Αρνείται κατηγορηματικά ο 49χρονος ότι εμπλέκεται στην κλοπή άλλων πινάκων , όπως του Μονέ. Σύμφωνα με τον Ολλανδό ερευνητή Άρθουρ Μπραντ μια γυναίκα , πρώην σύντροφος του Γιώργου Σαρματζόπουλου γνώριζε τα πάντα για την κλοπή στην Εθνική Πινακοθήκη στην Αθήνα αλλά και για την εμπλοκή του 49χρονου σε κινηματογραφική κλοπή το 2012 σε μουσείο στο Ρότερνταμ. Ήξερε μάλιστα ότι ο κατηγορούμενος είχε στην κατοχή του και κλεμμένο πίνακα μεγάλης αξίας του Μονέ. Ο δικηγόρος του κατηγορουμένου Σάκης Κεχαγιόγλου μιλώντας στην εκπομπή “Αλήθειες με τη Ζήνα” είπε ρώτησε τον πελάτη του αν εμπλέκεται στην κλοπή στο μουσείο στο Ρότερνταμ κι αυτός το αρνήθηκε κατηγορηματικά. Όπως είπε , ο 49χρονος επιμένει ότι έδρασε μόνος του. Απάντησε μάλιστα στις απορίες πολλών “πώς ένας ελαιοχρωματιστής είχε τη δυνατότητα να κάνει ταξίδια στο εξωτερικό και να αγοράζει πίνακες”. Ο κ.Κεχαγιόγλου ρωτήθηκε από την Κλινική Ψυχολόγο Δήμητρα Ζάφειρα, που βρισκόταν στο πάνελ “που βρήκε τα λεφτά ο 49χρονος να πληρώσει έναν δικηγόρο όπως αυτόν”. Ο ίδιος απάντησε με χιούμορ: “Πληρώθηκα σε…Πικάσο!”
https://www.youtube.com/watch?v=w1Cob6_rKOc&ab_channel=ereportazTV
Εθνική Πινακοθήκη: Δεύτερη γυναίκα «κλειδί» στην υπόθεση κλοπής των πινάκων
Νέες πληροφορίες έρχονται καθημερινά στο φως για την κλοπή στην Εθνική Πινακοθήκη. Δύο φαίνεται πως είναι οι γυναίκες που εμπλέκονται στην υπόθεση με τους κλεμμένους πίνακες.
Συγκεκριμένα πρόκειται για την πρώην σύντροφο του ελαιοχρωματιστή αλλά και ακόμη μία γυναίκα, Ελληνίδα που φαίνεται να έχει στενές σχέσεις μαζί του και να γνωρίζει για τη δράση του. Ο Ολλανδός ντετέκτιβ Άρθουρ Μπραντ αποκάλυψε τον ρόλο της πρώην συντρόφου του 49χρονου ελαιοχρωματιστή.
«Οι πίνακες, οι οποίοι φαίνονται πακεταρισμένοι στην οικοσκευή και που αναρτήθηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αφορούν πίνακες Ελληνίδος καλλιτέχνιδος και γλύπτριας οι οποίοι βρίσκονται νομίμως στην κατοχή του» είπε ο δικηγόρος του κατηγορούμενου.
«Ξέρω ότι κάποιος τον βοήθησε μετά την κλοπή. Και οι δύο προσπάθησαν να πουλήσουν τους πίνακες» ανέφερε ο Άρθουρ Μπραντ.
«Ψάξτε στον τάφο του θείου του»
Ο Ολλανδός ντετέκτιβ αποκαλύπτει, σύμφωνα με την πηγή του, τις κρυψώνες του 49χρονου. Συγκεκριμένα δίνει τρία σημεία:
μία γυψοσανίδα σε σπίτι θείου του,
την ντουλάπα της μητέρας του
αλλά και τον τάφο του θείου του.
Ως «κακής ποιότητας αστυνομικό μυθιστόρημα» χαρακτηρίζει ο 49χρονος τα όσα φέρεται να αποκαλύπτει για την υπόθεση ο Ολλανδός ερευνητής.
Μέσω DNA οι ανακριτικές αρχές αναζητούν εάν ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής Γιώργος Σαρματζόπουλος, ο οποίος έκλεψε από την Εθνική Πινακοθήκη πίνακες του Πικάσο και του Μοντριάν, εμπλέκεται, τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό και σε άλλες κλοπές, είτε έργων τέχνη είτε γενικότερα σε κλοπές, ριφιφί, ληστείες, κ.λπ., αντικειμένων μεγάλης αξίας. Παράλληλα, ολοκληρώνονται οι τυπικές διαδικασίες και σύντομα επιστρέφουν τα κλαπέντα έργα τέχνης στο σπίτι τους, στην Εθνική Πινακοθήκη.
Ειδικότερα, ο 6ος τακτικός ανακριτής Αθανάσιος Μαρνέρης, ο οποίος χειρίζεται την υπόθεση της κλοπής των δύο πινάκων, με διάταξή του, ζητά την λήψη DNA από τον 49χρονο, προκειμένου να ερευνηθεί από τις αρμόδιες αρχές εάν τυχόν ο δράστης της κλοπής των πινάκων έχει εμπλοκή και με άλλες περιπτώσεις κλοπών ή διαρρήξεων (έργων τέχνης, τιμαλφών αντικειμένων, χρηματικών ποσών, κ.λπ.) τόσο εντός Ελλάδος, όσο και στο εξωτερικό.
Την ίδια στιγμή, άμεσα αναμένεται να εκδοθεί βούλευμα από το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Αθηνών με το οποίο θα αποφασίζεται η απόδοση των κλαπέντων πινάκων στην Εθνική Πινακοθήκη, από εκεί δηλαδή, όπως και ο ίδιος ο 49χρονος έχει ομολογήσει, τα έκλεψε Ιανουάριο του 2012.
Ο κ. Μαρνέρης ήδη έχει συγκεντρώσει όλα τα αναγκαία έγγραφα βάσει των οποίων προκύπτει και επισήμως, όπως απαιτεί το γράμμα του νόμου, ότι η κυριότητα των δύο επίδικων έργων τέχνης ανήκει στην Εθνική Πινακοθήκη. Έτσι, 9 χρόνια μετά την κλοπή τους στις 9 Ιανουαρίου του 2012, τα έργα τέχνης, θα επιστραφούν στην Εθνική Πινακοθήκη.
Παράλληλα, μετά την εκτίμηση της αξίας των δύο πινάκων, που υπερβαίνει τις 120.000 ευρώ (σ.σ.: Είναι το ανώτατο όριο που θέτει η ποινική νομοθεσία) αναμένεται να ζητηθεί η άσκηση συμπληρωματικής ποινικής δίωξης, σε βάρος του καθ΄ ομολογίαν δράστη.
Κατά συνέπεια, λόγω του ποσού της αξίας των έργων τέχνης, θα αλλάξει και το πλαίσιο ποινής που προβλέπεται για τους δράστες παρόμοιων αξιόποινων πράξεων. Κατά συνέπεια, η προβλεπόμενη ποινή η οποία είναι σήμερα κάθειρξη έως10 ετών, αναβαθμίζεται μετά την συμπληρωματική ποινική δίωξη, σε κάθειρξη τουλάχιστον 10 ετών.
Πηγή: STAR.GR / Protothema.gr