Toyota Corolla Cross Hybrid AWD – Η Toyota είναι η εταιρεία με τη μεγαλύτερη πείρα στα υβριδικά και ταυτόχρονα η εταιρεία που την τελευταία πενταετία ξεπουλάει με κάθε νέο μοντέλο που φέρνει στην ελληνική αγορά. Η Corolla Cross έρχεται να καλύψει το κενό ανάμεσα στο CHR και το RAV4, με σκοπό να πάρει μεγάλο μερίδιο της μεσαίας κατηγορίας των SUV.
Στο βολάν ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
Το μηχανικό σύνολο του αυτοκινήτου αποτελείται από τρεις κινητήρες. Ο βενζινοκινητήρας είναι ένας ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος 2.000 κυβικών που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο CVT. Ο ένας από τους δύο ηλεκτροκινητήρες συμβάλλει στο υβριδικό σύστημα, με τον τρίτο να βρίσκεται στο πίσω διαφορικό ώστε το αυτοκίνητο να είναι τετρακίνητο. Η συνολική απόδοση είναι στους 197 ίππους, με την επιτάχυνση να είναι δυνατή και τις επιδόσεις αρκετά αξιόλογες, με τα 0-100 να ολοκληρώνονται σε 7,5 δευτερόλεπτα. Η κατανάλωση εύκολα διατηρείται κάτω από τα 6 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων δεν ξεπερνούν τα 120 γραμμάρια CO2/χιλιόμετρο για το τετρακίνητο.
Η κύλιση του Corolla είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία. Η ανάρτηση είναι πολύ άνετη και η συχνή απενεργοποίηση του κινητήρα βοηθά στον περιορισμό του θορύβου στην καμπίνα. Σε συνθήκες μεγάλης επιτάχυνσης βέβαια το CVT κιβώτιο ανεβάζει τις στροφές κοντά στον κόφτη, με το βουητό του κινητήρα να χαλάει λίγο την εξαιρετική εικόνα.
Η αίσθηση που δίνει το αυτοκίνητο στον οδηγό του είναι καλή σε όλες τις συνθήκες, χάρη και στην τετρακίνηση που ελαχιστοποιεί το σπινάρισμα. Σίγουρα οι κλίσεις και η έλλειψη πληροφόρησης από το τιμόνι δεν είναι ιδανικά στοιχεία, αλλά δεν μιλάμε για κάποιο σπορ αυτοκίνητο αλλά για ένα άνετο και πολύ οικονομικό SUV. Εκεί το Corolla Cross ξεχωρίζει, μια και στο αστικό περιβάλλον μπορεί να διατηρεί την κατανάλωσή του και κάτω από τα 4 λίτρα/100 χλμ. Στο ταξίδι δεν δυσκολεύεται καθόλου να διατηρήσει υψηλές ταχύτητες, ενώ η κατανάλωση ανεβαίνει όπως και σε όλα τα υβριδικά. Εκτός δρόμου τα 16 εκατοστά απόστασης από το έδαφος δεν είναι πολλά, με την τετρακίνηση να βρίσκεται εκεί περισσότερο για τις συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης.
Το εσωτερικό ακολουθεί τη λογική των περισσοτέρων Toyota. Τα υλικά είναι αξιόλογα και η συναρμογή κορυφαία, ενώ η πρακτικότητα και η εργονομία είναι κι αυτές σε υψηλά επίπεδα. Οι οθόνες πολυμέσων και πίνακα οργάνων είναι εύχρηστες και πλήρεις, όπως και η σουίτα υποβοήθησης του οδηγού με acc και σύστημα διατήρησης λωρίδας από τη βασική έκδοση. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι καλοί, με το πορτμπαγκάζ των 380 λίτρων να είναι οριακό για την κατηγορία.
Η Toyota έχει βρει τη συνταγή που λειτουργεί τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ελλάδα και τα αυτοκίνητά της έχουν γίνει συνώνυμα με την ευκολία χρήσης, την ποιότητα κατασκευής και την οικονομία καυσίμου. Το Corolla Cross δείχνει να έχει όλα τα παραπάνω στοιχεία και προσθέτει ακόμα ποιότητα κύλισης και αξιόλογες επιδόσεις, με την τιμή του τετρακίνητου να ξεκινά από τα 34.000 ευρώ.