Οδηγούμε και δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Skoda Karoq του 2023 στη μοναδική πλέον έκδοση με τον 1.500άρη κινητήρα.
H Skoda είναι η εταιρεία του group VAG που συνήθως έχει την πιο ισορροπημένη προσέγγιση στα αυτοκίνητά της. Το Karoq δεν αποτελεί εξαίρεση, μια και από το 2017 έχει καταφέρει να σημειώσει πωλήσεις που αγγίζουν το μισό εκατομμύριο μονάδες.\
Στο βολάν ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
Η ανανέωση του μοντέλου ήταν μονόδρομος για την εταιρεία με σκοπό να γίνει πιο σύγχρονο και ποιοτικό.
Ο μοναδικός πλέον κινητήρας του αυτοκινήτου είναι ο χιλιοπεντακοσάρης TSi των 150 ίππων και των 25 κιλών ροπής, που συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων και διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης του δεύτερου και τρίτου κυλίνδρου, όταν το φορτίο είναι χαμηλό για περιορισμό της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων.
Η κατανάλωση διαμορφώνεται στα 8,5 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων στα 139 γραμμάρια Co2/χιλιόμετρο. Η κύλιση του αυτοκινήτου δείχνει να έχει επηρεαστεί θετικά από την ανανέωση, μια και η ηχομόνωση είναι καλύτερη. Η ανάρτηση παραμένει άνετη και διαχειρίζεται σωστά το βάρος του αυτοκινήτου, με τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα να μην προβληματίζει με τη λειτουργία του στο σύνολο.
Πέραν από τις αισθητικές επεμβάσεις στο εξωτερικό που αφορούν τους προφυλακτήρες, τις ζάντες, τη μάσκα, αλλά και τα νέα Led φωτιστικά σώματα, διαφορές εντοπίζονται και στην καμπίνα του Karoq. Πολλά από τα υλικά έχουν αναβαθμιστεί σε ποιότητα, με πολλά από αυτά να προέρχονται από ανακυκλωμένα υλικά. Οι χώροι παραμένουν αρκετά άνετοι, με τα τρία πίσω καθίσματα του προαιρετικού εξοπλισμού να μπορούν να αφαιρεθούν ανεξάρτητα για περαιτέρω διαμόρφωση του χώρου. Το πορτμπαγκάζ διαμορφώνεται στα 521 λίτρα και παραμένει αρκετά άνετο για την κατηγορία.
Οδηγικά το Karoq αφήνει μια αρκετά καλή αίσθηση. Το τιμόνι έχει αρκετή πληροφορία και το πλαίσιο δίνει σιγουριά, με το επίπεδο πρόσφυσης να είναι υψηλό για τον χαρακτήρα. Κινητήρας και κιβώτιο συνεργάζονται άψογα, με τη ρύθμιση sport να βελτιώνει κατά πολύ την απόκριση του συνόλου. Εντός πόλης είναι εύκολο και άνετο.
Η κατανάλωση βέβαια ανεβαίνει εύκολα πάνω από τα 9 λίτρα/100 χλμ. Στο ταξίδι είναι πιο οικονομικό και παραμένει άνετο, ικανό να καλύψει τις ανάγκες μιας οικογένειας. Εκτός δρόμου το ψηλό προφίλ των ελαστικών προσφέρει κάποιες παραπάνω δυνατότητες, με την έλλειψη τετρακίνησης να βάζει το όριο σχετικά χαμηλά. Στη νέα εποχή της αυτοκίνησης, με ολοένα περισσότερα υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα, η Skoda με το Karoq αποδεικνύει πως ένα αυτοκίνητο μπορεί να είναι καλό και επιτυχημένο χωρίς να εκμεταλλεύεται τον εξηλεκτρισμό.
Η ανανέωση δίνει μερικά ακόμα χρόνια ζωής στο μεσαίο SUV των Τσέχων, που όμως όπως και όλα τα αυτοκίνητα έχει ακριβύνει.
Η τιμή για το επίπεδο εξοπλισμού style με το αυτόματο κιβώτιο ξεκινά από τα 32.900 ευρώ.
Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
IONIQ 5 N: Το EV υψηλών επιδόσεων κατακτά το αρκτικό περιβάλλον
Δοκιμή Honda e: Αυτοκίνητο από το μέλλον…