Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2024

Δοκιμή Nissan Juke Hybrid: Από την F1 στον δρόμο!

H δεύτερη γενιά του Nissan Juke είναι ένα αρκετά ολοκληρωμένο και πλήρες μικρομεσαίο crossover.

Αυτό που έλειπε μέχρι πρόσφατα από την γκάμα του είναι η επιλογή κινητήρων μιας και η μοναδική έκδοση ήταν αυτή με τον τούρμπο τρικύλινδρο χιλιάρη κινητήρα. Αυτό πλέον δεν ισχύει μια και το υβριδικό Juke έρχεται να δώσει το κάτι παραπάνω με μειωμένη κατανάλωση αλλά και βελτιωμένες επιδόσεις.

Στο βολάν ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

Το μηχανικό σύνολο της υβριδικής έκδοσης αποτελείται από τρεις κινητήρες. Έναν τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζίνης 1600 κ. εκ. και δύο ηλεκτροκινητήρες που συνδυαστικά αποδίδουν 143 ίππους. Το περίπλοκο αυτό σύστημα έχει 4 ταχύτητες για τον βενζινοκινητήρα αλλά και δύο για το μεγάλο από τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ, με το κιβώτιο να μη χρησιμοποιεί συμπλέκτη αλλά το δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ για να συγχρονίσει την ταχύτητα του κινητήρα με τους τροχούς. Τεχνολογία που έρχεται από τη Renault και συγκεκριμένα από την εμπλοκή της στη Formula 1 με την ομάδα της Alpine.

Επιτάχυνση

Η επιτάχυνση είναι αρκετά βελτιωμένη με τα 0-100 να έρχονται σε 10,1 δευτερόλεπτα. Η κατανάλωση εύκολα διατηρείται κάτω από τα 6/100 χλμ. Οι εκπομπές ρύπων τώρα δεν ξεπερνούν τα 118 gr CO2/χλμ. Η κύλιση του αυτοκινήτου είναι και αυτή βελτιωμένη. Η αύξηση του βάρους κατά 100 κιλά φέρνει μια νέα ρύθμιση στην ανάρτηση που δείχνει να βρίσκει μια πολύ καλή ισορροπία άνεσης και δυναμικής συμπεριφοράς. Η συχνή απενεργοποίηση του κινητήρα εντός πόλης χάρη στο υβριδικό σύνολο βελτιώνει αισθητά την ησυχία στην καμπίνα, κάποιες φορές βέβαια εμφανίζεται θόρυβος από τον κινητήρα που φορτίζει τις μπαταρίες ανεβάζοντας στροφές άσχετα με τις συνθήκες επιτάχυνσης.

Τα περισσότερα υβριδικά υστερούν στο κομμάτι της οδικής συμπεριφοράς σε σχέση με τις απλές τους εκδόσεις, κυρίως λόγω του προσανατολισμού προς την οικονομία καυσίμου αλλά και τα ελαστικά χαμηλής αντίστασης που τα συνοδεύουν. Η αλήθεια είναι πως το Juke δεν επηρεάζεται αρνητικά σε αυτό το κομμάτι αλλά αντίθετα είναι πιο καλό από τη συμβατική έκδοση. Φρενάρει καλύτερα γέρνει λιγότερο και εμπνέει αρκετή σιγουριά σε μια τυπική διαδρομή με στροφές. Εντός πόλης τα οφέλη του υβριδικού είναι έντονα και σύμφωνα με τη Nissan μπορεί το 80% των μετακινήσεων να γίνεται αμιγώς ηλεκτρικά. Στο ταξίδι παραμένει οικονομικό και άνετο παρά την μειωμένη επίδραση των ηλεκτροκινητήρων και της ανάκτησης ενέργειας. Εκτός δρόμου θα κινηθεί με σχετική ευκολία σε ήπιους χωματόδρομους και θα καλύψει τις ανάγκες της κατηγορίας παρά την έλλειψη τετρακίνησης.

Υλικά

Το εσωτερικό εμφανίζει μικρές διαφορές που έχουν να κάνουν με την αντικατάσταση του στροφόμετρου από ένα δείκτη σχετικό με την κατανάλωση ενέργειας ,αλλά και μια ένδειξη για τη ροή της στην οθόνη πολυμέσων. Τα υλικά παραμένουν καλά και το ίδιο ισχύει και για τη συναρμογή. Oι χώροι για τους επιβάτες δεν έχουν επηρεαστεί από τις μπαταρίες και παραμένουν καλοί για 4 ενήλικες. Ο χώρος αποσκευών από την άλλη έχει μικρύνει κατά 68 λίτρα και διαμορφώνεται πλέον στα 354 λίτρα τιμή που καλύπτει οριακά τις ανάγκες της κατηγορίας.

Η δεύτερη γενιά του Juke είναι πιο ραφιναρισμένη, όμορφη και πλήρης σε σχέση με την πρώτη. Με την προσθήκη της υβριδικής τεχνολογίας γίνεται πιο σύγχρονη και εκμεταλλεύεται τα οφέλη στην κατανάλωση και τσους ρύπους, χωρίς καμία έκπτωση στην οδική συμπεριφορά. Βέβαια, αυτό το ολοκληρωμένο πακέτο συνοδεύει μια αρκετά τσιμπημένη τιμή, που ξεκινά από τα 31.900 ευρώ για την αρκετά φορτωμένη με εξοπλισμό έκδοση N Connecta.

Juke Juke Juke Juke

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δοκιμή Lexus NX 450h: Οι πρωτοπόροι των υβριδικών!

Νέο Ford Ranger Wildtrak X: Pick-up για διασκέδαση!

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ