Το ακούσαμε το τραγούδι που θα στείλουμε στη Eurovision. Είδαμε και το βίντεο. Και αυτό… τίποτε περισσότερο και τίποτε καλύτερο. Ένα προβλέψιμο τραγουδάκι με μεγάλη δόση κιτς -δέκα τέτοια το δευτερόλεπτο γράφονται σε όλη την Ευρώπη- χωρίς να έχει αυτό το κάτι που να το κάνει να ξεχωρίζει.
Αν μη τι άλλο, φανερώνει το πρόβλημα της εν γένει παγκόσμιας μουσικής η οποία έχει περιέλθει γενικώς σε μια αφόρητη στασιμότητα, χωρίς να μπορεί να παραγάγει σημαντικά πράγματα, αφού χάριν ευκολίας παραδώσαμε την έμπνευση και τη δημιουργία στα χέρια της τεχνολογίας, όμως -και πρέπει να το καταλάβουμε κάποια στιγμή- τα χιλιάδες streaming στο spotify και στο YouTube δεν κάνουν έναν κομπιουτερά συνθέτη. Δεν είναι λοιπόν αυτό το πρόβλημα.
Την επομένη, έτσι κι αλλιώς, το τραγούδι θα ξεχαστεί. Σαν τα χιτ που βγαίνουν κάθε μέρα στα μουσικά «καλάθια». Αυτό που δεν μπορεί να μείνει ασχολίαστο είναι η εμφάνιση του Ηρωδείου σαν πίστα σκυλάδικου και του ιερού του Παρθενώνα σαν τουριστικό αξιοθέατο, με επόμενο πλάνο ένα φλεγόμενο κεμπαπτζίδικο. Ένας αχταρμάς με συνταγή από Μπόλιγουντ, με βαλκάνια τραπ, λίγη αγγλόφωνη ποπ, λίγο τζατζίκι, λίγο τουρίστα με κάλτσα και σανδάλι, λίγο μπουζούκι, λίγο ζουρνά και μπόλικη ειρωνεία. Αν για την ΕΡΤ αυτή είναι η Ελλάδα, πολλοί έχουμε αντίθετη άποψη.
Και κάτι τελευταίο: Αυτή η προβολή ακραίας και επικίνδυνης οδήγησης σε μια χώρα που θρηνεί ετησίως απώλειες χιλιάδων ανθρώπινων ζωών από αυτοκινητικά δυστυχήματα, κατά κανόνα νεαρών ανθρώπων στους οποίους άλλωστε απευθύνεται ηλικιακά και το βίντεο, είναι μια γκάφα επικών διαστάσεων. Και κάποιοι θα έπρεπε να λογοδοτήσουν για το πώς επέλεξαν να προβάλουν αυτές τις προσβλητικά επικίνδυνες εικόνες σαν κάτι που εκπροσωπεί τον ελληνικό λαό και πολιτισμό, θα λέγαμε.
Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ευρωπαϊκό πόρισμα – καταπέλτης για τα Τέμπη: Τα 10 λάθη που έφεραν την τραγωδία
Τέμπη: «Θάβονται» 1,3 εκατομμύρια υπογραφές – Κόντρα στη Βουλή για το νόμο περί ευθύνης υπουργών