Σύμφωνα με σχετική έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία ερευνών Dynata για λογαριασμό της Revolut Bank UAB τα υλικά αγαθά και τα χρήματα είναι οι πρώτες επιλογές πολλών Ελλήνων στη χριστουγεννιάτικη λίστα τους.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την έρευνα η οποία έγινε τον Οκτώβριο του 2024, το 29% των Ελλήνων επιθυμεί να λάβει ρούχα, αξεσουάρ ή ηλεκτρονικά είδη και το 28% θα προτιμήσει τα μετρητά, για να μπορέσει να αγοράσει αυτό που θέλει. Στην τρίτη θέση με 21% βρίσκεται η αναζήτηση για νέες εμπειρίες.
Δεν παρατηρούνται μεγάλες διαφορές ανάλογα με την ηλικία, αφού, για παράδειγμα, η πρώτη επιλογή για την Gen-Z αλλά και τους άνω των 65 ετών, είναι τα υλικά αγαθά. Τα χρήματα έρχονται στη δεύτερη θέση και την τριάδα συμπληρώνουν οι νέες εμπειρίες, αποκαλύπτοντας ότι αυτές οι δύο γενιές μοιάζουν περισσότερο απ’ όσο νομίζουμε.
Στην ερώτηση σχετικά με το ποιες δραστηριότητες και εμπειρίες θα ήθελαν να δοκιμάσουν, τα ταξιδιωτικά πακέτα βρέθηκαν στην κορυφή της λίστας (66%), με όλες τις ηλικίες να τη θεωρούν ως την καλύτερη επιλογή. Οι Έλληνες δείχνουν επίσης ενδιαφέρον για σπα και θεραπείες ευεξίας (19%), καθώς και για συναυλίες και εισιτήρια (14%).
Οι εκδρομές ή οι υπαίθριες δραστηριότητες και τα μαθήματα ή η ενασχόληση σε εργαστήρια (workshops) δεν φαίνεται να έχουν τόσο μεγάλη απήχηση, καθώς μόνο το 6,4% και το 6,2%, αντίστοιχα, δήλωσαν ότι θα ήθελαν να συμμετέχουν.
Ο Ignacio Zunzunegui, Επικεφαλής Ανάπτυξης στη Νότια Ευρώπη της Revolut, δήλωσε: «Τα αποτελέσματα αυτά δείχνουν ότι, αν και τα υλικά αγαθά εξακολουθούν να έχουν θέση στις καρδιές των Ελλήνων, οι άνθρωποι εκτιμούν όλο και περισσότερο τις στιγμές που εμπλουτίζουν τη ζωή τους ή προτιμούν την ευελιξία που προσφέρουν τα μετρητά.
Είτε πρόκειται για την απόκτηση του πιο περιζήτητου εισιτηρίου συναυλίας, είτε για την αναζήτηση νέων εμπειριών και ταξιδιών, οι άνθρωποι απομακρύνονται από τα παραδοσιακά δώρα. Καθώς μπαίνουμε στην τελική ευθεία για τα Χριστούγεννα, ίσως μια νέα πολιτιστική εμπειρία να είναι αυτό που βρίσκεται στην κορυφή της λίστας επιθυμιών κάποιου αγαπημένου μας προσώπου».