Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2024

Εργατικό δυστύχημα στον ΗΣΑΠ – Στον ιδιώτη ανάδοχο θα αναζητηθούν οι ευθύνες – Σοβαρές καταγγελίες

Σε διευκρινίσεις για το τραγικό δυστύχημα στον ΗΣΑΠ, που σημειώθηκε το πρωί της Τρίτης, το οποίο είχε ως αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ένας 41χρονος εργαζόμενος της ΣΤΑΣΥ προχώρησε μέσω νεότερης ανακοίνωσής της η εταιρεία Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ). Σοβαρές καταγγελίες έχουν γίνει από τον πρόεδρο των εργαζόμενων  Σπύρο Ρεβύθη.

Το εργατικό δυστύχημα σημειώθηκε τα ξημερώματα και στοίχισε τη ζωή στον 41χρονο εργοδηγό της ΣΤΑΣΥ, Πέτρο Γιάμαλη. Επίσης με σοβαρά τραύματα νοσηλεύεται και ο οδηγός της μηχανής λείανσης, υπάλληλος της αναδόχου εταιρείας.

ΗΣΑΠ ΠΕΤΡΟΣ ΓΙΑΜΑΛΗ

 

Γιατί δεν λειτούργησαν τα εφεδρικά συστήματα πέδησης;

Σύμφωνα με την ΣΤΑΣΥ διερευνάται για ποιο λόγο δεν λειτούργησαν τα εφεδρικά συστήματα πέδησης του μηχανήματος λείανσης ενώ θα αναζητηθούν ευθύνες στον ιδιώτη ανάδοχο του έργου για το τραγικό δυστύχημα.

Σημειώνεται πως η μηχανή ξεκινώντας από την Κηφισιά παρουσίασε βλάβη στα φρένα, και άρχισε να κατεβαίνει ανεξέλεγκτα προς τον Πειραιά προτού τελικά συγκρουστεί με τον συρμό, ο οποίος και είχε τοποθετηθεί ως ανάχωμα μεταξύ των σταθμών «Αττική» και «Άγιος Νικόλαος», προκειμένου να σταματήσει την πορεία του.

Η εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο λείανσης του τροχιόδρομου είναι γερμανική Schweerbau GMBH & CO KG. Το μηχάνημα λείανσης ανήκει στην εν λόγω εταιρεία, και στις συμβατικές υποχρεώσεις της εταιρείας, είναι μεταξύ άλλων και η συντήρηση και ο έλεγχος των μηχανημάτων.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κλοντιάνα Τσέλο: Προφυλακίσθηκε μετά την απολογία της

Λάρισα: Ποινική δίωξη για βιασμό σε βάρος του προϊσταμένου εκπαίδευσης – Τι αναφέρει ο δικηγόρος του


 

ΦΩΤΟ : ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΛΑΧΟΣ

Ειδικότερα, η ΣΤΑΣΥ στην ανακοίνωσή της διευκρινίζει:

– Στο μηχάνημα λείανσης επέβαιναν 5 συνολικά εργαζόμενοι, 2 υπάλληλοι της ΣΤΑΣΥ και 3 αλλοδαποί, υπάλληλοι της γερμανικής εταιρείας που εκτελεί το έργο. Ο εκλιπών είναι υπάλληλος της ΣΤΑΣΥ, ένας υπάλληλος της Αναδόχου εταιρείας νοσηλεύεται με σοβαρά τραύματα και οι λοιποί τρεις επιβαίνοντες είναι καλά στην υγεία τους.

– Οι υπάλληλοι της ΣΤΑΣΥ μετακίνησαν σταθμευμένο στο σταθμό «Αττική» συρμό στον τροχιόδρομο μεταξύ των σταθμών «Αττική» και «Άγιος Νικόλαος», ούτως ώστε να προκληθεί ελεγχόμενη σύγκρουση εκτός του σταθμού, με τις μικρότερες το δυνατό υλικές ζημιές.

– Διερευνάται ο λόγος για τον οποίο δεν λειτούργησαν τα εφεδρικά συστήματα πέδησης του μηχανήματος λείανσης της Αναδόχου εταιρείας.

– Το έργο λείανσης του τροχιόδρομου ανέλαβε εταιρεία, πιστοποιημένη στο εν λόγω αντικείμενο, μετά από διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού. Στις συμβατικές υποχρεώσεις τις εταιρείας, είναι μεταξύ άλλων και η συντήρηση και ο έλεγχος των μηχανημάτων.

– Το τραγικό συμβάν αποδίδεται σε αίτια που αφορούν στον εξοπλισμό της Αναδόχου και η ΣΤΑΣΥ θα αναζητήσει κάθε είδους ευθύνες για αυτό.

Τεχνικοί εξετάζουν το σημείο όπου ειδική μηχανή λείανσης είχει σύγκρουση με βαγόνι τρένου που μπήκε στη γραμμή για να ανακόψει την πορεία της, στο σταθμό του Αγίου Νικολάου Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΛΑΧΟΣ

Οι καταγγελίες του προέδρου των εργαζόμενων

Την ίδια ώρα, σαφείς αιχμές για την αυστριακή εταιρεία που έχει αναλάβει να καθαρίζει τις γραμμές του ΗΣΑΠ άφησε ο Σπύρος Ρεβύθης, πρόεδρος των εργαζόμενων στη ΣΤΑΣΥ. «Ο συρμός λείανσης δεν ήταν της ΣΤΑΣΥ ήταν εργολάβου το οποίο δεν ξέρουμε τι προδιαγραφές και πιστοποιήσεις είχε. Είναι νέοι συνεργάτες, δεν είναι οι παλιοί με τους οποίους συνεργαζόμασταν. Οι συρμοί της ΣΤΑΣΥ έχουν σύστημα που φρενάρει αυτόματα μόλις παρουσιαστεί βλάβη στους κομπρέσορες αέρος. Πρέπει να το δούμε σοβαρά το θέμα. Ένας άνθρωπος σκοτώθηκε και αρκετοί κινδύνευσαν. Ήταν συρμός εργασίας, δεν είχε εφεδρικά συστήματα;», είπε χαρακτηριστικά, σε δηλώσεις του στην ΕΡΤ.

«Το ειδικό μηχάνημα λείανσης, ξεκινώντας την πορεία του από την Κηφισιά, όπως διαπιστώθηκε, είχε πρόβλημα στα σύστημα πέδησης (φρένα) με αποτέλεσμα να αποκτήσει ανεξέλεγκτη ταχύτητα, 50 χιλιόμετρα την ώρα, λόγω της κατηφορικής κλίσης της γραμμής του ΗΣΑΠ. Εάν δεν το σταματούσε ο συρμός που είχε τοποθετηθεί μεταξύ των σταθμών Αγ. Νικολάου και Αττικής, προκειμένου να ανακόψει την πορεία του, θα έφθανε στον Πειραιά και κανείς δεν ξέρει τι θα μπορούσε να συμβεί …», τόνισε ο κ. Ρεβύθης.

Στο μηχάνημα, σύμφωνα με τον συνδικαλιστή, επέβαιναν επτά εργαζόμενοι.

«Κάποιοι πήδηξαν στον σταθμό του Ν. Ηρακλείου προκειμένου να σωθούν. Όμως, όμως χάσαμε το συνάδελφο μας, ήταν μαζί με τον οδηγό. «Είναι μια δύσκολη μέρα για όλους μας. Εκφράζουμε τα ειλικρινή μας συλλυπητήρια στην οικογένεια του εκλιπόντος», ανέφερε ακόμη ο Σπύρος Ρεβύθης.

Να σημειώσουμε ότι λίγο μετά τη μία και μισή το μεσημέρι της Τρίτης αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία στο τμήμα Ομόνοια – Άνω Πατήσια, καθώς απομακρύνθηκε από τις γραμμές ο συρμός και το ειδικό μηχάνημα που προσέκρουσε επάνω του.

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ