεις εύκολα με άλλο αυτοκίνητο. Στο εσωτερικό η σχεδίαση έχει στοιχεία Alfa Romeo, όπως ο πίνακας οργάνων, αλλά ταυτόχρονα διαθέτει και αρκετή τεχνολογία με πληθώρας συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού αλλά και την αρκετά εύχρηστη οθόνη πολυμέσων. Τα υλικά είναι καλά στην πλειονότητά τους, με εξαίρεση το κάτω μέρος του ταμπλό. Τιμόνι και καθίσματα κλέβουν την παράσταση όπως και τα μεταλλικά paddles για την αλλαγή ταχύτητας, παρόλο που δημιουργούν εργονομικά προβλήματα με τα χειριστήρια των φλας και των υαλοκαθαριστήρων. Οι χώροι είναι καλοί για την κατηγορία, χωρίς να είναι κορυφαίοι, με το πορτμπαγκάζ να διαμορφώνεται στα 500 λίτρα.

Σίγουρα η κριτική που θα ασκήσει κάποιος σε μία Alfa Romeo είναι πολύ πιο σκληρή σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο μοντέλο. Ο λόγος είναι η διαφορετικότητα αλλά και η μηχανολογική υπεροχή των Ιταλών σε ένα μεγάλο κομμάτι του εικοστού αιώνα. Τα πράγματα πλέον βέβαια έχουν αλλάξει. Σίγουρα η Tonale έχει καινοτομίες όπως τα led matrix φώτα και την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, αλλά δεν είναι κάτι τελείως διαφορετικό σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Η αγορά δείχνει πως ζητά αυτοκίνητα σαν το μεσαίο SUV των Ιταλών και αν αυτό είναι αρκετά επιτυχημένο, τότε μιλάμε πως μία από τις ιστορικότερες μάρκες της Ευρώπης θα παραμείνει ζωντανή και, ποιος ξέρει, μια μέρα μπορεί να ξαναδούμε αυτοκίνητα όπως η θρυλικές πισωκίνητες Alfa Romeo των 60s και των 70s. Μέχρι τότε όμως η Tonale ξεκινά από τα 38.792 ευρώ για την έκδοση με τους 130 ίππους.

Tonale Tonale Tonale

 

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

RVs, η πεμπτουσία του τροχήλατου ταξιδιού!

Δοκιμή KIA Sportage από το Α έως το Ω!

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ