Δοκιμή Hyundai Santa Fe Hybrid, άνεση και πολυτέλεια! Η συνεχής αναφορά στα μεγάλα άλματα που έχουν κάνει οι Κορεάτες της Hyundai καταντά πολλές φορές κουραστική. Η εν λόγω εταιρεία πρέπει πλέον να αντιμετωπίζεται ως μια δύναμη της αυτοκινητοβιομηχανίας και όχι ως μια ανερχόμενη εταιρεία, μια και τόσο η ποιότητα κατασκευής όσο οι έρευνες αξιοπιστίας αλλά και ικανοποίησης των πελατών παγκοσμίως δείχνουν πως πλέον δεν υπολείπεται σε τίποτα του ευρωπαϊκού -και όχι μόνο- ανταγωνισμού.
Στο βολάν ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
Μόνο αν λάβεις υπόψη τα παραπάνω μπορείς να κρίνεις ορθά ένα αυτοκίνητο σαν το καινούργιο Santa Fe, που αποτελεί και τη ναυαρχίδα της Hyundai στην ευρωπαϊκή αγορά. Το plug in υβριδικό Santa Fe εξοπλίζεται με τον γνώριμο από το Tucson 1.600άρη τετρακύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων. Το σύνολο πλαισιώνεται από έναν ηλεκτροκινητήρα, με τη συνολική απόδοση να είναι στους 265 ίππους και στα 35 κιλά ροπής. Οι επιδόσεις είναι παραπάνω από αξιόλογες για τους δύο τόνους του αμαξώματος, με τα 0-100 να ολοκληρώνονται σε 8,8 δευτερόλεπτα, χάρη και στην πρόσφυση που εξασφαλίζει η τετρακίνητη διάταξη. Η κατανάλωση με φορτισμένη την μπαταρία διατηρείται εύκολα κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ.
Όπως όλα τα plug in υβριδικά, έτσι και το Santa Fe μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για περίπου 60 χιλιόμετρα μηδενίζοντας το κόστος της καθημερινής μετακίνησης, ενώ οι μπαταρίες του φορτίζουν μέσα σε 6 ώρες και 30 λεπτά σε οικιακή πρίζα. Οι εκπομπές ρύπων διαμορφώνονται στα 37 γραμμάρια CO2/km. Η κύλιση του αυτοκινήτου είναι κορυφαία. Παρά το γεγονός ότι δεν έχει αερανάρτηση, αλλά ένα σύστημα που διατηρεί το ύψος κατά το φόρτωμα στον πίσω άξονα, το Santa Fe προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης και ηχομόνωσης στους επιβάτες του, με αποτέλεσμα η καμπίνα να έχει τη σωστή δόση απομόνωσης και άνεσης που περιμένεις από ένα πολυτελές SUV. Οδηγικά το αυτοκίνητο είναι αρκετά εύκολο και ευχάριστο για τον όγκο του.
Στρίβει αξιοπρεπώς και φρενάρει καλά για το βάρος του, ενώ οι κλίσεις είναι περιορισμένες. Εντός πόλης μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά και να κατεβάσει το κόστος αρκετά χαμηλά, ενώ ταυτόχρονα είναι αρκετά φιλικό και άνετο. Στο ταξίδι η πλήρης σουίτα με συστήματα ημιαυτόνομης οδήγησης βελτιώνει αρκετά το κομμάτι της ασφάλειας, ενώ ταυτόχρονα οι άνετοι χώροι και η σχετικά χαμηλή κατανάλωση το κάνουν ένα ιδανικό εκδρομικό αυτοκίνητο.
Εκτός δρόμου τα προγράμματα της τετρακίνησης για χιόνι, λάσπη και άμμο θα εκμεταλλευτούν τη διαθέσιμη πρόσφυση αρκετά καλά, με τα 17 εκατοστά απόστασης από το έδαφος να περιορίζουν κάπως τις εκτός δρόμου εξορμήσεις. Στο εσωτερικό η εικόνα είναι γνώριμη και θυμίζει σε ένα βαθμό τον «αδελφό» Tucson.
Τα υλικά είναι βέβαια ανώτερα και η συνολική εικόνα αρκετά θετική. Η πρακτικότητα είναι εξαιρετική και η τεχνολογία στο εσωτερικό υπεραρκετή. Οι χώροι είναι πάρα πολύ άνετοι και η επταθέσια διάταξη ιδανική για ταξίδια με φίλους και οικογένεια. Το πορτμπαγκάζ διαμορφώνεται από τα 571-782 λίτρα χάρη και στη συρόμενη μεσαία σειρά καθισμάτων. Το Santa Fe είναι ένα πλήρες, μεγάλο, πολυτελές SUV, αμερικανικών προδιαγραφών που δεν θυμίζει σε τίποτα τις προηγούμενες προσπάθειες των Κορεατών σε αυτή την κατηγορία. Στην plug in υβριδική έκδοση διαθέτει όλα τα απαραίτητα για την εποχή στοιχεία και πλασάρεται αρκετά καλά και στο κομμάτι της τιμής, με την έκδοση distinctive να ξεκινά από τα 61.590 ευρώ.
Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δοκιμή Grandland PHEV: Πλήρες και άνετο plug in υβριδικό από την Opel
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E GT: Όταν η ηλεκτροκίνηση δεν είναι βαρετή…