Στο παρακάτω link μπορείτε να παρακολουθήσετε σε live stream στις 11:00 τη συνέντευξη Τύπου του Υπουργού Επικρατείας, αρμόδιου και για θέματα Υποδομών και Μεταφορών Γιώργου Γεραπετρίτη.
Συνέντευξη τύπου σχετικά με τη φονική σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, αλλά και για την επανεκκίνηση των σιδηροδρομικών μεταφορών παραχωρεί ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Γιώργος Γεραπετρίτης.
Αρχικά, τον λόγο πήρε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου, ο οποίος τόνισε ότι η κυβέρνηση δεν θα επιτρέψει καμία συγκάλυψη, δεν θα επιδοθεί σε κανενός είδους συμψηφισμό και δεν θα επιδιώξει κανενός είδους κομματική αντιπαράθεση.
Οι ανακοινώσεις του υπουργού Γιώργου Γεραπετρίτη:
«Θα ήθελα πρώτα απ’ όλα να εκφράσω την οδύνη μου και τον σπαραγμό μου για ό,τι συνέβη στα Τέμπη. Πρόκειται για μια πρωτοφανή τραγωδία που μας σημάδεψε όλους. Η οδύνη αυτή θα πρέπει να βρει μια κάθαρση.»
«Δεν βρίσκομαι εδώ για να κάνω πολιτική αντιπαράθεση. Δεν θα ακούσετε κανέναν απολύτως λόγο, ο οποίος θα παραπέμπει σε μετάθεση ευθύνης. Οφείλω και πάλι να ζητήσω συγγνώμη εκ μέρους της κυβέρνησης απέναντι στις οικογένειες των θυμάτων και στους Έλληνες πολίτες που δεν μπορέσαμε να αποτρέψουμε αυτό το τραγικό γεγονός.»
«Θα ασχοληθώ αποκλειστικά με τα ζητήματα του δυστυχήματος των Τεμπών και με την επόμενη ημέρα στους σιδηρόδρομους. Δεν θα εμπλακώ στα ζητήματα που έχουν να κάνουν με τη διοικητική διερεύνηση των αιτιών της τραγωδίας. Επίσης, η δική μου θέση δεν εμποδίζει, αντιθέτως, ενθαρρύνει και τον κοινοβουλευτικό έλεγχο. Θα υπάρξει πλήρης διαφάνεια. Είμαι στη διάθεση της Βουλής να συζητήσουμε για τα ζητήματα των παθογενειών στους σιδηρόδρομους και να βρούμε έναν κοινό τόπο.»
«Η ευθύνη η οποία αναλογούσε στην κυβέρνηση έχει αναληφθεί. Έχουν τεθεί στον πρωθυπουργό οι παραιτήσεις των διοικητών ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ. Τις επόμενες ημέρες θα υπάρξει αντικατάσταση της διοίκησης.»
«Βρέθηκα στον τόπο της τραγωδίας, χθες και προχθες. Είχα τη δυστυχία να δω τον τόπο που έγινε το τραγικό συμβάν. Είδα επιτόπου τον χώρο για να έχω μια προσωπική άποψη. Επισκέφτηκα το νοσοκομείο Λάρισας. Οι διαπιστώσεις που έκανα είναι ότι το τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης του σταθμούς της Λάρισας λειτουργούσε απόλυτα και αδιαλείπτως. Δεν υπήρξε καμία διάρρηξη ή διακοπή της λειτουργίας του κέντρου. Άρα, και το μοιραίο βράδυ ήταν αναγκαίο και οφειλόμενο να έχει υπάρξει η αυτόματη χάραξη πορείας πάνω στον πίνακα η οποία δεν φαίνεται να έχει συντελεστεί.»
«Επίσης, υπήρξε ένα δεύτερο επίπεδο ασφάλειας, η οποία ήταν το χειροκίνητο γύρισμα του κλειδιού, το οποίο δεν έγινε. Και ένα τρίτο επίπεδο, σύμφωνα με το πρωτόκολλο, θα έπρεπε να υπάρξει παρακολούθηση πάνω στον πίνακα ελέγχου, εκ των υστέρων μετά την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας. Εάν είχε υπάρξει θα είχε αποφευχθεί το μοιραίο, διότι θα προέκυπτε η μετάπτωση της αμαξοστοιχίας στην εσφαλμένη γραμμή. Υπάρχει και το ζήτημα ότι η αμαξοστοιχία περιήλθε σε εσφαλμένη γραμμή χωρίς να έχει υπάρξει και η αντίδραση της ίδιας, ώστε να κινηθεί ένα σύστημα που θα απέτρεπε το μοιραίο.»
«Δεν τα λέω για να τονίσω το ανθρώπινο λάθος. Υπήρξαν πλημμέλειες στην ανθρώπινη διαχείριση. Άσχετα με το ανθρώπινο λάθος, αν είχαμε ένα πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης στη χώρα κατά πάσα πιθανότητα το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί.»