Έκκληση προς τους Έλληνες εφοπλιστές του Λονδίνου να ενισχύσουν το ελληνικό νηολόγιο με την εγγραφή περισσότερων πλοίων τους απεύθυνε ο υπουργός Ναυτιλίας & Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη στη διάρκεια συνάντησης που είχε με τα μέλη της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας (Greek Shipping Cooperation Committee) με επικεφαλής τον πρόεδρο Χαρ.Φαφαλιό.
«Είμαι ανοικτός σε προτάσεις και ιδέες που μπορούν να φέρουν ακόμη πιο ψηλά την ελληνική σημαία στη παγκόσμια ναυτιλία. Στόχος του υπουργείου είναι να μπορεί να παρέχει “φουλ” υπηρεσίες στα πλοία που φέρουν την ελληνική σημαία», επεσήμανε.
«Αυτό σημαίνει ότι μπορεί το κόστος της ελληνικής σημαίας να είναι κατά τι ακριβότερο από ό,τι είναι οι σημαίες ευκαιρίας, όμως εμείς έχουμε τη δυνατότητα μέσα από το δίκτυο των λιμενικών προξενικών αρχών, μέσα από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων, μέσα από τη συμμετοχή μας στους Διεθνείς Οργανισμούς, μέσα από το δίκτυο της ελληνικής διπλωματίας και μέσα από την ηλεκτρονικοποίηση πλέον των δικών μας αρχείων -το e-νηολόγιο θα είναι σε πλήρη λειτουργία- ελπίζω μέχρι το τέλος του χρόνου, να παρέχουμε υπηρεσίες στην ελληνική ναυτιλία που δεν παρέχουν άλλες σημαίες».
Το Committee αντιμετώπισε θετικά την προτροπή του κ. Βαρβιτσιώτη για νηολόγηση περισσότερων πλοίων στην ελληνική σημαία, χωρίς όμως να δεσμευθεί κανένα από τα μέλη του.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για τις προσπάθειες της ελληνικής κυβέρνησης και ειδικά του υπουργού κ. Βαρβιτσιώτη για την ανάπτυξη της ελληνικής ναυτιλίας.
Στη συνάντηση ο υπουργός εξέφρασε την σταθερή θέση του για τη συνέχιση της καλής συνεργασίας και από τις δύο πλευρές.
Ο Έλληνας Υπουργός επεσήμανε, επίσης, ότι τα πλοία σήμερα αντιμετωπίζουν μια σειρά από ασύμμετρες απειλές:
«Την ασύμμετρη απειλή της μετανάστευσης όπου πολλές φορές υποχρεώνονται να πάρουν μετανάστες κάνοντας διάσωση στη θάλασσα και μετά είναι πάρα πολύ δύσκολη η διαχείριση αυτών των περιστατικών γιατί κανένα λιμάνι δεν τους δέχεται. Καθώς και την ασύμμετρη απειλή της πειρατείας αλλά και το «περίεργο» νομικό καθεστώς χωρών τα οποία κρατούν πλοία και φυλακίζουν τα πληρώματα τους με κατηγορίες που δεδηλωμένα δεν έχουν σχέση».
Ο κ. Βαρβιτσιώτης αναφέρθηκε και στο θέμα της ναυτικής εκπαίδευσης, υπογραμμίζοντας ότι τα τελευταία χρόνια υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον για τις εισαγωγές στις ακαδημίες του εμπορικού ναυτικού.
«Σκεφτείτε, ότι στο παρελθόν στις ακαδημίες αυτές έμπαιναν με πολύ χαμηλή βάση, όσοι δηλαδή είχαν αποτύχει από όλες τις άλλες εξετάσεις έρχονταν στις ακαδημίες του εμπορικού ναυτικού.
Σήμερα, βλέπουμε εισαγωγές με πάνω από 17.000 – 18.000 μόρια, δηλαδή, όσοι ανήκουν στις κατηγορίες των αριστούχων επιλέγουν, πλέον, να έρθουν στις ακαδημίες του εμπορικού ναυτικού», είπε χαρακτηριστικά.
Τέλος, κάλεσε τον εφοπλιστικό κόσμο να στηρίξει με την παροχή υποτροφιών την προσπάθεια του Υπουργείου για τη μετεκπαίδευση των στελεχών του Λιμενικού Σώματος στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου “Cass Business School”, με σκοπό όπως υπογράμμισε, «την καλύτερη κατάρτιση και τη συνεχή επιμόρφωση των στελεχών του Λιμενικού Σώματος, ώστε να ανταποκρίνονται στις προκλήσεις του σύγχρονου διεθνούς περιβάλλοντος της ναυτιλίας».