Η τρόικα είναι στην Αθήνα, αύριο θα ξανασυναντηθεί με τον Γιάννη Στουρνάρα (θα τα πουν για την λίστα των δημοσιονομικών παρεμβάσεων και ο προϋπολογισμός του 2014) και θα απαιτήσει νέα μέτρα για να έρθουν και άλλα έσοδα. Θύμα ξανά για ακόμη μια φορά ο ελληνικός λαός που θα κληθεί να πληρώσει και νέο χαράτσι!
Οι υποσχέσεις της Κυβέρνησης αναφορικά με το χρηματοδοτικό κενό του 2014-2015 δεν φαίνεται ότι πείθουν τους δανειστές μας που απαιτούν μέχρι και τις 9 Δεκεμβρίου να έχουν ολοκληρωθεί όλα όσα πρέπει για τα προαπαιτούμενα. Δηλαδή, όταν και θα συνεδριάσει εκ νέου το Eurogroup στις Βρυξέλλες.
Οι δυσκολίες έχουν εντοπιστεί στις αμυντικές βιομηχανίες της χώρας. ΛΑΡΚΟ, ΕΑΣ, ΕΛΒΟ με την τρόικα να ζητά περιορισμό στον εφοδιασμό των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας και η Κυβέρνηση να επιμένει ότι πρέπει να συνεχιστούν οι εξαγωγές.
Και μπορεί ο Γιάννης Στουρνάρας τις προηγούμενες μέρες να τόνισε ότι ως Ελλάδας δεσμευτήκαμε για μέτρα 1,3 δις ευρώ, αλλά το ποσό ανεβαίνει κατά πολύ.
Υποσχεθήκαμε μέτρα 1,3 δισ. ευρώ δήλωσε από τις Βρυξέλλες ο Γιάννης Στουρνάρας. Φαίνεται όμως ότι ούτε αυτός ο αριθμός πείθει την τρόικα. Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Ελευθεροτυπίας», το ποσό αυτό φτάνει στα 2 δις ευρώ. Τι σημαίνει αυτό; Κάθε νοικοκυριό πρέπει να πληρώσει νέο χαράτσι 483 ευρώ!
Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, το Υπουργείο Οικονομικών και ο κ.Στουρνάρας θα παρουσιάσει στην τρόικα αύριο τα εξής μέτρα:
– πάταξη της εισφοροδιαφυγής και της εισφοροαποφυγής στα ασφαλιστικά ταμεία που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις θα επιφέρει στα κρατικά ταμεία πάνω από 300 εκατ. ευρώ
– βελτίωση της φορολογικής συμμόρφωσης και διοίκησης, που σύμφωνα με το όφελος που αναφέρεται στον προϋπολογισμό θα φτάσει στα 381 εκατ. ευρώ
– αυστηρή εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου στον στενό και ευρύτερο Δημόσιο τομέα με «κέρδος» 100 εκατ. ευρώ
Δεν αποκλείεται οι επικεφαλής των ελεγκτών της τρόικας να συναντηθούν και με τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, πριν αποχωρήσουν από την Αθήνα. Τις επόμενες ημέρες θα αποχωρήσουν οι Πολ Τόμσεν, Ματίας Μορς και Κλάους Μαζούχ αλλά θα μείνουν πίσω τα τεχνικά κλιμάκια, αφού οι διαπραγματεύσεις δε θα σταματήσουν.