Σε συμφωνία μεταξύ Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και 27 κρατών – μελών κατέληξε η Ευρωπαϊκή Ένωση για την άμεση διεύρυνση του δικτύου ηλεκτρικών φορτιστών και σταθμών εφοδιασμού με υδρογόνο μέσα στα επόμενα χρόνια, προκειμένου να διευκολυνθεί η μετάβαση μακριά από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η συμφωνία περιλαμβάνει σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων τουλάχιστον κάθε 60 χιλιόμετρα σε όλο το βασικό οδικό δίκτυο των 27 κρατών – μελών (δηλαδή και στην Ελλάδα) μέχρι το 2026, ενώ για τα φορτηγά η αντίστοιχη απόσταση θα είναι κάθε 120 χιλιόμετρα – με χρονικό ορίζοντα σε αυτή την περίπτωση το 2028.
Έως το 2031, σταθμοί ανεφοδιασμού με υδρογόνο θα πρέπει να υπάρχουν κάθε τουλάχιστον 200 χιλιόμετρα.
Η συμφωνία έρχεται την ίδια εβδομάδα κατά την οποία επετεύχθη συμβιβασμός, σύμφωνα με τον οποίο όλα τα νέα αυτοκίνητα τα οποία θα πωλούνται από το 2035 στην ΕΕ θα είναι μηδενικού αποτυπώματος ρύπων. Η σημαντική έλλειψη υποδομής φόρτισης θεωρείται εκ των βασικών παραγόντων που κρατούν πίσω τη μετάβαση προς την κλιματική ουδέτερη αυτοκίνηση.
Οι νέοι κανόνες “θα διασφαλίζουν ότι το να οδηγεί και να φορτίζει κανείς ένα αυτοκίνητο νέας γενιάς θα είναι τόσο απλό και βολικό όσο το να οδηγεί ένα όχημα που καίει ορυκτά καύσιμα”, ανέφερε ο Ismail Ertug, εκ των ευρωβουλευτών που συμμετείχαν στις διαπραγματεύσεις. “Πρέπει να απανθρακοποιήσουμε τον κλάδο, ο οποίος είναι ακόμη σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνος για τις εκπομπές ρύπων”.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πώς οι σταθμοί φόρτισης κρίνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
H Γερμανία δείχνει το δρόμο για την εξάπλωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων