Το e:Ny1 μπορεί να παρκάρει μόνο του, καθώς είναι εξοπλισμένο στάνταρ στην έκδοση Advance με τέσσερις κάμερες που δίνουν θέαση σε κάτοψη 360°
Όταν ακούς το όνομα του Honda e:Ny1 νομίζεις ότι πρόκειται για ένα καινούργιο μοντέλο, μιλάμε όμως για την ηλεκτρική εκδοχή του κόμπακτ SUV της Honda, του HR-V. Με τη διαφορά ότι βασίζονται σε διαφορετική πλατφόρμα.
Με μήκος 4,39 μ., το Honda e:Ny1 είναι πέντε εκατοστά μακρύτερο από το HR-V, αλλά έχει ακριβώς το ίδιο πλάτος (1,79 μ.) και το ίδιο ύψος (1,58 μ.). Οι διαστάσεις το φέρνουν στο πάνω μέρος των μικρών SUV και στη βάση των κόμπακτ SUV. Έχουμε να κάνουμε λοιπόν με ένα B/C-SUV.
H σχεδίαση του Honda e:Ny1 είναι ίδια με του HR-V, του υβριδικού SUV της γκάμας. Με μερικά όμως συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.
Όπως η γρίλια στη μάσκα με τις θύρες για τη φόρτιση, η φωτεινή λωρίδα στην πίσω πόρτα που ενώνει τα φανάρια και η ειδική γραμματοσειρά για την αναγραφή «Honda» στα 100% ηλεκτρικά της φίρμας.
Η κύρια διαφορά προέρχεται από τα μηχανικά μέρη. Με κύριο φορέα τους ένα σύγχρονο ηλεκτρομοτέρ με 204 άλογα και 310 Nm, που αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία 68,8 kWh μεικτής και 62 kWh ωφέλιμης χωρητικότητας. Συστοιχία συσσωρευτών χημείας NMC ή ιόντων λιθίου, που προέρχεται από τον κινεζικό γίγαντα CATL.
Χωρητικότητα
Χάρη στα πέντε εκατοστά παραπάνω, το Honda e:Ny1 διαθέτει χωρητικότητα πορτμπαγκάζ 361 ή 344 lt έναντι 325 lt του HR-V.
Εμπρός τα καθίσματα έχουν σχετικά μικρό μήκος και πλάτος, κάτι που το κάνει λίγο αφιλόξενο για ψηλούς και εύσωμους ανθρώπους. Είναι θερμαινόμενα, αλλά όχι και αεριζόμενα και στις δύο εκδόσεις εξοπλισμού που εισάγονται στην Ελλάδα (Elegance και Advance), και μόνο το κάθισμα του οδηγού διαθέτει ηλεκτρικές ρυθμίσεις. Στο πίσω μέρος το κάθισμα με τις πλάτες που γέρνουν προς τα πίσω προσφέρει καλό επίπεδο άνεσης και άφθονο χώρο για τα πόδια.
Το ταμπλό του e:Ny1 με την οριζόντια και εκλεπτυσμένη σχεδίαση διαφέρει ξεκάθαρα από αυτή του υβριδικού HR-V. Δύο μεγάλες οθόνες συγκεντρώνουν έτσι σχεδόν όλα τα χειριστήρια. Ψηφιακά όργανα με διαγώνιο 10,25 ιντσών που προέρχονται από το Honda e. Και μια δεύτερη κάθετη οθόνη με διαγώνιο 15,1 ιντσών με λειτουργικό Honda Connect και ενσωματωμένη πλοήγηση.
Αυτή η οθόνη χωρίζεται με βάση τα συστήματα που υποστηρίζει σε τρία μέρη: στην κορυφή της απεικονίζονται το GPS, η κάμερα οπισθοπορείας και η συνδεσιμότητα Android Auto (ενσύρματη) και Apple CarPlay.
Το Honda e:Ny1 διατίθεται στάνταρ με μια πλούσια σειρά από βοηθήματα οδήγησης, ομαδοποιημένα υπό τον γενικό όρο «Honda Sensing». Έτσι βρίσκουμε προσαρμοζόμενο cruise control και ενεργή διατήρηση λωρίδας. Όσον αφορά την ορατότητα, το Honda e:Ny1 επωφελείται από έναν μεγάλο καθρέφτη και αρκετά λεπτές κολόνες που εξασφαλίζουν εξαιρετική ορατότητα.
Το e:Ny1 μπορεί να παρκάρει μόνο του, καθώς είναι εξοπλισμένο στάνταρ στην έκδοση Advance με τέσσερις κάμερες που δίνουν θέαση σε κάτοψη 360° και στάνταρ αυτόματο σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος. Πάντα πρακτικός εξοπλισμός για στάθμευση σε στενούς χώρους, ειδικά από τη στιγμή που η ευκρίνεια της εικόνας είναι καλής ποιότητας.
Το Honda e:Ny1 πατάει πάνω στην πλατφόρμα «e:N Architecture F» που εξελίχτηκε από κοινού με την κινεζική Dongfeng. Πρόκειται για μια βασική αρχιτεκτονική που συνδυάζει McPherson εμπρός με άκαμπτο άξονα πίσω. Το εμπρός μέρος χάνει εύκολα την ελκτική πρόσφυσή του στην έντονη επιτάχυνση και η κύλιση είναι αρκετά έντονη. Όμως το χαμηλό κέντρο βάρους και η περιορισμένη μάζα (1.730-1.752 kg) δίνουν μια καλή ισορροπία και συμβάλλουν έτσι ώστε το ηλεκτρικό Honda να μη γέρνει υπερβολικά.
Το ελαφρύ τιμόνι είναι αρκετά ακριβές. Και το φρενάρισμα είναι προοδευτικό, με απόλυτα φυσική αίσθηση του πεντάλ. Η ηχομόνωση είναι σωστή, ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες.
Δύο εκδόσεις
Το Honda e:Ny1 διατίθεται με μία και μόνη επιλογή ηλεκτρομοτέρ με 204 άλογα και 310 Nm που στέλνονται στους εμπρός τροχούς. Με το χαμηλό βάρος και αναλογία 8,6 kg/PS, το αυτοκίνητο γράφει 7,6΄΄ στα 0-100 km/h, ενώ η τελική ταχύτητα είναι 160 km/h.
Η κατανάλωση του Honda e:Ny1 μέσα στην πόλη είναι 19 kWh/100 km, που σημαίνει αυτονομία 330 km. Και στην εθνική με τη νόμιμη ταχύτητα χρειάζεσαι 24-25 kWh/100 km, κατανάλωση που περιορίζει την αυτονομία στα 250-260 km.
Διαθέτει δύο εκδόσεις εξοπλισμού, τη βασική Elegance των €53.900 με αρκετά πλούσιο εξοπλισμό και την πλούσια Advance των €58.300 που έρχεται να καλύψει και τις πιο εξειδικευμένες απαιτήσεις, με θερμαινόμενο τιμόνι, κάμερα πολλαπλών προβολών, 12 αισθητήρες στάθμευσης, premium ηχοσύστημα και πανοραμική γυάλινη ηλιοροφή.