Έπειτα από προσφυγές, καθυστερήσεις, χαρτοπόλεμο ανακοινώσεων, ένα μεγάλο έργο κατασκευής, αυτό του αυτοκινητόδρομου Άκτιο – Αμβρακία βαίνει στο τελικό στάδιο της ολοκλήρωσης, με την υπογραφή ενός μεγάλου Ομίλου.
Η ανάδοχος εταιρεία Μytilineos ανακοίνωσε την υπογραφή Σύμβασης για το έργο «Υπολειπόμενες Εργασίες για την ολοκλήρωση της Οδικής Σύνδεσης της Περιοχής του Άκτιου με το Δυτικό Άξονα Βορρά – Νότου».
Η Εταιρεία, μέσω του ανανεωμένου Τομέα Έργων Βιώσιμης Ανάπτυξης (Sustainable Engineering Solutions Business Unit – SES BU) είχε ανακηρυχθεί Οριστικός Ανάδοχος του Έργου.
Συγκεκριμένα, η Mytilineos αναλαμβάνει την ολοκλήρωση των εργασιών κατασκευής σε μήκος 32 χλμ. του αυτοκινητόδρομου Άκτιο – Αμβρακία. Το αντικείμενο του Έργου περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την κατασκευή τεσσάρων Ανισόπεδων Κόμβων, ενός Ισόπεδου Κόμβου καθώς και την κατασκευή παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου συνολικού μήκους 23 χλμ.
Το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών κάνοντας χρήση του προβλεπόμενου στη Σύμβαση δικαιώματος προαίρεσης, μπορεί να αναθέσει στη Mytilineos εντός δύο ετών πρόσθετη σύμβαση για τη σύνδεση του άξονα «Άκτιο – Αμβρακία» με την Ιόνια Οδό στον ανισόπεδο κόμβο Ριβίου.
Το έργο είναι συγχρηματοδοτούμενο από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορές Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη».
Η ανάθεση του Έργου στον Τομέα Βιώσιμων Υποδομών αναδεικνύει την ικανότητα της εταιρείας να αναλαμβάνει σύνθετα και απαιτητικά κατασκευαστικά έργα και να τα παραδίδει με συνέπεια και με την ποιότητα που πάντα διακρίνει τη Mytilineos.
Η αξία της Σύμβασης για τη Mytilineos είναι 73.465.594,83 ευρώ (πλέον 17.631.742,76 ευρώ για ΦΠΑ) και ο χρόνος περαίωσης του έργου είναι 30 μήνες από την υπογραφή της Σύμβασης.
Η αξία της σύμβασης προαίρεσης εκτιμάται σε 5 εκατ. ευρώ περίπου, προ ΦΠΑ.
Το έργο και το πολύπαθο ιστορικό του
Πριν από δύο χρόνια η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ – ΤΕΡΝΑ ήταν αυτή που είχε μειοδοτήσει στον διαγωνισμό, ωστόσο μετά από προσφυγή που κατέθεσε η ιταλική GD Infrastrutture το έργο βάλτωσε. Υπενθυμίζεται δε πως η προσφυγή της ιταλικής πλευράς, που συνεργάζεται με την Μηχανική του Πρόδρομου Εμφιετζόγλου, ήταν η αφορμή για πρώτη φορά, το ΣτΕ να εκδώσει απόφαση με την οποία η αρνητική απάντηση τεχνικών εταιρειών εάν συμμετείχαν ποτέ σε θέματα στρέβλωσης ανταγωνισμού, να εκλαμβάνεται ως ψευδή δήλωση, από τη στιγμή που οι εταιρείες έχουν μπει σε διευθέτηση με την Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Το υπουργείο Υποδομών αποφάσισε το 2020 να επαναπροκηρυχθεί ο διαγωνισμός Την απόφαση αυτή προσέβαλε και πάλι η GD Infrastrutture και ΜΗΧΑΝΙΚΗ στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ), η οποία και έγινε δεκτή, με το υπουργείο και την ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ να απαντούν με προσφυγή στο ΣτΕ, η οποία όμως απορρίφθηκε.
Παράλληλα, έγινε από κοινού καταγγελία κατά του υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Ο υπουργός υποδομών Κώστας Καραμανλής είχε ανακοινώσει από τη Βουλή ότι το υπουργείο θα συνεχίσει τον διαγωνισμό για να ολοκληρωθεί το έργο ως το 2023, και να μην χαθεί η κοινοτική χρηματοδότηση, γι αυτό κάλεσε τις εταιρείες να ανανεώσουν τις προσφορές τους.