Honda Civic e:HEV. Αποτελεί ένα από τα πιο ιστορικά και πιο σημαντικά αυτοκίνητα από τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου.
Ένα τολμηρό αυτοκίνητο στις τελευταίες του γενιές, μια και η Honda έχει πάντα μια διαφορετική προσέγγιση σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Η ενδέκατη γενιά του αυτοκινήτου είναι με διαφορά η πιο ολοκληρωμένη και ώριμη που έχουμε δει κρατώντας τα καλά στοιχεία της προηγούμενης, ενώ παράλληλα είναι πιο μεγάλο, πιο όμορφο και πάνω απ’ όλα αποκλειστικά υβριδικό.
Το μηχανικό σύνολο αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα 2.000 κυβικών εκατοστών και από δύο ηλεκτροκινητήρες. Αυτό το περίπλοκο υβριδικό σύνολο δίνει κίνηση στον εμπρός άξονα, με την απόδοση να διαμορφώνεται στους 184 ίππους και στα 31 κιλά ροπής. Το e-CVT κιβώτιο είναι από τα καλύτερα του είδους και εξασφαλίζει πολύ καλή επιτάχυνση, με τα 0-100 να ολοκληρώνονται σε 7,8 δευτερόλεπτα, τιμή αρκετά καλή για τον ενάμιση τόνο του αυτοκινήτου. Η κατανάλωση, όπως περιμένεις από ένα υβριδικό, είναι χαμηλή και εύκολα διατηρείται κάτω από τα 5,5 λίτρα/100 χλμ. σε μεικτό κύκλο. Οι εκπομπές ρύπων διαμορφώνονται στα 108 γραμμάρια CO2/χιλιόμετρο, με αποτέλεσμα τα μηδενικά τέλη και την ελεύθερη κίνηση στον δακτύλιο.
Η κύλιση του αυτοκινήτου είναι αρκετά βελτιωμένη σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, με αρκετά μεγάλη βελτίωση στο κομμάτι της άνεσης. Η ανάρτηση έχει ιδανική ρύθμιση διατηρώντας χαμηλές κλίσεις στις στροφές και σωστή συμπεριφορά στις αναπηδήσεις, παρά τις 18άρες ζάντες της έκδοσης advance. Η ηχομόνωση είναι και αυτή βελτιωμένη με κάποιο θόρυβο κύλισης να περνά ακόμα στην καμπίνα.
Η σπορτίφ και ανάλαφρη αίσθηση της προηγούμενης γενιάς έχει παραμείνει σε έναν βαθμό παρά την αύξηση του βάρους. Το τιμόνι είναι άμεσο και με καλή αίσθηση και το πλαίσιο αρκετά σταθερό χάρη στο μεγαλύτερο μεταξόνιο και την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα. Στη ρύθμιση σπορ, η επιτάχυνση είναι δυνατή και άμεση, με το σύνολο να παραμένει πολύ ικανό, ιδίως αν υπολογίσεις το πόσο οικονομικό μπορεί να είναι εντός πόλης. Εκεί η κατανάλωση μπορεί να πέσει και κάτω από τα 4 λίτρα/100 χλμ. Στο ταξίδι τα οφέλη του υβριδικού συνόλου είναι μειωμένα και ο θόρυβος κύλισης λίγο παραπάνω από το ιδανικό.
Ποιοτικά υλικά
Το εσωτερικό είναι και αυτό αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς. Τα υλικά είναι ποιοτικά και η συναρμογή παραπάνω από καλή. Η σχεδίαση υιοθετεί πιο μίνιμαλ λογική και η εργονομία είναι και αυτή βελτιωμένη. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων αλλά και το πλήρες πακέτο υποβοήθησης του οδηγού, Honda sensing, αναβαθμίζουν το τεχνολογικό υπόβαθρο του αυτοκινήτου. Οι χώροι είναι αξιόλογοι για τους επιβάτες, με το πορτμπαγκάζ να είναι αρκετό για την κατηγορία στα 410 λίτρα.
Η ενδέκατη γενιά του Honda Civic είναι με διαφορά η πιο ολοκληρωμένη και πλήρης μέχρι στιγμής. Η μία και μοναδική υβριδική έκδοση καλύπτει όλους τους τομείς, συνδυάζοντας σπορτίφ χαρακτήρα και φιλικό προς το περιβάλλον πρόσωπο. Σε ένα πακέτο που δεν υπολείπεται σε ποιότητα αλλά ούτε και στυλ. Σύμφωνα με τους Ιάπωνες, το Civic έχει ανέβει και μία κατηγορία μεγέθους και πλέον ανταγωνίζεται αυτοκίνητα της μεσαίας κατηγορίας, κάτι που δικαιολογεί και την τιμή του, που ξεκινά από τα 41.500 ευρώ.