Citroën C5 AirCross SUV. Τα μεσαία SUV είναι μια αρκετά ανταγωνιστική κατηγορία, με τους κατασκευαστές να θέλουν τα αυτοκίνητά τους να παραμένουν στην πρώτη γραμμή.
Σε αυτή τη λογική βασίστηκε η Citroën και ανανέωσε το C5 Aircross εμφανισιακά αλλά και σε επίπεδο εξοπλισμού και εκδόσεων.
Πέρα από τη βενζίνη και τις δύο υβριδικές εκδόσεις, στην γκάμα παραμένει και η έκδοση πετρελαίου που εξοπλίζεται με τον 1500άρη blue HDI των 130 ίππων και των 31 κιλών ροπής. Η χειροκίνητη έκδοση διατίθεται με κιβώτιο έξι σχέσεων, με το μηχανικό σύνολο να εξασφαλίζει αξιόλογες επιδόσεις με τα 0-100 να ολοκληρώνονται σε 10,9 δευτερόλεπτα. Η κατανάλωση διαμορφώνεται στα 7/100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές ρύπων φτάνουν τα 129 γραμμάρια CO2/χιλιόμετρο.
Η κύλιση ενός Citroën έχει συνδεθεί με την άνεση και αυτό ισχύει και για το C5 Aircross. Η ανάρτηση με τα υδραυλικά bump stop βρίσκει τη χρυσή τομή ανάμεσα στην άνεση και στον περιορισμό των κλίσεων, με άμεσα οφέλη στην οδική συμπεριφορά αλλά και την ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου. Το μόνο που διαταράσσει την ηρεμία στην καμπίνα είναι το κροτάλισμα του πετρελαιοκινητήρα που υπάρχει παρά την ομαλή του λειτουργία και την καλή ηχομόνωση του αυτοκινήτου.
Η οδική συμπεριφορά δεν έχει αλλάξει ουσιαστικά με την ανανέωση. Το αυτοκίνητο παραμένει σταθερό χάρη στην καλή του ανάρτηση, με τις κλίσεις να είναι περιορισμένες και το κράτημα υψηλό. Ο προσανατολισμός είναι στην άνεση, και αυτό είναι λογικό, με το τιμόνι να υστερεί σε αίσθηση και βάρος. Εντός πόλης είναι άνετο και αρκετά εύκολο στη συμβίωση διατηρώντας και σχετικά χαμηλή κατανάλωση. Στο ταξίδι η έκδοση πετρελαίου παραμένει η καλύτερη πετυχαίνοντας κατανάλωση αντίστοιχη με ένα μικρότερο hatchback. Εκτός δρόμου τώρα τα 23 εκατοστά απόστασης από το έδαφος είναι ένα αρκετά αξιόλογο νούμερο, που σε συνδυασμό με τη μαλακή ανάρτηση επιτρέπουν την κίνηση σε ήπιους χωματόδρομους με σχετική ευκολία. Η απουσία τετρακίνησης βέβαια όπως συνήθως περιορίζει τις δυνατότητες του αυτοκινήτου.
Παρεμβάσεις
Πέρα από τις αισθητικές παρεμβάσεις στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, αλλαγές εντοπίζονται και στο εσωτερικό. Νέα είναι η οθόνη πολυμέσων των 11 ιντσών που εξοπλίζει τις πλούσιες εκδόσεις αλλά και ο επιλογέας για τις αυτόματες εκδόσεις. Η χρήση της οθόνης είναι αρκετά εύκολη, τα μενού της οποίας θυμίζουν έντονα αυτά της Peugeot. Εργονομικά παραμένουν κάποια λάθη όσον αφορά τον διακόπτη ρύθμισης του ήχου αλλά και τις ποτηροθήκες, που δεν βρίσκονται στο ιδανικό σημείο. Τα υλικά είναι ποιοτικά στην πλειονότητά τους και έχουν καλή συναρμογή. Εξαιρετικά είναι τα καθίσματα advanced comfort δεύτερης γενιάς, που εξασφαλίζουν άνεση και για τους 5 επιβάτες. Αυτοί θα βολευτούν χωρίς ιδιαίτερες υποχωρήσεις, ενώ οι πίσω ζητούν λίγο παραπάνω χώρο για τα πόδια παρά το συρόμενο πίσω κάθισμα. Το πορτμπαγκάζ διαμορφώνεται από τα 580-720 λίτρα, τιμή αρκετά αξιόλογη για την κατηγορία.
Το C5 Aircross είναι η εναλλακτική λύση του ομίλου Stelantis για την κατηγορία των μεσαίων SUV, συνδυάζει χώρους, άνεση και καλή οδική συμπεριφορά, ενώ ταυτόχρονα εξοπλίζεται καλύτερα, και με την τιμή του πετρελαίου με το πιο ταιριαστό για τον κινητήρα αυτόματο κιβώτιο να ξεκινά από τα 36.500 ευρώ.