Ο Τζορτζ Κλούνεϊ επέμεινε την Τρίτη πάνω στο θέμα της επιστροφής των Μαρμάρων του Παρθενώνα από τη Βρετανία στην Ελλάδα.
Κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου που παραχώρησε την Τρίτη στην Εθνική Πινακοθήκη της Αγγλίας, ο διάσημος ηθοποιός ζήτησε να διεξαχθεί «ανοιχτή συζήτηση» για την μοίρα των αρχαίων μνημείων, που εκλάπησαν από τον Βρετανό διπλωμάτη Λόρδο Έλγιν πριν από 200 χρόνια, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά τηλεγράφημα του Associated Press.
Ο Κλούνεϊ επισήμανε, μάλιστα, το παράδειγμα του μουσείου του Βατικανού και του Γκετί στις ΗΠΑ, τα οποία, όπως είπε, έχουν επιστρέψει αρχαιότητες, αναρωτώμενος «κατά πόσον τα κομμάτια ενός έργου τέχνης πρέπει να ενώνονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο».
«Υπάρχουν ορισμένα έργα που κοιτάς και σκέφτεσαι ότι αυτό θα ήταν το καλύτερο να γίνει γι’ αυτά» συνέχισε ο αμερικανός ηθοποιός.
Αναφερόμενος στην απάντηση που έδωσε το περασμένο Σάββατο μετά από ερώτηση ελληνίδας δημοσιογράφου και στις αντιδράσεις που αυτή προκάλεσε, ο Κλούνεϊ σημείωσε ότι δεν ήταν στις προθέσεις του να δημιουργήσει τόση αναστάτωση. «Έκανα την έρευνά μου για να διασφαλίσω ότι δεν ήμουν τελείως εκτός θέματος, και από ό,τι είδα ακόμα και οι δημοσκοπήσεις στην Αγγλία τάσσονται υπέρ της επιστροφής» ανέφερε και συμπλήρωσε: «Ξέρω ότι κάποιος είπε “είναι Αμερικανός και δεν καταλαβαίνει”. Ε, πιθανότατα είναι σωστός. Αλλά πιστεύω ότι αξίζει να γίνει μια ανοιχτή συζήτηση γι’ αυτό. Αυτό που είπα ήταν ότι είναι πιθανότατα πολύ καλή ιδέα αν επέστρεφαν πίσω».
«Αυτό, όμως, δεν μπορεί να είναι πάντα το επιχείρημα των Βρετανών» παρενέβη προς υπεράσπισή του μισο-αστειευόμενος ο συμπρωταγωνιστής του στην ταινία Monuments Men, Ματ Ντέιμον.
Υπέρ της επιστροφής των Μαρμάρων τάχθηκε και ο έτερος πρωταγωνιστής της ταινίας, Μπιλ Μάρει, ο οποίος ανέφερε με σκωπτικό ύφος: «Είχαν μια καλή ζωή εδώ, σίγουρα. Αλλά το Λονδίνο γέμισε κόσμο. Υπάρχει πολύς χώρος πίσω στην Ελλάδα».