Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2024

Δοκιμή Ford Focus ST 2.5T 225 PS (2005 – 2008)

Η κορυφαία έκδοση του δεύτερης γενιάς Focus ST με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 2.5 λτ. ισχύος 225 ίππων που παρουσιάστηκε το 2005, ήταν και παραμένει ένα αυτοκίνητο που είναι σε θέση να προσφέρει απλόχερα στον οδηγό μεγάλες δόσεις οδηγικής απόλαυσης, χωρίς να του στερεί τις ανέσεις ενός αυτοκινήτου μεγάλου τουρισμού. Το υπάρχον Focus ST εφοδιάζεται με μικρότερο κινητήρα 2.0 λτ. EcoBoost 250 ίππων, αλλά και με 2λιτρο ντίζελ 185 ίππων.

{loadposition Fordcarcenter}

Σε σχέση με τις πιο απλές εκδόσεις της σειράς, το Focus ST διέθετε αρκετές αλλαγές στο αμάξωμα που του τόνισαν το σπορτίφ προφίλ του. Εμπρός διακρίνεται από το διαφορετικό πλέγμα στη μάσκα και στο μεγάλο αεραγωγό του προφυλαχτήρα, καθώς και από τα στρογγυλά φώτα ομίχλης. Στα μασπιέ έχουν προστεθεί αεροδυναμικά βοηθήματα όπως και στην οροφή, ενώ οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης και οι 5άκτινες ζάντες αλουμινίου των 18 ιντσών το κάνουν ακόμα πιο ξεχωριστό.

Φιλικό στο δρόμο και πολύ ευχάριστο στην οδήγηση

Από τα πρώτα κιόλας μέτρα που θα διανύσει κανείς με το Focus ST, θα εκτιμήσει τη φιλικότητα και την άνεση που προσφέρει στην οδήγηση. Η ανάρτηση με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και των πολλαπλών συνδέσμων πίσω με αντιστρεπτική δοκό και στους δύο άξονες, φέρει ορισμένες αλλαγές στη ρύθμισή της. Πιο συγκεκριμένα η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος έχει μειωθεί κατά 15 χλστ., τα ελατήρια είναι 30% πιο σφιχτά και οι αντιστρεπτικές είναι κατά 5% μεγαλύτερες. Σε συνδυασμό με τους τροχούς των 18 ιντσών και τα χαμηλού προφίλ ελαστικά (225/40) δεν κουράζει τον οδηγό και τους επιβάτες ύστερα και από πολύωρες μετακινήσεις.

Εκεί, βέβαια που δείχνει τα «δόντια» του είναι τόσο στον ανοιχτό δρόμο όσο και σε μια διαδρομή με συνεχόμενες στροφές. Το αμάξωμα σε κάθε περίπτωση παραμένει εξαιρετικά σταθερό και εμπνέει ασφάλεια ανεξάρτητα την ταχύτητα κίνησης. Στον αυτοκινητόδρομο η βελόνα του ταχύμετρου φτάνει σε απαγορευτικές ταχύτητες χωρίς να το συνειδητοποιήσει ο οδηγός, ενώ την καμπίνα διαπερνά ένας ευχάριστος μπάσος ήχος, ο οποίος αποκτά όλο και πιο ευχάριστη χροιά όσο ανεβαίνουν οι στροφές του μοτέρ. Εξίσου απολαυστικό και ασφαλές παράλληλα είναι και σε μια «σφιχτή» ορεινή διαδρομή. Το ακριβές και γρήγορο τιμόνι (2,36 στροφές από άκρη σε άκρη), τα ιδιαίτερα αποτελεσματικά φρένα και το στιβαρό πλαίσιο με τις σωστά ρυθμισμένες αναρτήσεις, προσφέρουν στον οδηγό υψηλές δόσεις οδηγικής ευχαρίστησης, χωρίς αυτός να «παλεύει» για να συγκρατήσει το αυτοκίνητο στη πορεία του, ακόμα και με το ESP απενεργοποιημένο. Σε αυτή την περίπτωση, το Focus ST θα ανοίξει ελαφρά την τροχιά του μόνο κατόπιν έντονης πίεσης του δεξιού πεντάλ σε κλειστή στροφή, αλλά με ένα απλό άφημα του γκαζιού, το αυτοκίνητο έρχεται άμεσα την πορεία του και κατόπιν με πάτημα ξανά του γκαζιού «κολλάει» στο δρόμο και εξαφανίζεται.

Γραμμικός κινητήρας με ιδιαίτερα σπορτίφ ήχο 

Το 5κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο των 2.5 λτ. προέρχεται από το «μηχανοστάσιο» της Volvo και χαρακτηρίζεται για τα αυξημένα αποθέματα ροπής από τις χαμηλές στροφές και την έλλειψη ξεσπάσματος ισχύος. Ανεξάρτητα την ταχύτητα που έχει επιλεχθεί μέσω του σαφέστατου επιλογέα των έξι σχέσεων, ο εν λόγω κινητήρας δε διστάζει να επιταχύνει άμεσα το αυτοκίνητο, ενώ παράγει όπως αναφέραμε παραπάνω ένα «γαργαλιστικό» ήχο. Το αντίτιμο ωστόσο στο. βαρύ πόδι είναι η αυξημένη κατανάλωση, αν και μπροστά στην ευχαρίστηση που προσφέρει το αυτοκίνητο στη γρήγορη οδήγηση, το κόστος σε καύσιμα έρχεται σε δεύτερη μοίρα.

Εσωτερικό με σπορτίφ «πινελιές»

Όπως στο αμάξωμα, ανάλογα και στο εσωτερικό, υπάρχουν αλλαγές στο διάκοσμο. Με την είσοδο στο εσωτερικό του Focus ST, το βλέμμα πέφτει στα τύπου μπάκετ καθίσματα της Recaro, τα οποία εκτός από το ότι στηρίζουν πολύ καλά το σώμα δεν το κουράζουν. Κατόπιν την παράσταση κλέβουν τα τρία στρογγυλά όργανα στο κέντρο του ταμπλό για την πίεση του turbo και την θερμοκρασία και πίεση του λαδιού. Επιπλέον διαφορές αφορούν στις επενδύσεις αλουμινίου στα πεντάλ, στο τιμόνι (με το λογότυπο ST), στον επιλογέα των ταχυτήτων και στο χειρόφρενο. Η σχεδίαση δε διαφέρει από την αντίστοιχη των υπολοίπων εκδόσεων του Focus όπως και η προσεγμένη ποιότητα και εργονομία. Από πλευράς χώρων στο εμπρός τμήμα της καμπίνας υπάρχει αρκετός χώρος για τα κεφάλια και τα πόδια, ενώ πίσω οι επιβαίνοντες έχουν ικανοποιητικό αέρα για τα γόνατα και σχεδόν οριακά επαρκή –οι υψηλόσωμοι- για τα κεφάλια, λόγω της κλίσης της οροφής. Όσον αφορά στο χώρο αποσκευών έχει όγκο 362 λτ. και τετραγωνισμένο σχήμα.

(+) Οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση, ήχος από τον κινητήρα, στήριξη και άνεση καθισμάτων, τράβηγμα κινητήρα στις χαμηλές στροφές

(-) Μεγάλος κυβισμός κινητήρα, κατανάλωση

Τεχνικά χαρακτηριστικά  
Κυβισμός 2.522 κ.εκ.
Κύλινδροι/Βαλβίδες 5/20
Ισχύς 225/6.000 σ.α.λ.
Ροπή 320/1.600-4.000 σ.α.λ.
0-100 χλμ./ώρα 6,5 δλ.
Τελική Ταχύτητα 241 χλμ./ώρα
Μέση Κατανάλωση 9,3 λτ./100χλμ.
Φρένα Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι 320 χλστ.
Φρένα Πίσω Δίσκοι 280 χλστ.
Χώρος Αποσκευών 362 λίτρα 


ΠΗΓΗ : autogreeknews.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ