Η BMW είναι μία από τις εταιρείες που έχουν επενδύσει πολλά στην ηλεκτροκίνηση. Είναι η πρώτη γερμανική φίρμα που έφερε ένα ηλεκτρικό όχημα στην ελληνική αγορά, το i3, μια αρκετά διαφορετική πρόταση με καμία σύνδεση με κάποιο άλλο αυτοκίνητο. Η i4 είναι ένα τελείως διαφορετικό σενάριο, μια και βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην τετράπορτη έκδοση της σειράς 4.
Στο βολάν ο Γιάννης Αθανασίου
Με φορτιστή 11kw έχει διαρκεί 8,5 ώρες και σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος σε μισή ώρα φτάνει από το 10% στο 80%.
Η i4 edrive40 εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 340 ίππους και 43 κιλά ροπής. Νούμερα αρκετά για να φέρουν τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση σε 5,7 δευτερόλεπτα, με την άμεση ροπή του ηλεκτροκινητήρα να σε κολλάει στο κάθισμα. Η αυτονομία σύμφωνα με την BMW φτάνει τα 600 χιλιόμετρα, στην πραγματικότητα μία τιμή πάνω από 450 είναι αρκετά πιθανή. Η φόρτιση με εγκατάσταση φορτιστή 11kw διαρκεί 8,5 ώρες και σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος σε μισή ώρα φτάνει από το 10% στο 80%.
Η κύλιση του αυτοκινήτου είναι εξαιρετική. Τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ και η αερανάρτηση στον πίσω άξονα δίνουν το κάτι παραπάνω στο κομμάτι της άνεσης. Είναι ίσως το πιο άνετο αυτοκίνητο που έχουμε δοκιμάσει τον τελευταίο χρόνο. Στην αίσθηση αυτή της άνεσης βοηθά αρκετά και η έλλειψη θορύβου από τον κινητήρα. Η ηχομόνωση είναι και αυτή εξαιρετική, με την έλλειψη πλαισίου στα παράθυρα να φέρνει ελάχιστα παραπάνω θόρυβο στην καμπίνα από το αναμενόμενο.
Δυναμικά Χαρακτηριστικά
Τα περισσότερα αυτοκίνητα της BMW με κίνηση στον πίσω άξονα έχουν κάποια συγκεκριμένα δυναμικά χαρακτηριστικά που δεν λείπουν και από την i4. Είναι ένα πραγματικό BMW και έχει το ζύγισμα και την αίσθηση που περιμένεις. Το τιμόνι είναι γρήγορο, το πλαίσιο στιβαρό και το κράτημα αρκετά υψηλό για το βάρος των 2,2 τόνων. Η ανάρτηση διαχειρίζεται καλά το βάρος και με τα ηλεκτρονικά απενεργοποιημένα η ουρά θα γυρίσει σχετικά εύκολα, μια και το αυτοκίνητο αξιοποιεί τα φρένα του πίσω άξονα ως μπλοκέ διαφορικό. Δεν είναι κάποια σπορ κατασκευή, αλλά συνδυάζει τέλεια την άνεση με τα σπορ χαρακτηριστικά ενός αυτοκινήτου από τη Βαυαρία. Εντός πόλης, παρά τα 2,8 μέτρα του μεταξονίου, είναι εύκολο και προσφέρει αρκετή απομόνωση από το περιβάλλον. Το ταξίδι είναι αρκετά μεγάλη πιθανότητα, μια και η αυτονομία σε συνδυασμό με το μεγαλύτερο δίκτυο φόρτισης στις εθνικές οδούς μειώνουν αρκετά το άγχος που συνοδεύει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Το εσωτερικό είναι αυτό που περιμένεις. Ποιοτικά υλικά, κορυφαία εργονομία και τεχνολογία βασισμένη στον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα που συνοδεύει τη φίρμα. Οι χώροι είναι αρκετά καλοί, αφού και η μπαταρία κάτω από το πάτωμα καταναλώνει λιγότερο χώρο από το αναμενόμενο. Το μόνο που ξενίζει είναι η ύπαρξη τούνελ που κλέβει χώρο από την κεντρική κονσόλα και τα πόδια του τρίτου πίσω επιβάτη, όπως και το μεγάλο καπό που δεν αξιοποιείται σαν αποθηκευτικός χώρος. Το πορτμπαγκάζ των 470 λίτρων είναι αρκετό παρά την ύπαρξη του κινητήρα κάτω από αυτό.
Μηδενικοί ρύποι
Το i4 δεν είναι μια ριζοσπαστική λύση, αντίθετα δείχνει πως μια εταιρεία σαν την BMW μπορεί να διατηρήσει τα στοιχεία του χαρακτήρα της και ταυτόχρονα να πουλάει αυτοκίνητα με μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά την κίνησή τους. Είναι ολοκληρωμένο, ποιοτικό και με τιμή αρκετά ανταγωνιστική, καθώς ξεκινά από τα 59.900 ευρώ, με την έκδοση edrive35 των 286 ίππων να ξεκινά από τα 53.650 ευρώ.