O όμιλος Toyota είναι από τους πρώτους που πίστεψαν στα υβριδικά, και συγκεκριμένα το Lexus RX ήταν το πρώτο SUV που υιοθέτησε τη συγκεκριμένη τεχνολογία!
Η ταχεία μετάβαση προς τα ηλεκτρικά έχει φέρει τα τελευταία χρόνια πολλά υβριδικά μοντέλα στην αγορά που έχουν τη δυνατότητα να μπουν και στην πρίζα καλύπτοντας τις καθημερινές αποστάσεις αμιγώς ηλεκτρικά. Η Lexus άργησε λίγο να μπει στο παιχνίδι των plug in υβριδικών, με το NX 450h + να κάνει την αρχή.
Το μηχανικό σύνολο του αυτοκινήτου αποτελείται, όπως και στο RAV 4, από έναν τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα 2.500 κ.εκ. και δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν που ανεβάζει τη συνολική ισχύ στους 305 ίππους, αλλά και έναν στον πίσω άξονα ο οποίος δίνει κίνηση στο διαφορικό που δεν έχει μηχανική σύνδεση με τον εμπρός άξονα. Οι επιδόσεις είναι παραπάνω από αξιόλογες, με τα 0-100 να ολοκληρώνονται σε 6,3 δευτερόλεπτα. Η κατανάλωση διαμορφώνεται λίγο κάτω από τα 6 λ./100 χλμ. και οι ρύποι διαμορφώνονται στα 26 γραμμάρια CO2/χιλιόμετρο με την μπαταρία φορτισμένη. Αυτή μπορεί να προσφέρει έως και 90 χιλιόμετρα πραγματική αυτονομία με τη φόρτισή της να διαρκεί 2,5 ώρες με φορτιστή των 6.6 kw.
H κύλιση του αυτοκινήτου είναι αρκετά καλή. Στην έκδοση F Sport οι 20άρηδες τροχοί κάνουν την ανάρτηση αρκετά σφιχτή, χωρίς αυτό να δημιουργεί προβλήματα στην άνεση. Η ηχομόνωση είναι ικανοποιητική, με τον θόρυβο από τον κινητήρα να περιορίζεται αρκετά και να γίνεται αισθητός μόνο σε έντονες επιταχύνσεις πάνω από τα 100 χλμ./ώρα.
Στον δρόμο η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση διαχειρίζεται καλά το βάρος και η συνολική αίσθηση είναι αρκετά καλή. Το κράτημα είναι υψηλό και η δύναμη περνά στον δρόμο χωρίς να χάνεται εύκολα η πρόσφυση. Τα φρένα είναι αρκετά δυνατά και το τιμόνι έχει αρκετή πληροφόρηση. Εντός πόλης παρά το μέγεθός του είναι αρκετά εύκολο, με την πλήρη σουίτα υποβοήθησης του οδηγού να προσφέρει αυξημένη ενεργητική ασφάλεια. Στο ταξίδι είναι αρκετά ήσυχο και διατηρεί καλή οικονομία καυσίμου. Εκτός δρόμου δεν περιμένει κανείς θαύματα, αλλά σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης είναι ικανό και ασφαλές εκπληρώνοντας τον σκοπό του ως ένα αυτοκίνητο για όλες τις καιρικές συνθήκες.
Εσωτερικό
Το εσωτερικό ακολουθεί την εντυπωσιακή εμφάνιση του εξωτερικού. Η νέα σχεδιαστική λογική εξασφαλίζει μικρές κινήσεις από τον οδηγό για να χειριστεί όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου και ελάχιστη απόσπαση από τον δρόμο χάρη στις φωνητικές εντολές και το HUD. Τα υλικά είναι ποιοτικά αλλά η συναρμογή σε κάποια σημεία θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Οι χώροι είναι καλοί για 5 επιβάτες και το πορτμπαγκάζ διαμορφώνεται στα 565 λίτρα, τιμή αρκετά αξιόλογη για την κατηγορία. Σημαντικό στοιχείο για την ασφάλεια εντός πόλης είναι και το σύστημα που αποτρέπει το άνοιγμα των πορτών από μέσα σε περίπτωση που το αυτοκίνητο εντοπίσει επερχόμενα οχήματα στην περίμετρό του.
Η Lexus διάλεξε το μεσαίο της SUV ως το πρώτο της plug in υβριδικό αλλά και ως ένα αυτοκίνητο που δίνει μεγάλη έμφαση στην ασφάλεια. Είναι εντυπωσιακό εμφανισιακά και έχει αρκετά αξιόλογες επιδόσεις διατηρώντας χαμηλή κατανάλωση και ρύπους. Η τιμή του ξεκινά από τα 68.900 ευρώ για την έκδοση executive, με την πλουσιότερη F Sport να φτάνει τα 84.500 ευρώ.