Με «καπέλο» μέχρι και 20 λεπτά το λίτρο πληρώνουν οι καταναλωτές το υγραέριο κίνησης στις περιοχές της Κρήτη, τα Δωδεκάνησα, το Ιόνιο, τις Κυκλάδες και το Βόρειο Αιγαίο, που σε ό,τι αφορά τα καύσιμα χαρακτηρίζονται οι συνήθεις ύποπτες περιοχές για κερδοσκοπία. Η χρήση του υγραερίου έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια λόγω της κρίσης και της ανταγωνιστικότερης τιμής σε σχέση με τις βενζίνες και το πετρέλαιο κίνησης.
Η επέκταση της χρήσης, όπως προκύπτει από τους ελέγχους που πραγματοποίησε η Γενική Γραμματεία Εμπορίου, φαίνεται ότι συνοδεύτηκε και από κερδοσκοπικά φαινόμενα σε περιοχές της χώρας που κατά παράδοση σχεδόν οι τιμές των καυσίμων αποκλίνουν σημαντικά προς τα πάνω από τον μέσο πανελλαδικό όρο. Η έρευνα της Γ.Γ. Εμπορίου έδειξε ότι οι λιανικές τιμές υγραερίου στις παραπάνω περιοχές αποκλίνουν μέχρι και 20 λεπτά το λίτρο από την Αττική όπου λειτουργεί καλύτερα ο ανταγωνισμός και οι τιμές κυμαίνονται στα μέσα πανελλαδικά επίπεδα.
Η Γ.Γ. Εμπορίου εμφανίζει ως βασικό ένοχο αυτής της κατάστασης τα αδικαιολόγητα υψηλά περιθώρια κέρδους με τα οποία δουλεύουν πρατηριούχοι και εταιρείες στους 9 πιο ακριβούς νομούς της χώρας και τα οποία διαμορφώνονται σε σχεδόν διπλάσια επίπεδα του μέσου πανελλαδικού όρου. Η διαφορά αυτή δεν δικαιολογείται από το κόστος μεταφοράς των καυσίμων, ενώ στην περίπτωση των νησιών του Αιγαίου (πλην της Κρήτης) τα περιθώρια κέρδους είναι ακόμη μεγαλύτερα, δεδομένου ότι ισχύει ακόμη το καθεστώς ΦΠΑ 16% έναντι 23% στις άλλες περιοχές της χώρας.
Η διαφορά αυτή, όπως δήλωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο γενικός γραμματέας Καταναλωτή και Εμπορίου Αντώνης Παπαδεράκης, μπορεί να οφείλεται σε κερδοσκοπία, σε μονοπώληση της αγοράς, σε προβλήματα του ανταγωνισμού που σχετίζονται με το κόστος μεταφοράς ή ακόμη και στη λειτουργία της ίδιας της αγοράς.
Συγκεκριμένα, οι εκπτώσεις που δίνουν οι εταιρείες διανομής στα πρατήρια πώλησης υγρών καυσίμων δεν είναι ίδιες προς όλους, ενώ το ύψος της κατανάλωσης έχει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της συμφωνίας.
Αντίστοιχη διαφορά παρατηρείται και στην τιμή της βενζίνης, με τη Γενική Γραμματεία να εκτιμά ότι η έρευνα των κοστολογικών στοιχείων των εταιρειών διανομής και μεταφοράς αποτελεί θέμα που ενδεχομένως θα πρέπει να διερευνηθεί από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Η αγορά του υγραερίου φαίνεται πάντως να ακολουθεί κατά γράμμα τις κακές πρακτικές των καυσίμων κίνησης.
Έλεγχοι της Γ.Γ. Βιομηχανίας του υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης τον Ιούλιο σε πρατήρια υγρών καυσίμων σε όλη την Ελλάδα, εντόπισε περίπου 500 «πειραγμένες» αντλίες υγραερίου (LPG). Πρόκειται για τις αντλίες LPG τύπου Falcon First, προέλευσης Τουρκίας, οι οποίες δεν συμμορφώνονται με τις διατάξεις για τους διανομείς υγραερίου, με αποτέλεσμα ο πρατηριούχος να μπορεί να ρυθμίσει την ποσότητα υγραερίου που παραδίδει σε βάρος του καταναλωτή.