Στο βιβλίο «Πίστη εναντίον δεδομένων: Γιατί η Επιστήμη και η Θρησκεία είναι
ασυμβίβαστες», του εξελικτικού γενετιστή, καθηγητή στο Πανεπιστήμιο του Σικάγου Τζέρι
Κόιν, ο συγγραφέας υπερασπίζεται τη θέση πως η θρησκεία και η επιστήμη είναι
ασύμβατες.
Σύμφωνα με τον Κόιν, η θρησκεία και η επιστήμη πραγματοποιούν δηλώσεις
για το σύμπαν, αλλά μόνο η επιστήμη αποδέχεται το ενδεχόμενο να είναι λάθος.
Στη διάρκεια της πανδημίας της ισπανικής γρίπης το 1918, που σκότωσε σχεδόν
100.000.000 ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, ο επίσκοπος της ισπανικής πόλης Zamora
αψήφησε τις υγειονομικές Αρχές και οργάνωσε μια εννιαήμερη ολονυχτία προς τιμήν του
Αγίου Rocco, προστάτη για την πανώλη και τον λοιμό.
Οι πιστοί μαζεύονταν στην εκκλησία,
φιλούσαν τα λείψανα του αγίου, ενώ γύρω τους κορυφωνόταν η επιδημία. Η Zamora είχε
το υψηλότερο ποσοστό θνησιμότητας στην Ισπανία και ένα από τα υψηλότερα στην
Ευρώπη.
To 1918 η θεωρία ότι οι αρρώστιες μεταδίδονται από μικρόβια δεν ήταν γνωστή.
Σήμερα όμως είναι.
Και ακριβώς επειδή η γνώση υπάρχει, κάθε συζήτηση για μη εφαρμογή των μέτρων στις
εκκλησίες ή της αντίθεσης προς τον εμβολιασμό λόγω «σεβασμού στην Ορθοδοξία» υπό το
βάρος της αγανάκτησης των πιστών ή των «νουθεσιών» προς «ποίμνιο» του οποιοδήποτε
«πνευματικού» είναι εκ των πραγμάτων καταδικασμένη να μας επαναφέρει στις σκοτεινές
εποχές που η Ιερά Εξέταση έκαιγε τους ανθρώπους που υποστήριζαν πως η Γη είναι
στρογγυλή. Και εδώ είναι που ή το κράτος πιάνεται στα πράσα, αφού από τη μία συστήνει
συμμόρφωση με τα μέτρα, ενώ αρνούμενο να τα επιβάλει στις εκκλησίες κλείνει το μάτι
στους συνωμοσιολόγους και τους αρνητές.
Για να λέμε τα πράγματα όπως πραγματικά είναι. Η θεωρία πως η μετάδοση λοιμώξεων σε
συναθροίσεις ή με το σάλιο αναστέλλονται σε εκκλησιαστικές εκδηλώσεις αποτελεί
δεισιδαιμονία και θεολογικά μια αναχρονιστική μορφή ειδωλολατρίας.
Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί