Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2024

Δοκιμή Opel Mokka 1.5 Diesel: Ένα ξεχωριστό μικρό!

Ο όμιλος Stellantis είναι από τους λίγους που επιμένουν στα πετρελαιοκίνητα σε μικρά σχετικά αυτοκίνητα, με το Opel Mokka να μην αποτελεί εξαίρεση.

Στο βολάν ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

Οι Diesel για πολλούς κατασκευαστές αποτελούν παρελθόν, μια και η εξέλιξή τους στο κομμάτι των ρύπων είναι μια αρκετά κοστοβόρα διαδικασία, με ολοένα και περισσότερες εταιρείες να στρέφονται στα υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα. Ο όμιλος Stellantis είναι από τους λίγους που επιμένουν στα πετρελαιοκίνητα σε μικρά σχετικά αυτοκίνητα, με το Opel Mokka να μην αποτελεί εξαίρεση.

Το μηχανικό σύνολο του αυτοκινήτου αποτελεί από τον 1500σάρη turbo τετρακύλινδρο κινητήρα του group PSA και συνδυάζεται αποκλειστικά με εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο. Η απόδοση είναι στους 110 ίππους και στα 25 κιλά ροπής. Η επιτάχυνση είναι καλή και τα 0-100 ολοκληρώνονται σε 10,8 δευτερόλεπτα. Το κύριο όφελος του πετρελαίου σε σχέση με τη βενζίνη είναι στην κατανάλωση που διαμορφώνεται στα 6,5 λίτρα/100 χλμ., με τις εκπομπές ρύπων να φτάνουν τα 118 γραμμάρια CO2/χλμ.

H κύλιση του μοντέλου παραμένει ποιοτική και η ανάρτηση μαλακή και άνετη. Ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας σε εγκάρσιες αναπηδήσεις είναι κάπως απότομος, χωρίς όμως να επηρεάζει τη σταθερότητα. Ο κινητήρας είναι αρκετά ήσυχος και δεν φέρνει περισσότερο κραδασμό στην καμπίνα από αυτόν της βενζίνης.

Η αίσθηση που δίνει το Mokka στον οδηγό του είναι αρκετά θετική και το πάτημα στον δρόμο ανάλαφρο. Το κράτημα παραμένει σε υψηλά επίπεδα και ο κινητήρας με την περίσσια ροπή δίνει καλές επιταχύνσεις. Εντός πόλης οι διαστάσεις είναι ιδανικές και ο συμπλέκτης αρκετά εύκολος, αν και το αυτόματο θα ταίριαζε καλύτερα στο αυτοκίνητο. Στο ταξίδι είναι πολύ οικονομικό με κατανάλωση κοντά στα 5,5 lt/100 χλμ. Χάρη στους μεγάλους τροχούς θα κινηθεί εύκολα σε ήπιους χωματόδρομους, η έλλειψη τετρακίνησης βέβαια, όπως και στα περισσότερα αυτοκίνητα της κατηγορίας, βάζει σχετικά χαμηλά τον πήχη.

Η καμπίνα δεν έχει κάποια αλλαγή, με τα υλικά να είναι καλά και οι χώροι αρκετοί για την κατηγορία. Οι οθόνες είναι επαρκείς σε μέγεθος, αλλά διατηρούν τα δύσκολα μενού, με την εργονομία να παίρνει κάποιες βελτιώσεις μιας και κάποιοι διακόπτες είναι σε περίεργα σημεία στην κεντρική κονσόλα. Το πορτμπαγκάζ διαμορφώνεται στα 360 λίτρα και με το τετράγωνο σχήμα του δείχνει μεγαλύτερο.

Το Mokka είναι από τα λίγα αυτοκίνητα της κατηγορίας που διαθέτουν και έκδοση πετρελαίου, κατεβάζοντας κατανάλωση και κόστος μετακίνησης αισθητά σε σχέση με τη βενζίνη. Σίγουρα η αυτοκίνηση κινείται προς τον εξηλεκτρισμό, που ακόμα όμως δεν έχει λύσει το πρόβλημα της αυτονομίας, ενώ το πετρέλαιο παραμένει η λύση για μεγάλες αποστάσεις. Η τιμή για το πετρελαιοκίνητο Mokka ξεκινά από τα 26.900 ευρώ.

mokka mokka mokka

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δοκιμή Audi Q4 E-TRON 204 HP: Μία ξεχωριστή ερμηνεία

Συγκριτική Δοκιμή: Alfa Romeo Tonale VS Kia Sportage: Τα κορυφαία C-SUV;

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ