Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2024

Δοκιμή Fiat 500e RED: Κόκκινο, ηλεκτρικό, οικολογικό αλλά και… φιλάνθρωπο!

Fiat 500e RED. Τα αυτοκίνητα πόλης είναι αυτά που θα πρωταγωνιστήσουν στον εξηλεκτρισμό της αγοράς αυτοκινήτων, μια και το πρόβλημα της αυτονομίας είναι μικρότερο στο αστικό περιβάλλον.

Η Fiat έχει επιλέξει το διαχρονικό 500 ως το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κατασκευάζει, και στην έκδοση της δοκιμής RED αποκτά και ένα φιλανθρωπικό πρόσωπο, μια και μέρος των χρημάτων από τα έσοδα διατίθεται στον οργανισμό RED που δραστηριοποιείται για την καταπολέμηση του AIDS αλλά και της πανδημίας του Covid-19.

To μηχανικό σύνολο του αυτοκινήτου αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 118 ίππων και 31 κιλών ροπής που κινούν τους εμπρός τροχούς μέσω ενός κιβωτίου συνεχούς σχέσης. Οι επιδόσεις είναι αξιόλογες με τα 0-100 να ολοκληρώνονται σε 9 δευτερόλεπτα. Η μεγάλη από τις δύο μπαταρίες που μπορούν να εξοπλίσουν το αυτοκίνητο είναι αυτή των 42 kwh που εξασφαλίζουν αυτονομία κοντά στα 300 χιλιόμετρα. Η φόρτιση σε οικιακή πρίζα διαρκεί περίπου 15 ώρες, ενώ με τη χρήση wall box μειώνεται στις 4 ώρες και 15 λεπτά.

Η κύλιση του ηλεκτρικού 500 είναι αρκετά καλή. Η ανάρτηση είναι πιο σφιχτή από το συμβατικό, μια και το βάρος έχει αυξηθεί στα 1.365 κιλά, αλλά αποσβένει σωστά τις αναπηδήσεις χωρίς να δημιουργεί πρόβλημα στην άνεση. Η ηχομόνωση είναι καλή και η ησυχία στην καμπίνα αρκετά υψηλή, χάρη και στην έλλειψη θορύβου από τον κινητήρα.

Οδηγικά το αυτοκίνητο χαρακτηρίζεται από το μικρό του μέγεθος αλλά και την ευκολία χρήσης. Το κράτημά του είναι αξιόλογο και το πλαίσιο διαχειρίζεται σωστά την αυξημένη ροπή χάρη και στα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Στον αστικό κύκλο οι διαστάσεις και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες είναι τα δυνατά του σημεία. Τα τρία προγράμματα οδήγησης δίνουν τη δυνατότητα οδήγησης με ένα πεντάλ για μέγιστη ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα αλλά και του περιορισμού της ταχύτητας στα 80 χλμ./ώρα με το πρόγραμμα Sherpa. Στο ταξίδι, αν και θα είναι σχετικά σύντομο λόγω αυτονομίας, η τελική ταχύτητα των 150 χιλιομέτρων/ώρα είναι αρκετή, αλλά οι χώροι και το δίκτυο φόρτισης δεν το κάνουν ιδανικό για εξορμήσεις εκτός του αστικού περιβάλλοντος.

Η καμπίνα του είναι αρκετά ευχάριστη. Η σχεδίαση ακολουθεί τη retro λογική του αυτοκινήτου με τις τεχνολογικές πινελιές να είναι σε μεγάλο βαθμό προσεγμένες. Η οθόνη πολυμέσων είναι αρκετά εύχρηστη και με πολύ σύγχρονα γραφικά, το ίδιο ισχύει και για τον πίνακα οργάνων. Έξυπνη πινελιά για την υγειονομικά δύσκολη περίοδο της πανδημίας είναι και το σύστημα απολύμανσης μικροαντικειμένων στο ντουλαπάκι του ταμπλό. Οι χώροι είναι άνετοι για τους μπροστά επιβάτες, με τους πίσω να περιορίζονται αρκετά. Το πορτμπαγκάζ διαμορφώνεται στα 185 λίτρα και μπορεί να καλύψει τις ανάγκες ενός αυτοκινήτου πόλης.

Η Fiat παίζει έξυπνα με το 500, διατηρώντας την ξεχωριστή σχεδίαση και τις βολικές διαστάσεις για την πόλη, ενώ ταυτόχρονα μπαίνει στην εποχή του εξηλεκτρισμού και της τεχνολογικής υπεροχής. Η τιμή για την έκδοση RED με τη μεγάλη μπαταρία διαμορφώνεται στα 25.250 ευρώ με την κρατική επιδότηση για τα ηλεκτρικά και την έκπτωση της Fiat.

FIAT FIAT FIAT FIAT

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ford Kuga PHEV: Οικονομικό αν και ακριβό!

Δοκιμή Hyundai Kona Hybrid 1.6B 141PS 6DCT Distinctive: Προσανατολισμός προς την οικονομία καυσίμου και την άνεση

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ