Δοκιμή Hyundai Tuscon HEV 1.6 230 HP 6 AT. Με 230 ίππους και 35 κιλά ροπής, εξασφαλίζονται πολύ καλές επιδόσεις με τα 0-100 να έρχονται σε 8 δευτερόλεπτα!
Το Tucson είναι ένα αυτοκίνητο που πλέον δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, καθώς έχει εδραιωθεί στην κατηγορία των C SUV ως μία από τις πιο ολοκληρωμένες επιλογές. Μεγάλο ρόλο έχει παίξει η πληθώρα των εκδόσεών του, και ιδιαίτερα στο κομμάτι του εξηλεκτρισμού, μια και υπάρχει επιλογή ανάμεσα σε ήπια υβριδικό, πλήρως υβριδικό, αλλά και plug-in υβριδικό, που χαρίζει και αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία.
Η πλήρως υβριδική έκδοση είναι και αυτή που δοκιμάζουμε και δείχνει να είναι η πιο λογική, αφού εκμεταλλεύεται τα οφέλη του υβριδικού συνόλου χωρίς να ξεφεύγει σε τιμή.
Το μηχανικό σύνολο αποτελείται από τον τούρμπο χιλιοεξακοσάρη βενζινοκινητήρα του ήπια υβριδικού, αλλά και από έναν ηλεκτροκινητήρα που συνδέεται με αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων. Η συνδυαστική απόδοση είναι 230 ίπποι και 35 κιλά ροπής, που εξασφαλίζουν πολύ καλές επιδόσεις με τα 0-100 να έρχονται σε 8 δευτερόλεπτα. Στην κατανάλωση βέβαια είναι τα μεγαλύτερα οφέλη. Ο μεικτός κύκλος διαμορφώνεται στα 7/100 χλμ., ενώ στον αστικό κύκλο είναι εύκολο να μείνει και κάτω από τα 5. Οι εκπομπές ρύπων δεν ξεπερνούν τα 130 γραμμάρια CO2/χιλιόμετρο.
Η κύλισή του παρά τις 19άρες ζάντες είναι αρκετά ποιοτική και ήσυχη, με την ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση να λειτουργεί άψογα. Στα θετικά και η καλή ηχομόνωση που σε συνδυασμό με την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση δημιουργεί μια ξεκούραστη εμπειρία οδήγησης.
Η οδήγηση του υβριδικού Tucson είναι μια γνώριμη διαδικασία και αρκετά απλή. Το υβριδικό σύνολο λειτουργεί ομαλά και η επιπλέον ροπή του ηλεκτροκινητήρα εξασφαλίζει αρκετά δυνατές επιταχύνσεις. Το έξτρα βάρος γίνεται αντιληπτό, χωρίς όμως να επηρεάζει τη σταθερότητα του αυτοκινήτου. Εντός πόλης το υβριδικό σύνολο τα καταφέρνει αρκετά καλά εξασφαλίζοντας κατανάλωση αντίστοιχη με ενός αυτοκινήτου πόλης. Στο ταξίδι η επίδραση του ηλεκτροκινητήρα είναι μικρότερη, αλλά η κατανάλωση διατηρείται σε λογικά νούμερα ακόμα και με 5 επιβάτες. Εκτός δρόμου τα 17 εκατοστά απόστασης από το έδαφος δεν υπόσχονται πολλά, αλλά η ύπαρξη και τετρακίνητης έκδοσης δείχνει πως οι Κορεάτες έχουν σκεφτεί πως ένα τέτοιο αυτοκίνητο θα κινηθεί και σε συνθήκες με χαμηλή πρόσφυση.
Εσωτερικό
Στο εσωτερικό δεν υπάρχει κάποια αλλαγή, πέραν από το μενού στην οθόνη πολυμέσων που δείχνει πληροφορίες για το μηχανικό σύνολο. Οι χώροι παραμένουν κορυφαίοι και τα υλικά ποιοτικά. Ο χώρος αποσκευών είναι μεγαλύτερος από το ήπια υβριδικό, καθώς οι μπαταρίες βρίσκονται κάτω από το πάτωμα, και διαμορφώνεται στα 616 λίτρα.
Το Hyundai Tucson είναι το αυτοκίνητο που ξεχωρίζει αυτή τη στιγμή για τη Hyundai, με την πλήρως υβριδική έκδοση να προσθέτει χαμηλή κατανάλωση και ρύπους στο ήδη πλήρες πακέτο του αυτοκινήτου, διατηρώντας τον value for money χαρακτήρα, με την τιμή του δικίνητου να ξεκινάει από τα 39.140 ευρώ.