Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2024

Δοκιμή Audi Q4 E-TRON 204 HP: Μία ξεχωριστή ερμηνεία

Δοκιμή Audi Q4 E-TRON 204 HP. Η Audi είναι η premium εταιρεία του group VW και παραδόξως δεν είχε μέχρι στιγμής έντονη παρουσία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Πέραν από το Q8 E-TRON και το ETRON-GT, δηλαδή αυτοκίνητα που πλησιάζουν σε κόστος τα 100.000 ευρώ, η Audi μπαίνει σε μια πιο εμπορικά ενδιαφέρουσα κατηγορία, αυτή των compact αυτοκινήτων. Το Q4 πρακτικά είναι η ερμηνεία της Audi πάνω στην πλατφόρμα που βασίζεται το VW iD4 και το Skoda Enyaq.

Στο μηχανικό κομμάτι η έκδοση 40 εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων και 31 κιλών ροπής που κινούν τους πίσω τροχούς μέσω ενός κιβωτίου μίας σχέσης. Τα 0-100 ολοκληρώνονται σε 8,5 δευτερόλεπτα, τιμή αρκετά αξιόλογη για τους 2,1 τόνους του αμαξώματος. Η κατανάλωση διαμορφώνεται στις 20 κιλοβατώρες/100 χλμ., με αποτέλεσμα η αυτονομία με τη μεγάλη μπαταρία των 77 κιλοβατώρων να ξεπερνά τα 385 χιλιόμετρα. Η φόρτιση με τον ενσωματωμένο φορτιστή των 11 kw διαρκεί περίπου 8 ώρες.

Η κύλιση του αυτοκινήτου είναι αρκετά καλή, όπως συνήθως στα ηλεκτρικά, με τη σπορ ανάρτηση της έκδοσης S Line να μη δημιουργεί κάποιο πρόβλημα στην άνεση.

Οδική συμπεριφορά

Η οδική συμπεριφορά είναι η αναμενόμενη από ένα Audi. Είναι σταθερό, σπορτίφ και με αρκετά άμεσο τιμόνι, προσφέροντας μια ευχάριστη εμπειρία οδήγησης παρά το μεγάλο βάρος που στο φρενάρισμα γίνεται αρκετά αντιληπτό. Εντός πόλης, που βρίσκεται στο στοιχείο του, είναι άνετο και με καλή θέση οδήγησης. Περίεργο για ηλεκτρικό είναι ότι δεν υπάρχει λειτουργία οδήγησης με ένα πεντάλ. Τα 450 χιλιόμετρα αυτονομίας είναι αρκετά για ένα ταξίδι, με το άγχος βέβαια της φόρτισης να μην έχει εξαλειφθεί πλήρως.

Το εσωτερικό είναι αρκετά γνώριμο σε εικόνα και από τα πιο συμβατικά για ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Θυμίζει αρκετά το Q3, είναι ποιοτικό σε υλικά αλλά και αρκετά λειτουργικό. Οι χώροι είναι αξιόλογοι για τους επιβάτες, με τον χώρο αποσκευών να διαμορφώνεται στα 520 λίτρα, τιμή αρκετά αξιόλογη για την κατηγορία.

Το Q4 είναι το αυτοκίνητο που φέρνει την Audi στην ηλεκτρική εποχή ουσιαστικά και όχι σε τιμή που δεν πλησιάζεται για τα ελληνικά δεδομένα. Είναι από τα πιο εύχρηστα ηλεκτρικά και από τα πιο ολοκληρωμένα, χωρίς όμως να λύνει τα προβλήματα που ακόμα τα ταλαιπωρούν, με την τιμή της ενδιάμεσης έκδοσης 40 E-ΤRON να ξεκινά από τα 58.900 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση.

audi audi audi audi

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Συγκριτική Δοκιμή: Alfa Romeo Tonale VS Kia Sportage: Τα κορυφαία C-SUV;

Δοκιμή BMW 220i Active Tourer 1.5 MHEV 170ps: Εκτός πόλης δίνει «τα ρέστα του»…

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ