Η κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης την τελευταία πενταετία έχει σχεδόν εξαφανιστεί από τους δρόμους των ευρωπαϊκών χωρών.
Στο βολάν ο Γιάννης Αθανασίου
Αποδίδει 72 ίππους και 9,3 κιλά ροπής, και συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, είτε αυτόματο τύπου CVT.
Ο λόγος είναι κυρίως ότι δεν έχουν τον χώρο για να ενσωματωθούν πλήρη υβριδικά συστήματα, με αποτέλεσμα να εκπέμπουν αρκετά περισσότερους ρύπους από αυτό που αναλογεί στο μέγεθός τους. Από την άλλη, η A κατηγορία είναι από τις δημοφιλέστερες στις μεγαλουπόλεις και ιδίως στην Αθήνα, όπου υπάρχει πρόβλημα τόσο με το πάρκινγκ όσο και με την πολύ αυξημένη κίνηση μετά το τέλος των περιορισμών για την πανδημία.
Το Aygo X έρχεται μετά το αντίστοιχο Yaris ως η μικρότερη πρόταση της Toyota στην κατηγορία των Crossover. Είναι μεγαλύτερο από το προηγούμενο μοντέλο σε διαστάσεις και βασίζεται στην πλατφόρμα του Yaris, κερδίζοντας αρκετά σε οδική συμπεριφορά και χώρους για τους επιβάτες.
Οικονομία
Το μικρό crossover της Toyota βγαίνει αποκλειστικά με τον χιλιάρη ατμοσφαιρικό τρικύλινδρο κινητήρα που εξοπλίζει και το Yaris. Αποδίδει 72 ίππους και 9,3 κιλά ροπής, και συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, είτε αυτόματο τύπου CVT. Σίγουρα δεν είναι κινητήρας που θα δώσει επιδόσεις, αλλά από την άλλη είναι αρκετός για τον χαρακτήρα του οχήματος και αρκετά οικονομικός, με την κατανάλωση να διατηρείται εύκολα κάτω από τα 6 λίτρα/100 χλμ. Οι εκπομπές ρύπων ανέρχονται στα 109 γρ./χλμ., με αποτέλεσμα να μπαίνει καθημερινά στον Δακτύλιο.
Η κύλιση χάρη στους μεγάλους τροχούς 17 ή 18 ιντσών είναι σαφώς βελτιωμένη. Η ανάρτηση είναι μαλακή και η συνολική αίσθηση αντίστοιχη με αυτήν του Yaris.
Η συμβίωση εντός πόλης είναι εύκολη και διασκεδαστική. Εύκολος συμπλέκτης, ελαφρύ τιμόνι και καλή ορατότητα είναι τα στοιχεία που σε συνδυασμό με τον πολύ μικρό κύκλο στροφής των 4,5 μέτρων κάνουν το Aygo X παραπάνω από ευχάριστο για τις καθημερινές μετακινήσεις. Στους επαρχιακούς δρόμους είναι αξιόλογο. Παρά τις κλίσεις που παίρνει το αμάξωμα είναι αρκετά σταθερό, με τον κινητήρα να είναι αρκετός αν τον κρατάς στις ροπές του που βρίσκονται σχετικά ψηλά. Στο ταξίδι δύο άτομα θα ταξιδέψουν άνετα και σχετικά ήσυχα χάρη στην καλή ηχομόνωση και στο Adaptive Cruise Control, κάτι μοναδικό για την κατηγορία. Εκτός δρόμου μην περιμένετε θαύματα. Τα 15 εκατοστά απόστασης από το έδαφος και το χαμηλό βάρος θα βοηθήσουν αρκετά σε ήπιους χωματόδρομους, με την έλλειψη ρεζέρβας να είναι πιο ουσιαστικό μειονέκτημα από την έλλειψη τετρακίνησης.
Βελτιωμένο εσωτερικό
Στο εσωτερικό η βελτίωση είναι εμφανής. Το ταμπλό υιοθετεί τα νέα σχεδιαστικά στοιχεία της Toyota και σε συνδυασμό με τα αξιόλογα υλικά και τους βελτιωμένους χώρους δημιουργούν ένα ευχάριστο περιβάλλον για τους επιβάτες. Διαθέτει πλήρη σουίτα υποβοήθησης οδηγού T-Mate και αρκετούς πρακτικούς μικροχώρους στο μπροστινό μέρος της καμπίνας. Το πορτμπαγκάζ του διαμορφώνεται στα 231 λίτρα, νούμερο αρκετά αξιόλογο για την κατηγορία.
Σε μια δύσκολη αγορά αυτοκινήτου με μεγάλες αναμονές για τα περισσότερα αυτοκίνητα η Toyota αλλάζει τα δεδομένα με το Aygo X, μια και υπόσχεται αναμονή τριών μηνών για το μικρό crossover. Είναι πραγματικά μια καλή εναλλακτική που συνδυάζει τα καλά ενός αυτοκινήτου πόλης με crossover στοιχεία και αξιόλογους χώρους. Η τιμή του διαμορφώνεται στα 14.770 ευρώ για τη βασική έκδοση, με την πλουσιότερη να φτάνει τα 18.190 ευρώ.