Ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Έλον Μασκ, αποκάλεσε τον πρόεδρο των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν “ένα λούτρινο-μαριονέτα σε ανθρώπινη μορφή” (a damp sock puppet in human form) στο Twitter την Πέμπτη, καθώς η μετοχή της Tesla σημείωσε πτώση 11%.
Η έλλειψη αυτοσυγκράτησης του Μασκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι κάτι καινούριο, αφού τον έχει οδηγήσει πολλές φορές σε νομικούς μπελάδες.
Ένα παλαιότερο tweet του Musk όπου έγραψε πως “Ο Μπάιντεν αντιμετωπίζει το αμερικανικό κοινό σαν ανόητους”, ήταν μέρος μιας επίθεσης στο Twitter από μεριάς του που διεξήχθη εναντίον του προέδρου. Ο Μπάιντεν δεν ανταπέδωσε, τουλάχιστον όχι άμεσα.
Ο Λευκός Οίκος δημοσίευσε ένα tweet με τον πρόεδρο να εκθειάζει τους ανταγωνιστές της Tesla, την General Motors και τη Ford, για το έργο τους στην ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων. “Εταιρείες όπως η GM και η Ford κατασκευάζουν περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα εδώ στην πατρίδα από ποτέ”, είχε πει ο Μπάιντεν στη διευθύνουσα σύμβουλο της GM Μάρι Μπάρα στην ανάρτηση. Η Tesla, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, δεν αναφέρθηκε.
Την Τετάρτη σε μια εκδήλωση του Λευκού Οίκου στην οποία ο Μπάιντεν έπλεξε το εγκώμιο των CEOs της General Motors, της Ford και της κατασκευάστριας μηχανών Cummins για το έργο τους στα ηλεκτρικά οχήματα, δεν υπήρξε ξανά αναφορά της Tesla. Δεν είναι σαφές αν ο Μασκ κλήθηκε καν να παραστεί.
Η εν λόγω αντιμετώπιση προφανώς προκάλεσε τον πλουσιότερο άνθρωπο του κόσμου. Τα χαμηλά ποσοστά αποδοχής του Μπάιντεν μπορεί να είναι η εκδίκηση που τελικά επιδιώκει ο Μασκ, αλλά ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla δεν περιόρισε τα οργισμένα tweets του την Τετάρτη σε χλευασμό του προέδρου.
Επιτέθηκε επίσης στον Επίτροπο Ασφαλίσεων της Καλιφόρνια Ρικάρντο Λάρα, λέγοντας ότι θα πρέπει να καταψηφιστεί, έκανε περίεργα σχόλια για τα Ηνωμένα Έθνη και εξήρε τις διαμαρτυρίες Καναδών οδηγών φορτηγών που αντιτίθενται σε αμερικανική εντολή που απαιτεί από αυτούς να επιδεικνύουν απόδειξη εμβολιασμού για να εισέλθουν στη χώρα.
“Αυτή δεν είναι η συμπεριφορά ενός φυσιολογικού, ορθολογικού διευθύνοντος συμβούλου”, δήλωσε ο John Coffee, καθηγητής στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Κολούμπια. “Αλλά γνωρίζαμε ήδη ότι ο Μασκ δεν ήταν τέτοιος, παρόλο που ήταν εξαιρετικά επιτυχημένος. Ακόμα και αν έχει δίκιο στην πρόβλεψη της ενδεχόμενης αποτυχίας του Μπάιντεν, ο ίδιος και οι εταιρείες του μπορεί να υπομείνουν πολλά στο μεσοδιάστημα. Και αυτό δεν θα συνεπάγεται αντίποινα από τον Μπάιντεν, καθώς πλέον η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς και άλλες υπηρεσίες τον θεωρούν ορκισμένο εχθρό”.
Οι επιθέσεις στον Μπάιντεν δεν θα είχαν καμία σημασία αν ο Μασκ ήταν απλώς ένας ιδιώτης ή ένας συντηρητικός σχολιαστής των μέσων ενημέρωσης. Αλλά η Tesla, η πιο πολύτιμη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, πρέπει να κρατά καλές σχέσεις με ομοσπονδιακές υπηρεσίες.
Η αντι-συνδικαλιστική στάση της Tesla αποτελεί ένα ακόμη σημείο τριβής με τη διοίκηση Μπάιντεν, η οποία υποστηρίζει τους United Auto Workers. Ερωτηθείσα σχετικά με τον αποκλεισμό της Tesla από μια εκδήλωση του Λευκού Οίκου για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τον Αύγουστο του 2021, στην οποία συμμετείχαν η General Motors, η Ford και η Stellantis, η εκπρόσωπος Τύπου του Μπάιντεν, Τζεν Ψάκι, δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι οι εταιρείες αυτές “είναι οι τρεις μεγαλύτεροι εργοδότες των United Auto Workers, οπότε θα σας αφήσω να βγάλετε τα δικά σας συμπεράσματα”.
Ο Μασκ, αντιθέτως, παραπέμφθηκε από το Εθνικό Συμβούλιο Εργασιακών Σχέσεων των ΗΠΑ επειδή αποθάρρυνε τους εργαζόμενους στο εργοστάσιο της Tesla στο Φρίμοντ της Καλιφόρνια από το να προχωρήσουν στη δημιουργία συνδικαλιστικού οργάνου.
Η SpaceΧ του Μασκ βασίζεται επίσης σε ομοσπονδιακά συμβόλαια από τη NASA και το υπουργείο Άμυνας. Ως αποτέλεσμα, τα tweets του κινδυνεύουν να δημιουργήσουν περιττούς πονοκεφάλους για τις εταιρείες του.
Εκτός από τις παλαιότερες διαμάχες του Musk με την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς που του κόστισαν τη θέση του προέδρου της Tesla και επέφεραν το πρόστιμο 20 εκατ. δολαρίων το 2018 για ψευδές tweeting ότι θα ιδιωτικοποιούσε την Tesla, η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Αυτοκινητοδρόμων διεξάγει ελέγχους ασφαλείας του αμφιλεγόμενου συστήματος Autopilot της Tesla.
Σε περίπτωση που ο οργανισμός διαπιστώσει σοβαρές ατέλειες ή παραβιάσεις της ασφάλειας, η εταιρεία θα μπορούσε να βρεθεί αντιμέτωπη με δαπανηρές ανακλήσεις.
“Το Twitter είναι ευλογία και κατάρα για τον Musk”, δήλωσε ο Dan Ives, αναλυτής μετοχών της Wedbush Securities. “Αυτό δεν είναι αυτό που θέλει να δει η Wall Street”. Η Tesla δεν απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό των tweets του.
Η συνάντηση του Μπάιντεν την Τετάρτη με τους διευθύνοντες συμβούλους ήταν μια προσπάθεια να αντλήσει υποστήριξη από τη βιομηχανία για το νομοσχέδιο ”Build Back Better”, η ψήφιση του οποίου καθυστερεί. Πραγματοποιήθηκε λίγο πριν από την ανακοίνωση της Tesla για κέρδη ρεκόρ το 2021, τα οποία τροφοδοτούνται από τις πωλήσεις σχεδόν 1 εκατ. από τα υψηλής τεχνολογίας οχήματά της.
Ο Μασκ ήταν προφανώς έτοιμος να πληρώσει οποιοδήποτε τίμημα για να κλιμακώσει τη διαμάχη του με τον Μπάιντεν. Ενώ προχωρούσε στο εν λόγω tweet την Πέμπτη, ο Μασκ είχε χάσει προσωπικά 24,5 δισ. δολάρια, καθώς η μετοχή της Tesla σημείωσε πτώση.
Πηγή: capital.gr/forbes
Διαβάστε ακόμη
Έλον Μασκ: Ρωτάει στο Twitter αν πρέπει να πουλήσει το 10% των μετοχών της Tesla για να φορολογηθεί