Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2024

Ερωτήματα για τις διαδρομές της τραπεζικής διαφήμισης – Η κομπίνα με τις επισκεψιμότητες

Με μια Πυρηνική Βόμβα κυκλοφόρησε χθες η Εφημερίδα των Συντακτών. Το ρεπορτάζ της έχει τίτλο Ερωτήματα για τις “διαδρομές” της τραπεζικής διαφήμισης. Το υπογράφει ο Σωτήρης Μανιάτης ο οποίος αποκαλύπτει τα ποσά που δίνουν οι Τράπεζες για διαφήμιση στα ΜΜΕ. 

ΓΡΑΦΕΙ Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ 

Μπορεί για τη λεγόμενη συνολική διαφημιστική δαπάνη να μην έχουμε πλήρη εικόνα, για τα όσα όμως ξοδεύουν οι τράπεζες για τη… διαφήμιση των προϊόντων τους υπάρχουν επεξεργασμένα στοιχεία που δίνουν μια σχετικά ξεκάθαρη εικόνα.

Και σύμφωνα με αυτά φαίνεται ότι στο εννεάμηνο του 2016 πέντε πιστωτικά ιδρύματα (ΕΘΝΙΚΗ, ALPHA, ΠΕΙΡΑΙΩΣ, EUROBANG, ATTICA) για την προβολή τους σε ΜΜΕ έδωσαν περίπου 32,214 εκατ. ευρώ.

Τα περισσότερα εξ αυτών πήγαν στον όμιλο Αλαφούζου (3,064 εκατ. ευρώ) και ακολούθησε ο όμιλος Κυριακού (2,208 εκατ. ευρώ). Κι εδώ αρχίζουν τα αν μη τι άλλο… περίεργα.

Ο Θέμος Αναστασιάδης με το «Πρώτο Θέμα», ουσιαστικά δύο σάιτ κι ένα περιοδικό εμφανίζεται στην τρίτη θέση με 2,056 εκατ. ευρώ, μπροστά δηλαδή από τα μέσα του Δημήτρη Κοντομηνά (1,807 εκατ. ευρώ) που διαθέτει ένα κανάλι εθνικής εμβέλειας, τον ALPHA, και δύο ραδιοσταθμούς.

Ξεπερνάει τον ΔΟΛ του Σταύρου Ψυχάρη (1,790 εκατ. ευρώ), τον Πήγασο του Φώτη Μπόμπολα (1,690 εκατ. ευρώ) αλλά και τα μέσα της οικογένειας Βαρδινογιάννη (1,390 εκατ. ευρώ) με ένα κανάλι εθνικής εμβέλειας, το STAR, δύο ραδιοσταθμούς κ.ά.

Τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο… αξιοπερίεργα όσο προχωράει η λίστα με τα στοιχεία προς τα κάτω.

Για παράδειγμα, στα ΜΜΕ του Ι. Κουρτάκη (εβδομαδιαίες εφημερίδες «Παραπολιτικά», «Καρφί», «Επένδυση» και σάιτ) πάνε 817.000 ευρώ όταν σε άλλα μέσα ενημέρωσης με καθημερινή κυκλοφορία και έκδοση Σαββατοκύριακου τα οποία διαθέτουν και σάιτ πάνε πολύ λιγότερα.

Για παράδειγμα, στον «Ελεύθερο Τύπο» των Σκαναβή – Μπενέκου (534.645 ευρώ).

Αλλά ακόμα λιγότερα στη δική μας «Εφημερίδα των Συντακτών», που βρίσκεται καθημερινά στην πρώτη πεντάδα πωλήσεων και με την έκδοση του Σαββατοκύριακου πιάνει τη δεύτερη συνήθως θέση, έχουν δοθεί μόλις 301.012 ευρώ.

Λιγότερα από όσα έχουν κατευθυνθεί ακόμα και προς την «Αυγή» (326.303 ευρώ).

Πολύ λιγότερα όμως και από άλλους που διαθέτουν μόνο διαδικτυακά ΜΜΕ ή και κάποιες περιοδικές εκδόσεις, όπως ο Θ. Φιλιππόπουλος στον οποίο έχουν δοθεί 496.500 ευρώ ή ο Π. Κωστάκης που με δύο ραδιοσταθμούς παίρνει 447.315 ευρώ ή πολύ περισσότερο ο Γ. Παπανικολάου που μόνο με διαδικτυακά μέσα όπως euro2day.gr, in2life.gr κ.λπ. φαίνεται να λαμβάνει 404.982 ευρώ.

Στα ΜΜΕ του Ι. Φιλιππάκη («Δημοκρατία», «Espresso», «Εστία») έχουν δοθεί 436.370 ευρώ, ενώ και τα διαδικτυακά του Δ. Γιαννακόπουλου (newsbomb..gr, cnn.gr, gossiptv.gr κ.α.) έχουν λάβει 399.201 ευρώ.

Αξιο απορίας είναι γιατί οι τράπεζες φαίνεται να ξοδεύουν για τη διαφήμισή τους χρηματικά ποσά από 150.000 έως και 300.000 ευρώ σε κάποιους που έχουν μόνο σάιτ, κάποιες δωρεάν εβδομαδιαίες εκδόσεις ή ακόμα και σε περιφερειακά ΜΜΕ.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στα σάιτ του Ν. Ευαγγελάτου (newsit.gr, zappit.gr, onalert.gr, tlife.gr κ.ά.) έχουν δοθεί 269.997 ευρώ και ακολουθεί από κοντά ο Εμ. Χαλκιαδάκης με περιφερειακά ΜΜΕ (Κρήτη TV κ.ά.) με 269.045 ευρώ.

Στον Μ. Τριανταφυλλόπουλο (zougla.gr κ.ά.) έχουν δοθεί 256.140 ευρώ, στον Αντ. Δελατόλα («Το Ποντίκι») 247.549 ευρώ, στον Χρ. Ράπτη (iefimerida.gr) 234.118 ευρώ, στον Π. Λεωτσάκο (bankingnews.gr) 232.900 ευρώ, στον Χρ. Κοπελούζο (newsbeast,gr κ.ά.) 206.020, στον Λάκη Λαζόπουλο (altsantiri.gr) 192.510 ευρώ και πάει λέγοντας.

Προχωρώντας προς τα κάτω στη συγκεκριμένη λίστα τα ποσά μπορεί να μικραίνουν αλλά από γνώστες της αγοράς ειδικά ορισμένα θεωρούνται και υψηλά σε σχέση με το μέσο ενημέρωσης αλλά και… δυσανάλογα σε σύγκριση με τα χρήματα που δίνονται σε άλλα ΜΜΕ.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στην «Αποψη» του Β. Μητρόπουλου έχουν δοθεί 129.000 ευρώ και στο «Παρόν» του Μ. Κουρή 123.793 ευρώ.

Το «Χωνί» του Μ. Κακλαμάνου έχει λάβει 123.146 ευρώ, η «Free Sunday» του Γ. Κύρτσου 120.915 ευρώ, τα διαδικτυακά του Τ. Χατζή (κυρίως το newpost.gr) 122.738 ευρώ, ενώ τα Deal news και Press Time του Π. Δημητριάδη 152.020 ευρώ και το Crash του Γιώργου Τράγκα 152.200 ευρώ!

Στο liberal.gr του Θ. Μαυρίδη έχουν δοθεί 168.788 ευρώ, στα διαδικτυακά του ομίλου Μάρη (24Media) 161.303 ευρώ και στο matrix24.gr του Ν. Φελέκη 157.840 ευρώ.

Το protagon.gr του Χρ. Μεμή έχει λάβει 113.744 ευρώ, το thetoc.gr της Ελλης Στάη 109.521 ευρώ και ο ραδιοσταθμός «Στο Κόκκινο» 102.940 ευρώ.

Η Athens Voice του Φ. Γεωργελέ έχει λάβει 101.067 ευρώ, η Lifo του Στ. Τσαγκαρουσιάνου 84.628 ευρώ ενώ σε άλλα περιφερειακά του Σπ. Καμπιώτη (Ιόνιαν Channel κ.ά.) έχουν δοθεί 81.243 ευρώ και του Β. Σκουταρά (Ράδιο Κρήτη κ.ά.) 80.164 ευρώ.

Ακόμα και στα… μέσα («Ακρόπολη», «Επικαιρότητα» κ.ά., με… ανύπαρκτες κυκλοφορίες) του Π. Μαυρίκου (κατηγορήθηκε για εκβιασμό και σκοτώθηκε με το αυτοκίνητό του στην Αττική οδό) φαίνεται ότι είχαν δοθεί μέχρι τον περασμένο Σεπτέμβριο 52.500 ευρώ!

Προφανώς οι τράπεζες είναι υποχρεωμένες να διασπείρουν με τέτοιο τρόπο τα διαφημιστικά τους ώστε να απευθύνονται στο μεγαλύτερο δυνατό κοινό.

Ομως ειδικά σε ορισμένες περιπτώσεις αν μη τι άλλο θα πρέπει να τηρούν κάποιες… αναλογίες με βάση τη διείσδυση των ΜΜΕ, τις κυκλοφορίες, την αναγνωσιμότητά τους και πάει λέγοντας.

Γιατί συχνά δημιουργούνται εύλογες… απορίες για τον τρόπο με τον οποίο μοιράζεται η τράπουλα στα μέσα και ειδικά σε ορισμένους γνωστούς και μη εξαιρετέους.

Αυτό όμως που εξακολουθεί να παραμένει στην σκοτεινή πλευρά της υπόθεσης είναι οι μαϊμού επισκεψιμότητες που παρουσιάζουν στα τραπεζικά ιδρύματα και στα media shops ιδιοκτήτες συγκεκριμένων sites που δηλώνουν ότι έχουν καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες μοναδικούς επισκέπτες την στιγμή που στην πραγματικότητα κανένα ενημερωτικό διαδικτυακό ΜΜΕ-site στην Ελλάδα δεν έχει πάνω από 80.000 μοναδικούς επισκέπτες τη μέρα εάν δεν παραποιεί τα νούμερα. Το πόσο μαϊμού είναι τα νούμερα φαίνεται και από το γεγονός ότι στα περισσότερα από τα sites που παίρνουν ακόμη και 200.000 ευρώ διαφήμιση από τις τράπεζες  οι αναγνώστες τους μετά βίας παραμένουν στα συγεκριμένα sites για πάνω από 4 λεπτά της ώρας ημερησίως!

Οι ιδιοκτήτες τους στην κυριολεξία “ληστεύουν” τις τράπεζες με μαϊμού επισκεψιμότητες σε site που δεν τα διαβάζει κανείς-γιατί δεν υπάρχει τίποτε να διαβάσεις. Οι συγκεκριμένοι ιδιοκτήτες-εκδότες “επενδύουν” χρήμα στις μεθόδους αλλοίωσης επισκεψιμοτήτων είτε στήνοντας δικούς τους servers με προγραμματιστές οι οποίοι υποδύονται τα “ρομποτάκια” και όλη μέρα “χτυπάνε” σαν μανιακοί τις αναρτήσεις των sites των αφεντικών τους είτε χρησιμοποιούν την σεσημασμένη συμμορία η οποία λεηλάτησε τα προφίλ της χρεοκοπημένης Yahoo και τα εμπορεύεται από εκδότη σε εκδότη(εδώ θα υπάρξουν εξελίξεις που θα τρίβετε τα μάτια σας), είτε χρησιμοποιώντας σελίδες στο fb με 600.000 και πλέον πραγματικούς και ψεύτικους φίλους στους οποίους πασσάρουν τα links από sites που έχουν αγοράσει αυτή την “υπηρεσία”.

Όλα αυτά για να μπορούν να εξαπατήσουν τα media shops αλλά και τα εμπορικά τμήματα-γραφεία τύπου των τραπεζών και άλλων Οργανισμών.

Όσα media media shops, τράπεζες και δημόσιοι οργανισμοί πιστεύουν ότι υπάρχουν πάνω από 100.000 αναγνώστες ημερησίως σε ένα site έχουν εξαπατηθεί.

Ακολουθεί το ρεπορτάζ της Εφημερίδας των Συντακτών αλλά και οι κατά καιρούς αποκαλύψεις του “Κουρδιστού Πορτοκαλιού” για την αλλοίωση των επισκεψιμοτήτων.

Καταγγελία-φωτιά στην εταιρεία τηλεπικοινωνιών Verizon Communications για την συμμορία που αλλοιώνει τις επισκεψιμότητες ιστοσελίδων στην Ελλάδα εμπορευόμενη  τη μηχανή αναζήτησης, την υπηρεσία ηλεκτρονικής αλληλογραφίας και τη διαδικτυακή πύλη της Yahoo, τα οποία εξαγοράστηκαν αντί 4,83 δισεκατομμυρίων από την Verizon. Οι Ελληνες “ατσίδες” πουλάνε τις υπηρεσίες τους σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες που δηλώνουν “πρώτες” σε επισκεψιμότητα στην Ελλάδα.

Χτες, κυκλοφόρησε μία ακόμη είδηση-την αναδημοσιεύει το Πρώτο Θέμα-για τον Τιτανικό της Yahoo:Ένα από τα τελευταία κεφάλαια των αποτυχημένων προσπαθειών της εταιρείας να ανακάμψει, έκλεισε το βράδυ της 9ης Ιανουαρίου, όταν η Yahoo ανακοίνωσε ότι θα αλλάξει το όνομά της όταν ολοκληρωθεί η πώληση των βασικών της δραστηριοτήτων στη Verizon. Μάλιστα, έξι διευθυντές, συμπεριλαμβανομένης και της CEO, Marissa Mayer, θα παραιτηθούν από το διοικητικό συμβούλιο. Η Mayer πιθανώς θα διατηρήσει την κορυφαία θέση του μάνατζμεντ.

Νέος πρόεδρος της εταιρείας ορίσθηκε από χθες ο Έρικ Μπραντ, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερ, τη βρετανική «Γκάρντιαν» και την «Ουάσιγκτον Ποστ».

Η εταιρεία τηλεπικοινωνιών Verizon Communications συμφώνησε πέρυσι τον Ιούλιο να αγοράσει αντί 4,83 δισεκατομμυρίων δολαρίων τη μηχανή αναζήτησης, την υπηρεσία ηλεκτρονικής αλληλογραφίας και τη διαδικτυακή πύλη της Yahoo, τα οποία θα διατηρήσουν το σημερινό όνομά τους.

Η υπόλοιπη Yahoo, που δεν θα πωληθεί, θα λέγεται πλέον Altaba (συνδυασμός των λέξεων alternative και Alibaba), η οποία θα είναι μια εισηγμένη στο χρηματιστήριο εταιρεία συμμετοχών (holding company). Πρόκειται για τον τωρινό επενδυτικό βραχίονα της Yahoo, που θα παραμείνει στα χέρια των σημερινών μετόχων της εταιρείας και, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει μεγάλης αξίας μερίδια συμμετοχών 36% στη Yahoo Ιαπωνίας και 16% στην κινεζική Alibaba. Αυτό το επενδυτικό τμήμα της Yahoo δεν έχει ούτε προϊόντα, ούτε προσωπικό.

Η συμφωνία εξαγοράς, που θέτει τέλος στην 21 ετών ιστορία της ανεξάρτητης Yahoo, αναμένεται να οριστικοποιηθεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2017.

Όταν η Mayer ανέλαβε διευθύνουσα σύμβουλος, το Yahoo ήταν μια εταιρεία με 4 δισεκατομμύρια δολάρια ετήσια έσοδα, 6 δισεκατομμύρια δολάρια σε μετρητά και ένα δισεκατομμύριο χρήστες. Μετά την διάσπασή της σε κομμάτια, δεν θα είναι τίποτα περισσότερο από μια «εναλλακτική Alibaba.”

Ο Έλληνας που εμπορεύεται στην Ελλάδα τα εργαλεία της yahoo που εξαγόρασε η Verizon 

Πρώην στέλεχος της Yahoo Eλλάδος τριγυρνάει στα γραφεία των εκδοτών του διαδικτύου και μαζεύει πεντοχίλιαρα κάθε μήνα.

Στη πραγματικότητα εμπορεύεται τους 600.000 φίλους που είχε ο παγκόσμιος κολοσσός στην Ελλάδα πριν φαληρίσει μια και τα στελέχη του με λαμογιές που θυμίζουν Νεοέλληνα και τρελές σπατάλες εφήμερου glamour για το θεαθήναι-όπως γράφει το Πρώτο Θέμα-“κατάφεραν” μια εταιρία που άξιζε 125 δισ. δολάρια να  άλλαξει χέρια για μόλις 5 δισ.!

Στη χώρα μας έχουμε συνηθίσει από ασυδοσίες εταιρειών. Το ιστορικό της μερικώς ασθενούς επιχειρηματικότητας που χαρακτηρίζει την Ελλάδα είναι γνωστό εδώ και δεκαετίες, με ελάχιστες εξαιρέσεις.

Ετσι ο Ελληνας ατσίδας πρώην στέλεχος της Υahoo άρχισε να τριγυρνάει τα γραφεία ιστοσελίδων (ανάμεσά τους πολλές που εμφανίζονται πρώτες σε επισκεψιμότητα) και να μαζεύει πεντοχίλιαρα. Ποια είναι η μέθοδος που χρησιμοποιεί;

Τόσο στην εγχώρια σελίδα της Yahoo όσο και σε 2-3 άλλες σελίδες στο facebook αναπαράγει ειδήσεις από τα site των εκδοτών που του σπρώχνουν την κασαδούρα. Oι συγκεκριμένες 2-3 σελίδες στο facebook έχουν σαν φίλους μια βιομηχανία με ψεύτικα προφίλ-ρομπότ. Χιλιάδες σελίδες των φίλων είναι πανομοιότυπες. Μόνο 3-4 φωτογραφίες και τίποτε άλλο. Ολόκληρη μπίζνα στημένη πάνω σε μια απάτη.

Αποτέλεσμα η δική τους επισκεψιμότητα να ντοπάρεται με τεχνητό τρόπο και να εμφανίζουν μεγάλα νούμερα. Στην συνέχεια οι εκδότες με τα ντοπαρισμένα νούμερα πηγαίνουν στα media shops και παίρνουν διαφημιστικό χρήμα αναντίστοιχο με εκείνο της πραγματικής επισκεψιμότητας που έχουν.

Στο τέλος οι μεγάλοι χαμένοι είναι οι πελάτες των διαφημιστικών εταιρειών που αποδέχονται τις εισηγήσεις τους για να διαφημισθούν σε sites που δεν διαβάζονται και στα οποία ο αναγνώστης έχει ελάχιστη παραμονή.

Απλά μπαίνει σπρωγμένος από τη σελίδα της yahoo (;) και τις δύο-τρεις σελίδες του fb και στην συνέχεια φεύγει τρέχοντας. Δεν διαβάζει κείμενα (έτσι κι αλλιώς όλοι αυτοί τις ίδιες ειδήσεις αναπαράγουν) με αποτέλεσμα να μην βλέπει και τις διαφημίσεις που φιλοξενούν.

Μιλάμε για μεγάλη παράγκα σε βάρος των διαφημιζόμενων.

Οι επιχειρηματίες εάν δεν θέλουν να καταστραφούν πρέπει να απαιτούν από τα media shops να μάθουν τα πάντα για την συγκεκριμένη κομπίνα.

Διαφορετικά πετάνε τα λεφτά τους σε πηγάδι χωρίς πάτο και κάποιοι διάγουν πολυτελή ζωή σε βάρος των κορόιδων.

Ειδικά η λίστα της ALEXA είναι τόσο μαιμού εξαιτίας παρόμοιων κομπιναδόρων που είναι εντελώς αναξιόπιστη σαν εργαλείο.

Για δε την συγκεκριμένη υπόθεση τρέχει αυτό το διάστημα μια καταγγελία φωτιά…

Μάλιστα οι εγχώριοι “ειδικοί” έχουν το θράσος να διατηρούν και μια ελληνική ψευδοεκδοχή

Οι “χακαρισμένοι” λογαριασμοί της Yahoo έχουν γίνει μάλιστα και σελίδες στο facebook από τους εγχώριους ειδικούς οι οποίοι εμπορεύονται τους χακαρισμένους λογαριασμούς της Yahoo. Σε πολλά site από αυτά που εμφανίζονται πρώτα στην διαβόητη λίστα της Alexa οι χακαρισμένοι λογαριασμοί της Yahoo από τους Ελληνες ειδικούς έχουν συμβάλλει στο ντοπάρισμα. Σε πολλές περιπτώσεις εμφανίζεται η Υahoo ανάμεσα στις πηγές επισκεψιμότητας του site. Δηλαδή οι χακαρισμένοι λογαριασμοί της εταιρίας. Στο τέλος της μέρας οι επιχειρηματίες και οι επιχειρήσεις που διαφημίζονται σ΄αυτά τα sites πληρώνουν για χρυσάφι τους πέτσινους αναγνώστες.

Η έκρηξη των διαδικτυακών ΜΜΕ, η “θανάσιμη” υποχώρηση των εντύπων και οι μπίζνες των εκατομμυρίων σε βάρος των επιχειρηματιών.

Οχι. Δεν θα μπορούσε να μείνει αλώβητο το νέο γήπεδο ανταγωνισμού των ΜΜΕ, το Διαδίκτυο. Αλλωστε με φόντο την Κολομβία των Βαλκανίων όλα μπορούν να συμβούν. Και συμβαίνουν.

Τι συμβαίνει ακριβώς;

Το διαδίκτυο επειδή δεν απαιτεί αγορά χαρτιού και εκτύπωση έχει μετατραπεί σε πεδίο δράσης εύκολου πλουτισμού για τους επιτήδειους εκδότες-ιδιοκτήτες των sites.

Κι αυτό γιατί το μπάτζετ που διέθεταν οι επιχειρηματίες για καταχωρήσεις στον Τύπο μεταφέρεται στο διαδίκτυο.

Στο “ελληνικό διαδίκτυο” ο πραγματικός μέσος όρος μοναδικών επισκεπτών σε μια ενημερωτική ιστοσελίδα δεν μπορεί να ξεπεράσει τους 150.000 μοναδικούς επισκέπτες ημερησίως.

Κι όμως δεκάδες ιστότοποι στέλνουν στα media shops ιλιγγιώδη και απίστευτα νούμερα επισκεψιμότητας που φθάνουν από 300.000 μοναδικούς επισκέπτες έως ακόμη και 1.000.000 εκατ. ημερησίως.

Εχει χαθεί η μπάλα στην κυριολεξία.

Πως γίνονται οι αλλιώσεις των επισκεψιμοτήτων; Υπάρχουν άπειροι τρόποι.

Στο χώρο του διαδικτύου κυκλοφορούν διάφορες “συμμορίες” που αναλαμβάνουν με αμοιβή (5.000-25.000 ευρώ μηνιαίως) να αλλοιώσουν τα στοιχεία επισκεψιμότητας ενός site.

Μία από αυτές τις συμμορίες χρησιμοποιεί τους χιλιάδες ακολούθους που είχε η (σήμερα χρεοκοπημένη) Yahoo στην Ελλάδα.

Ο εκδότης πληρώνει τον “ειδικό” και αυτός φροντίζει να εμφανίζει αναρτήσεις από τα sites που πληρώνουν στην ιστοσελίδα της χρεοκοπημένης εταιρίας που κάποιοι φροντίζουν να εμπορεύονται στη χώρα μας.

Οι ίδιοι έχουν κατασκευάσει με τους ακoλούθους της Yahoo και 3-4 σελίδες στο facebook με 600.000 και πλέον υπαρκτούς και ανύπαρκτους θαυμαστές.

Ο εκδότης ενός site πληρώνει ώστε οι αναρτήσεις του να εμφανίζονται τόσο στα προτεινόμενα της εγχώριας Yahoo όσο και στις συγκεκριμένες σελίδες στο facebook.

Έτσι από τους 600.000 που θα δουν μια ανάρτηση και οι 200.000 να πατήσουν πάνω στο σχετικό link απογειώνουν την επισκεψιμότητα.

Άλλος τρόπος αλλοίωσης είναι οι προσθήκες “ασφάλειας” για τους servers που προσφέρουν πανίσχυρες πολυεθνικές οι οποίες πουλάνε αυτά τα προϊόντα. Εδώ η αλλοίωση των επισκεψιμοτήτων γίνεται “νόμιμα”.

Επίσης πολλοί ιδιοκτήτες sites καταφεύγουν στην κατασκευή δικών τους servers ώστε να μπορούν να ντοπάρουν τις επισκεψιμότητες.

Οι 1 εκατομμύριο φανταστικοί αναγνώστες συγκινούν τα media shops τα οποία από μία άποψη είναι ανυπεράσπιστα σ΄αυτό το νταλαβέρι.

Απλά αποδέχονται τα στοιχεία που τους δίνουν οι ιδιοκτήτες των sites όπως η Επιτροπή που διεξήγαγε τον διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες αποδέχθηκε τα βοσκοτόπια του Καλογρίτσα. Άκριτα και χωρίς έλεγχο.

Ετσι τα media shops ανταμείβουν με ιλιγγιώδη ποσά πέτσινες επισκεψιμότητες δίνοντας διαφήμιση σε sites με κατασκευασμένους αναγνώστες.

Αποτέλεσμα ο επιχειρηματίας να πληρώνει για να διαφημίσει το προϊόν του με την ψευδαίσθηση του 1.000.000 εκατ. μοναδικών επισκεπτών.

Αυτού του είδους οι λαθροχειρίες ισοπεδώνουν τις προσπάθειες ιστοσελίδων οι οποίες προσπαθούν να επιβιώσουν με έντιμο τρόπο και υπογραφές καταξιωμένων δημοσιογράφων όπως ο Αθανασιος Χ. Παπανδρόπουλος, ο Τάσος Παπαδόπουλος, ο Φάνης Ζουρόπουλος και πολλοί ακόμη από τους “τελευταίους των Μοικανών”

Εκεί που μπορεί κανείς να διαπιστώσει ψήγματα αλήθειας είναι η παραμονή του αναγνώστη σε μια ιστοσελίδα.

Σύμφωνα με την εφημερίδα “Δημοκρατία”οι εξελίξεις σχετικά με την Yahoo η οποία ανακοίνωσε προ ημερών ότι, ύστερα από την αποτυχία των προσπαθειών της να ανακάμψει, θα αλλάξει το όνομά της όταν ολοκληρωθεί η πώληση των βασικών της δραστηριοτήτων. Αξίζει να σημειώσουμε ότι ολοκληρώνεται ουσιαστικά η μεταβίβαση της μηχανής αναζήτησης, της υπηρεσίας ηλεκτρονικής αλληλογραφίας και της διαδικτυακής πύλης στην Verizon Communications αντί του ποσού των 4,83 δισεκατομμυρίων δολαρίων!!

Εκτός από την ελληνική σελίδα της Yahoo, μεγάλο παιχνίδι με τις επισκεψιμότητες αναφέρεται ότι γίνεται παράλληλα, από τους ίδιους ανθρώπους, μέσω και του facebook. Συγκεκριμένα έχουν δημιουργηθεί μερικές σελίδες στις οποίες προστίθεται με ψεύτικα προφίλ-ρομπότ πολύ μεγάλος αριθμός «φίλων» οι οποίοι όμως είναι εικονικοί και επί της ουσίας ανύπαρκτοι. Τα λεγόμενα «προφίλ» τους είναι πανομοιότυπα, περιλαμβάνοντας απλώς λίγες φωτογραφίες και τίποτε άλλο. Όμως χρησιμοποιούνται ώστε μέσω αυτών να αναπαράγονται και να διαχέονται στο χώρο του διαδικτύου τα sites που έχουν επιλεγεί, φουσκώνοντας την επισκεψιμότητά τους.

Με αυτό το ντοπάρισμα, αλλοιώνεται η πραγματική εικόνα επιτρέποντας ωστόσο στους ιδιοκτήτες των συγκεκριμένων sites -που εμφανίζονται ως δήθεν μεγάλα και κυρίαρχα- να πηγαίνουν στις διαφημιστικές εταιρείες και να αποσπούν διαφημίσεις που όμως δεν αντιστοιχούν στα αληθινά μεγέθη της επισκεψιμότητάς τους!

Κατ’ αυτόν τον τρόπο, της τεχνητής αλλοίωσης, επηρεάζεται και η σειρά κατάταξης των ιστοσελίδων στην γνωστή μηχανή ALEXA με αποτέλεσμα η λίστα που παρουσιάζει να καθίσταται εκ των πραγμάτων εντελώς αναξιόπιστη ως εργαλείο.

Εκτός από τους αναγνώστες, έως τώρα έχουν άγνοια και οι πιο πολλοί διαφημιζόμενοι για τις μεθοδεύσεις αυτές οι οποίες καταλήγουν εις βάρος τους αφού πληρώνουν μεν, πιστεύοντας ότι προβάλλονται από μεγάλες ιστοσελίδες με ισχυρή απήχηση στο κοινό του διαδικτύου, αλλά τελικά οι διαφημίσεις τους καταλήγουν άχρηστες αφού δεν τις βλέπει σχεδόν κανείς. Οι πελάτες των διαφημιστικών εταιρειών που αποδέχονται τέτοιες εισηγήσεις για να διαφημισθούν σε sites που δεν διαβάζονται πιάνονται θύματα πετώντας τα χρήματά τους σε πηγάδι χωρίς πάτο. Για τους ειδικούς μάλιστα η απάτη είναι εύκολο να διακριβωθεί αφού υπάρχει ένα αρκετά ασφαλές κριτήριο. Από τα αναλυτικά -και όχι τα πρόχειρα- στατιστικά στοιχεία για κάθε site προκύπτει ο χρόνος παραμονής κάθε αναγνώστη σε αυτό. Και όσο περισσότερο «μαϊμού» είναι η επισκεψιμότητα, τόσο ελαχιστοποιείται ο χρόνος παραμονής…

alexa5-e1454576512473

Πως ένας διαφημιζόμενος μπορεί να καταστραφεί εάν πιστέψει τις μαϊμού πρωτιές και τα excelάκια

Mε τα αδικήματα της σύστασης εγκληματικής συμμορίας στο διαδίκτυο, η οποία ανάμεσα στα άλλα συμπεριλαμβάνει εκείνο του ξεπλύματος μαύρου χρήματος και της φοροδιαφυγής, φλερτάρουν τα μέλη της σκοτεινής μπίζνας (που έστησαν κάποιοι παρακμιακοί τύποι οι οποίοι δηλώνουν πρώην εργαζόμενοι της Yahoo) με αιχμή του δόρατος τουλάχιστο 2 σελίδες στο facebook με πάνω από 550.000 “φίλους”- στην πλειοψηφία τους ψεύτικα προφίλ.

Η συγκεκριμένη ομάδα, σύμφωνα με πληροφορίες, έναντι συνδρομής που κυμαίνεται από 1.000 έως 2.000 ευρώ το μήνα (πρόκειται για μάυρο χρήμα στο μεγαλύτερο μέρος του) αναλαμβάνει την “προώθηση” των αναρτήσεων από διάφορα sites στις ιστοσελίδες της στο facebook.

Χρησιμοποιεί το Facebook-social media για να μην γίνεται αντιληπτός ο τρόπος της εξαπάτησης.

Έτσι ο server της που μπορεί να είναι κάπου στη Χιλή “χτυπάει” τις αναρτήσεις των sites του που πληρώνει για να εξασφαλίσει πλασματικά νούμερα.

Ανάμεσα στους πελάτες των συγκεκριμένων εταιρειών και γνωστοί εκδότες μηντιακού ομίλου με πολλούς τίτλους, έντυπους και ηλεκτρονικούς.

Η εξαπάτηση με τις επισκεψιμότητας καταλήγει σε βάρος των δύστυχων διαφημιζόμενων μικρών και μεγάλων εταιρειών, οι οποίοι πέφτουν θύματα τόσο του media shop όσο και του αδίστακτου ιδιοκτήτη του ΜΜΕ ο οποίος χρησιμοποιεί το επιχείρημα “αφού το κάνουν οι άλλοι γιατί να μην κλέβω κι εγώ”.

Ποιοι είναι αυτοί που πληρώνουν τέτοιου είδους συνδρομές; Με κάποιες εξαιρέσεις οι ιδιοκτήτες των sites που εμφανίζονται στις 100 πρώτες θέσεις της Alexa, χωρίς να σημαίνει ότι Αlexa έχει ευθύνες για το πλιάτσικο που γίνεται.

Η Alexa όμως οφείλει να μην έχει στην λίστα της τα sites που δεν έχουν εγγραφεί στην υπηρεσία της, που δεν έχουν πιστοποιηθεί σε εκείνη και τα οποία εμφανίζει στις λίστες της με κατά προσέγγιση εκτιμήσεις. Αυτό είναι το φάουλ της Alexa. Είναι ένα φάουλ που έχει οικονομικό κόστος-επιπτώσεις για όσους είναι στις λίστες της χωρίς να έχουν δώσει την έγκρισή τους.

Η ομαδούλα τώρα που εμφανίζει σαν ακόλουθους-φίλους της στις δύο σελίδες της στο fb 500 και 600 χιλιάδες κονομάει χοντρά μάυρα λεφτά και οι ιδιοκτήτες των sites πουλάνε τις πλασματικές θέσεις στην λίστα της Alexa στα media shops!

To αποτέλεσμα στο τέλος της μέρας είναι να καταστρέφονται οικονομικά οι επιχειρηματίες-διαφημιζόμενοι που πείθονται από τους διαφημιστές τους να βάλουν διαφήμιση στους δήθεν 100 “πρώτους” της Αlexa!

Με πληροφορίες από Εφημερίδα των Συντακτών, Πρώτο Θέμα, Εφημερίδα Δημοκρατία και Κουρδιστό Πορτοκάλι

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

spot_img

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ