Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

“Έρχονται” ως το Πάσχα οι συρμοί τρίτης γενιάς

Ως το Πάσχα αναμένεται να δοθούν στην κυκλοφορία οι 17 νέοι συρμοί, τρίτης γενιάς, της Αττικό Μετρό, κατασκευής της κοινοπραξίας Ηanwa -Rotem, σύμφωνα με στελέχη της ΣΤΑΣΥ.

Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Υποδομών, τα νέα τρένα θα έχουν κάμερες οι οποίες θα λειτουργούν μόνο στο εξωτερικό των συρμών και -προς στιγμήν- όχι μέσα στα βαγόνια. Και αυτό διότι η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων απέρριψε σχετικό αίτημα της ΣΤΑΣΥ, η οποία επανέρχεται με νέο αίτημα προς την ανεξάρτητη αρχή.

Ήδη, σύμφωνα με πληροφορίες, η Αττικό Μετρό έχει παραδώσει στη ΣΤΑΣΥ πέντε πλήρως ελεγμένους και έτοιμους προς χρήση συρμούς. Παράλληλα, εκτιμάται ότι θα δίδεται ένας ανά εβδομάδα από τους υπόλοιπους 12.

Στελέχη της ΣΤΑΣΥ εκτιμούν ότι ως το Πάσχα τα νέα τρένα θα βγουν στις ράγες των μητροπολιτικών σιδηρόδρομων. Αυτό που εκκρεμεί είναι η ολοκλήρωση της εκπαίδευσης των ηλεκτροδηγών της γραμμής 3, η οποία δεν προχωρά γρήγορα λόγω έλλειψης συρμών και δυσκολιών στις βάρδιες. Πάντως, όπως λένε πηγές της εταιρείας, οι πέντε πρώτοι συρμοί μπορούν να εξυπηρετήσουν άμεσα τις ανάγκες της γραμμής 2, όπου η εκπαίδευση των ηλεκτροδηγών έχει τελειώσει.

Άλλωστε, τη δοκιμαστική κυκλοφορία των νέων τρένων παρακολούθησε την Τρίτη ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ο οποίος συνοδευόμενος από τον επικεφαλής της ΣΤΑΣΥ κ. Νικόλαο Παπαθανάση και στελέχη της εταιρείας αλλά και εκπρόσωπο της κατασκευάστριας κοινοπραξίας επιβιβάστηκαν στον σταθμό «Εθνική Άμυνα» και ταξίδεψαν με τους επιβάτες του μετρό ως τον σταθμό «Ευαγγελισμός».

Οι νέοι συρμοί έχουν τα εξής τεχνικά χαρακτηριστικά:

– Συνολικό μήκος συρμού 106 μέτρα, αποτελούμενος από 6 βαγόνια.

– Χωρητικότητα σε επιβάτες: καθήμενοι 188, όρθιοι 844, σύνολο 1.032.

– Μέγιστη ταχύτητα 120 χλμ./ώρα, ταχύτητα λειτουργίας 80 χλμ./ώρα.

– Οι συρμοί έχουν δύο μονάδες κλιματισμού στο διαμέρισμα των επιβατών σε κάθε βαγόνι και μία στην καμπίνα του οδηγού.

– Κάθε βαγόνι διαθέτει οκτώ θύρες επιβατών ανά όχημα (τέσσερις σε κάθε πλευρά) σχεδιασμένες έτσι ώστε να αποτρέπεται η παγίδευση δαχτύλου ή άλλου μέρους του σώματος.

– Οι συρμοί διαθέτουν ένα βελτιωμένο σύστημα για την επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών με κινητικά προβλήματα. Συγκεκριμένα, κάθε αμαξοστοιχία είναι εφοδιασμένη με τέσσερις (δύο για κάθε πλευρά, τοποθετημένα στο πρώτο και τελευταίο βαγόνι) ηλεκτρικά αναπτυσσόμενα σκαλιά, με τουλάχιστον 1.300 mm πλάτος, τα οποία ενεργοποιούνται με το πάτημα ενός κουμπιού και ενώνουν το διάκενο της πλατφόρμας με τον συρμό.

– Διαθέτουν κλειστό σύστημα τηλεόρασης (CCTV) με κάμερες, που καταγράφουν ό,τι συμβαίνει στο εξωτερικό του τρένου ώστε με ασφάλεια ο οδηγός να κλείνει τις θύρες.

– Ένα ασύρματο δίκτυο (Wireless LAN) μεταφέρει και λαμβάνει πληροφορίες στο τρένο για παραμέτρους ελέγχου, όπως πιθανές βλάβες, χιλιόμετρα που διήνυσε ο συρμός κ.ά.

– Οι συρμοί διαθέτουν οθόνες για την πληροφόρηση των επιβατών, καθώς και φωτιζόμενους χάρτες με led, πάνω από τις πόρτες εξόδου, με την πραγματική θέση του συρμού.

-Για τον έλεγχο ύπαρξης καπνού στο εσωτερικό των βαγονιών υπάρχουν ειδικοί αισθητήρες ανίχνευσης.

 

Πηγή: tanea.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ