Τη σκυτάλη παίρνουν σήμερα οι πρυτάνεις οι οποίοι πραγματοποιούν έκτακτη Σύνοδο στο Λαύριο, προκειμένου να βάλουν όλα τα δεδομένα στο τραπέζι για να βρεθεί λύση στο θέμα των Πανεπιστημίων.
Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται να εκδοθούν από το ΑΣΕΠ οι λίστες με τη διαθεσιμότητα των διοικητικών υπαλλήλων των ΑΕΙ.
«Κανένα από τα επιχειρήματα των Πανεπιστημίων δεν αντικρούστηκε από τους εκπροσώπους των υπουργείων Παιδείας και Διοικητικής Μεταρρύθμισης κατά τη διάρκεια της συζήτησης στο ΣτΕ. της αίτησης αναστολής της ΚΥΑ που θέτει σε διαθεσιμότητα 1.349 διοικητικούς υπαλλήλους 8 πανεπιστημίων, η οποία κατατέθηκε από τις διοικήσεις των Πανεπιστημίων αυτών, δήλωσε ο προεδρεύων της Συνόδου των Πρυτάνεων, Πρύτανης ΑΠΘ, καθηγητής Γιάννη Μυλόπουλος.
Ειδικότερα μετά το πέρας της συζήτησης στο ΣτΕ της αίτησης αναστολής του μέτρου της διαθεσιμότητας , κ. Μυλόπουλος δήλωσε τα εξής: “Στο ΣτΕ σήμερα, έγινε η συζήτηση της αίτησης αναστολής της ΚΥΑ που θέτει σε διαθεσιμότητα 1.349 διοικητικούς υπαλλήλους 8 πανεπιστημίων, η οποία κατατέθηκε από τις διοικήσεις των πανεπιστημίων αυτών. Παρόντες ήταν εκπρόσωποι των πρυτανικών αρχών και των 8 πανεπιστημίων που πλήττονται από τη διαθεσιμότητα, γεγονός που αποδεικνύει το τεράστιο ενδιαφέρον των πανεπιστημίων για την εξέλιξη αυτής της υπόθεσης.
Εξηγήθηκαν οι καταστροφικές επιπτώσεις της εφαρμογής του μέτρου της διαθεσιμότητας στη λειτουργία των 8 πανεπιστημίων, τα οποία θα υποστούν ανεπανόρθωτη βλάβη, καθώς θα μείνουν χωρίς φύλακες, χωρίς βιβλιοθηκονόμους, χωρίς προσωπικό τεχνικής, διοικητικής και γραμματειακής υποστήριξης, χωρίς προσωπικό υποστήριξης των Φοιτητικών Εστιών κλπ., με ανυπολόγιστες συνέπειες στη λειτουργία και ασφάλεια των πανεπιστημίων. Κι όλα αυτά σε μια εποχή που είναι αδύνατον, λόγω οικονομικής αδυναμίας των πανεπιστημίων, να βρεθούν εναλλακτικές λύσεις για την υποστήριξη αυτών των λειτουργιών.
Επιπλέον εξηγήθηκε ότι τόσο ο συνολικός αριθμός όσων απομακρύνονται, όσο και η κατανομή τους στα 8 πανεπιστήμια, έγινε χωρίς μελέτη αξιολόγησης των διοικητικών δομών των πανεπιστημίων, ή καλύτερα σε πείσμα των σχεδίων αξιολόγησης που εκπόνησαν κατά παραγγελία του υπουργείου Παιδείας τα ίδια τα πανεπιστήμια και τα οποία αναδείκνυαν την ένδεια των ιδρυμάτων σε διοικητικό προσωπικό. Αντίθετα, η εφαρμογή του μέτρου στηρίχθηκε σε μια σειρά αντιεπιστημονικά και μοναδικά παγκοσμίως κριτήρια, που ετέθησαν ακριβώς για να αποδειχθεί αυτό που προκαταβολικά έθεσε ως στόχο η κυβέρνηση. Κι αυτό καθώς ο αριθμός των 1.400 προς απομάκρυνση υπαλλήλων προαποφασίστηκε πολύ πριν υποβληθούν στο Συμβούλιο Διοικητικής Μεταρρύθμισης τα όποια αποτελέσματα του αντιεπιστημονικού αυτού αλγορίθμου. Αποδομήθηκε δηλαδή ο μύθος που θέλει τη διαθεσιμότητα στα πανεπιστήμια να εξυπηρετεί ανάγκες διοικητικής μεταρρύθμισης.
Ακόμη, εξηγήθηκε ότι δεν υπάρχει επείγων χαρακτήρας στην εφαρμογή του μέτρου της διαθεσιμότητας, αφού δεν προκύπτει από κανένα μνημόνιο, όπως αναληθώς υποστηρίζεται, ως συμβατική υποχρέωση η διαθεσιμότητα προσωπικού από τα πανεπιστήμια. Αυτό ήταν μια επιλογή της κυβέρνησης, η οποία θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί.
Τέλος εξηγήθηκε ότι κανένα δημοσιονομικό ή άλλο όφελος δεν αναμένεται να προκύψει από την εφαρμογή αυτού του καταστροφικού μέτρου, ενώ αντίθετα θα χρειαστούν πολλά χρόνια και μεγάλο κόστος για να αποκατασταθεί η βλάβη που θα προκληθεί στα ελληνικά πανεπιστήμια.
Ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, είπε στους πρυτάνεις του , ότι δεν υπάρχει κανένα περιθώριο και πρέπει να κάνουν τις απαραίτητες ενέργειες, για να ανοίξουν τα πανεπιστήμια.
Ο κ. Αρβανιτόπουλος έκανε λόγο για «μία μικρή μειοψηφία διοικητικών υπαλλήλων που συνεχίζει να κρατά κλειστά το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο και το Μετσόβιο Πολυτεχνείο εις βάρος των φοιτητών και των οικογενειών τους, καταχρηστικά», μιλώντας σε συναντήσεις που είχε με τους δύο πρυτάνεις.
«Για το σκοπό αυτό ζήτησα από τις Πρυτανικές Αρχές και τα Συμβούλια Ιδρυμάτων τους, να εκπληρώσουν το καθήκον τους, ασκώντας αρμοδιότητες που τους δίνει ο Νόμος, για να ανοίξουν τα Ιδρύματα άμεσα, ώστε να μη χαθεί το εξάμηνο» συμπλήρωσε.
Από την πλευρά τους, οι φοιτητές ζητούν να ανοίξουν τα πανεπιστήμια και έχουν συγκεντρώσει περισσότερες από 23.000 υπογραφές στη σχετική σελίδα στο Διαδίκτυο.
Σημειώνεται ότι, με βάση νόμο, κάθε εξάμηνο πρέπει να περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστο 13 πλήρεις εβδομάδες διδασκαλίας. Τυχόν εξέταση μαθήματος που διδάχθηκε λιγότερο από 13 εβδομάδες, είναι άκυρη και ο βαθμός δεν υπολογίζεται για την απονομή του τίτλου σπουδών. Ο αριθμός των εβδομάδων για τη διενέργεια των εξετάσεων ορίζεται στον Οργανισμό του ιδρύματος.