Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2024

Δοκιμή Hyundai Kona Hybrid 1.6B 141PS 6DCT Distinctive: Προσανατολισμός προς την οικονομία καυσίμου και την άνεση

To Kona είναι η πρόταση της Hyundai στην πιο ενδιαφέρουσα κατηγορία για την ελληνική αγορά, αυτή των μικρομεσαίων SUV.

Πέρα από την ξεχωριστή εμφάνιση και την αρκετά δελεαστική τιμή, το Kona διαθέτει και μία από τις πληρέστερες γκάμες. Πέρα από το ηλεκτρικό, το ήπια υβριδικό, το τετρακίνητο αλλά και το N, υπάρχει και πλήρως υβριδική έκδοση.

Στο βολάν ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

Αυτή εξοπλίζεται με έναν 1600άρη ατμοσφαιρικό, τετρακύλινδρο κινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα και αποδίδει 141 ίππους. Το κιβώτιο είναι διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων και κινεί τους εμπρός τροχούς. Τα 0-100 έρχονται σε 11,2 δευτερόλεπτα και η κατανάλωση διατηρείται κάτω από τα 6λίτρα/100 χλμ.

Οι εκπομπές ρύπων είναι μόλις 90 γραμμάρια CO2/χιλιόμετρο.

Κύλιση

Η κύλιση του υβριδικού σε σχέση με το απλό δεν παρουσιάζει έντονες διαφορές. Το έξτρα βάρος των μπαταριών και οι μεγαλύτερες ζάντες των 18 ιντσών δεν επηρεάζουν έντονα την άνεση, με τον πίσω άξονα να διαθέτει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων. Η ηχομόνωση είναι καλή για την κατηγορία χωρίς να ξεχωρίζει.

Ο προσανατολισμός του αυτοκινήτου είναι προς την οικονομία καυσίμου και την άνεση, με αποτέλεσμα οι επιδόσεις να μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα. Το τιμόνι δεν έχει και την καλύτερη αίσθηση, με το πλαίσιο να διαχειρίζεται σωστά το βάρος. Τα φρένα, ενώ είναι καλά, έχουν περίεργη αίσθηση στο πεντάλ κυρίως λόγω της ανάκτησης ενέργειας που γίνεται κατά την πέδηση. Στο αστικό περιβάλλον βρίσκεται στο στοιχείο του, με την κατανάλωση να πέφτει αισθητά και την ψηλή θέση οδήγησης να βοηθά αρκετά στις καθημερινές μετακινήσεις. Στο ταξίδι είναι αρκετά άνετο, με την κατανάλωση να ανεβαίνει όπως και στα περισσότερα υβριδικά. Εκτός δρόμου θα κάνει όσα περιμένεις από ένα δικίνητο και σχετικά βαρύ crossover.

Στο εσωτερικό οι αλλαγές περιορίζονται στις ενδείξεις του πίνακα οργάνων και της οθόνης πολυμέσων, που αφορούν τη λειτουργία του υβριδικού συνόλου.

Τα υλικά παραμένουν σκληρά στην πλειονότητά τους και η εικόνα αρκετά γνώριμη. Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί και 4 επιβάτες θα βολευτούν χωρίς έντονες υποχωρήσεις. Το πορτμπαγκάζ των 361 λίτρων δεν είναι από τα μεγαλύτερα, αλλά θα καλύψει χωρίς πρόβλημα τις ανάγκες μιας οικογένειας.

Το Kona είναι ένα αρκετά επιτυχημένο αυτοκίνητο χάρη στην ξεχωριστή του σχεδίαση αλλά και στην πληθώρα των εκδόσεών του. Στην πλήρως υβριδική του έκδοση προσθέτει και την πολύ καλή οικονομία καυσίμου στο ήδη ολοκληρωμένο του πακέτο με τιμή εκκίνησης τα 23.590 ευρώ.

kona kona kona kona

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δοκιμή Honda Civic e:HEV: Η ενδέκατη γενιά είναι η πιο ολοκληρωμένη!

Δοκιμή Renault Arkana Mild Hybrid: Και SUV, και Coupe, και όμορφο, και αποδοτικό

 

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ