Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2024

Ενθαρρυντικές προοπτικές ανάπτυξης στην Ελλάδα

«Η Ελλάδα έχει προοπτικές ανάπτυξης και ο πολιτισμός της αποτελεί εγγύηση για το μέλλον της» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο καθηγητής της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων Leonard N. Stern, του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης (NYU) και πρόεδρος του οργανισμού «Luxury Marketing Council», Γκρέγκορι Φέρμαν, στο περιθώριο εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στο Ελληνικό Γραφείο Τύπου και Επικοινωνίας της Νέας Υόρκης.

Ο κ. Φέρμαν, λάτρης της ελληνικής ιστορίας και κληρονομιάς, υποστήριξε ότι η Ελλάδα είναι μια «σπανίζουσα περίπτωση μοναδικού συνδυασμού πολλών πραγμάτων» που μπορούν να προσελκύσουν καταναλωτές και εταιρείες πολυτελείας και μη. Επίσης, τόνισε ότι το Συμβούλιο Μάρκετινγκ για προϊόντα και υπηρεσίες πολυτέλειας, που ίδρυσε και προεδρεύει, έχει ήδη στηρίξει προσπάθειες για την προώθηση κυρίως του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στην Αμερική.

Θέμα συζήτησης της εκδήλωσης ήταν: «Μακροοικονομική επισκόπηση: τάσεις στην αγορά για τις μάρκες πολυτελείας το 2013». Στηριζόμενοι σε πρόσφατο δημοσίευμα της «New York Times», ότι «ακόμη και οι απαισιόδοξοι αισθάνονται αισιόδοξοι για την οικονομία», οι ομιλητές, σε γενικές γραμμές, έδωσαν νότα αισιοδοξίας για τις οικονομικές προοπτικές σε διεθνές επίπεδο. Μεταξύ άλλων, τονίστηκε ότι εμπειρογνώμονες και ειδήμονες προβλέπουν «πιο βιώσιμη και ισόρροπη ανάπτυξη» τα επόμενα χρόνια.

Αναφορά έγινε και στην Ελλάδα, με κεντρικό σημείο την άποψη ότι αποτελεί μια «ελκυστική χώρα», τόσο για τουρίστες πολυτελείας όσο και για την προώθηση εξειδικευμένων και πολυτελών προϊόντων, με κυρίαρχη εκτίμηση ότι η σημερινή κρίση θα ξεπεραστεί. Γενικότερα όμως ειπώθηκε ότι η «ασθενούσα Ευρωζώνη» εξακολουθεί να είναι ο «αδύνατος κρίκος» της παγκόσμιας οικονομίας.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο ρόλο που διαδραματίζουν σήμερα τα κοινωνικά δίκτυα για τη διαμόρφωση αντιλήψεων στις αγορές και στις επιδράσεις που δέχεται ο καταναλωτής από νέες μορφές μάρκετινγκ. Για τους εύπορους καταναλωτές πολυτελών προϊόντων παρουσιάστηκαν συγκεκριμένα στοιχεία για περαιτέρω άνοιγμα στις αγορές.

Στο πάνελ συμμετείχαν οι: Simeon Hyman (επικεφαλής επενδύσεων του οργανισμού Bloomberg Black), Andon George (διευθυντικό στέλεχος της εταιρείας έργων ανάπτυξης I. Grace), Leonard Burnett (διευθύνων σύμβουλος του ομίλου μάρκετινγκ Uptown Ventures Group), Josh Fox (ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της αναπτυξιακής εταιρείας Bottom Line Concepts), Ira Neimark (διεθνούς φήμης προσωπικότητα του χώρου της μόδας και πρώην διευθυντής της Bergdof Goodman), Νίκος Παπακωνσταντίνου (διευθυντής του Γραφείου Τύπου και Επικοινωνίας της Μόνιμης Αντιπροσωπείας της Ελλάδας στον ΟΗΕ) και Warren Wright (εκτελεστικός αντιπρόεδρος της εταιρείας ψηφιακού μάρκετινγκ και επικοινωνίας Life Course Associates).

Ο κ. Παπακωνσταντίνου αναφέρθηκε στην ελληνική πραγματικότητα και στις ευοίωνες προοπτικές του ελληνικού τουρισμού για φέτος, με τα 17 εκατομμύρια τουριστών που αναμένεται να επισκεφθούν την Ελλάδα, σημειώνοντας ρεκόρ αφίξεων στη χώρα μας. Επιπλέον, μίλησε για παραπληροφόρηση που συχνά επιχειρείται από μερίδα ΜΜΕ και κύκλους χωρών και αναλυτών του ευρωπαϊκού Βορρά, στηριγμένη σε σκοπιμότητες, που δεν εξυπηρετούν την «ευρωπαϊκή αλληλεγγύη και συνεργασία».

Ο διευθυντής του Ελληνικού Γραφείου Τύπου τόνισε, ακόμα, ότι πλέον δεν είναι περιθωριακή άποψη, πέρα του ευρωπαϊκού Νότου, ότι η Γερμανία, έπειτα από δυο παγκόσμιους πολέμους, επιχειρεί τώρα να πετύχει αυτό που δεν κατάφερε προηγουμένως, με άλλα μέσα, στηριζόμενη στην οικονομική της ισχύ. Τα συχνά επαναλαμβανόμενα επιχειρήματα περί «τεμπέληδων Ελλήνων», όπως υπογράμμισε ο κ. Παπακωνσταντίνου, όχι μόνο δεν βοηθούν στην ευρωπαϊκή συνοχή, αλλά ιδιαίτερα στην Αμερική και αλλού, όπου οι Έλληνες διαπρέπουν επαγγελματικά και κοινωνικά με σκληρή δουλειά, που είναι το κεντρικό στοιχείο της επιτυχίας τους, ακούγονται εξωπραγματικά αν όχι γελοία.

Τους ομιλητές παρουσίασε ο κ. Φέρμαν, ο οποίος έδωσε μια συνοπτική εικόνα για τάσεις, κριτήρια και απαιτήσεις αγορών και καταναλωτών πολυτελών προϊόντων, παρουσιάζοντας και στοιχεία που πιστοποιούν τις «ενθαρρυντικές προοπτικές» σ’ αυτό τον τομέα.

Απαντώντας σε ερώτημά του ΑΠΕ-ΜΠΕ για τον τρόπο λειτουργίας και δράσης του Συμβουλίου του, ο κ. Φέρμαν, ο οποίος είναι πολωνικής καταγωγής, ανέφερε ότι ίδρυσε το Συμβούλιο το Νοέμβριο του 1994. Το «Luxury Marketing Council», όπως σημείωσε, αποτελείται από μια ομάδα περίπου 4.000 διευθυνόντων συμβούλων και ανωτάτων στελεχών μάρκετινγκ και από 1.000 επιχειρήσεις πολυτελείας σε 43 πόλεις σε όλο τον κόσμο. Ανάμεσα στις εταιρείες-μέλη είναι οικονομικοί κολοσσοί.

Σύμφωνα με τον κ. Φέρμαν, το Συμβούλιο παρέχει βοήθεια και συμβουλές στους πελάτες του σε ζητήματα στρατηγικής και ανάπτυξης της επιχειρηματικής δραστηριότητάς τους, βλέποντας πιο δημιουργικά «έξω από το κουτί» τον τρόπο εξάπλωσής τους, αξιοποιώντας όλες τις σύγχρονες μεθόδους μάρκετινγκ και διαφήμισης.

Εκτός από τη διδασκαλία και την ενασχόλησή του με το «Luxury Marketing Council», ο κ. Φέρμαν έχει γράψει βιβλία και μελέτες για το σχεδιασμό στρατηγικών μάρκετινγκ και έχει εκδώσει δώδεκα ποιητικές συλλογές, ενώ ασχολείται επίσης με τη ζωγραφική και τη γλυπτική.



ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

spot_img

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ