Σε επίσημες ανακοινώσεις για τη γραμμή 4 του Μετρό που θα συνδέει το Άλσος Βεΐκου με τον Ευαγγελισμό και το Γουδί, προχώρησε σήμερα ο υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.
Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, το έργο αναμένεται να δημοπρατηθεί το 2015 και να ολοκληρωθεί μέχρι το 2022, ενώ το κόστος του υπολογίζεται σε 1,3 δισ. ευρώ. Η νέα γραμμή του Μετρό θα έχει μήκος 11,9 χιλιόμετρα και θα χρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων με περίπου 800 εκατ. ευρώ, και από κοινοτικούς πόρους με 500 εκατ. ευρώ.
Οι νέοι 14 σταθμοί θα είναι οι εξής:
– Σταθμός Άλσος Βεΐκου, διασταύρωση οδών Βεΐκου και Τραλλέων,
– Σταθμός Γαλάτσι, διασταύρωση οδών Γαλατσίου και Βεΐκου,
– Σταθμός Κυψέλη, πλατεία Κυψέλης,
– Σταθμός Δικαστήρια, διασταύρωση οδών Ευελπίδων κα Μουστοξύδη,
– Σταθμός Αλεξάνδρας, διασταύρωση οδών Μουστοξύδη και Αλεξάνδρας,
– Σταθμός Εξάρχεια, πλατεία Εξαρχείων,
– Σταθμός Ακαδημία, διασταύρωση οδών Ακαδημίας και Σίνα,
– Σταθμός Κολωνάκι, πλατεία Κολωνακίου,
– Σταθμός Ευαγγελισμός, διασταύρωση οδών Βασιλίσσης Σοφίας, Ριζάρη, Βασιλέως Κωνσταντίνου,
– Σταθμός Καισαριανή, διασταύρωση οδών Υμηττού και Εθν. Αντιστάσεως,
– Σταθμός Νήαρ Ίστ, Λεωφόρος Εθν. Αντιστάσεως,
– Σταθμός Ιλίσια, πλατεία Κύπρου,
– Σταθμός Ζωγράφου, πλατεία Γαρδένια,
– Σταθμός Γουδί, πλατεία Ελευθερίας
Η νέα γραμμή εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί ημερησίως 220.000 επιβάτες.
«Με το έργο αυτό δίνουμε ανάσα στην καθημερινότητα, πνοή στη ζωή της πόλης, αλλά και οξυγόνο κυριολεκτικά στην ατμόσφαιρα, αφαιρώντας από τον αέρα που αναπνέουμε πάνω από 100 τόνους διοξειδίου του άνθρακα» ανέφερε σχετικά ο κ. Χρυσοχοΐδης, ενώ για τη σημαντικότητα του Μετρό μίλησε και ο δήμαρχος Αθηναίων, Γιώργος Καμίνης: «Το Μετρό είναι ένα από τα λίγα έργα που έχει αγκαλιάσει ο κόσμος. Το θέμα της βιώσιμης κινητικότητας στις πόλεις είναι πρώτο στην ατζέντα σε ευρωπαϊκό επίπεδο».
«Η φιλοσοφία της γραμμής 4 θα γίνει με τη φιλοσοφία της συνέργειας και της ανάπλασης των χωρών, όπου το μέτρο πηγαίνει. Το έργο έχει ωριμάσει σε επίπεδο μελετών. Περίπου πέντε χρόνια η εταιρεία δούλευε αθόρυβα, ώστε να καταστήσει ώριμο το έργο. Το αμέσως επόμενο οκτάμηνο θα τελειοποιηθούν οι σχετικές μελέτες» ανέφερε από την πλευρά του ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Χρήστος Τσίτουρας.