Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2024

Έτσι θα μπει τέλος στις λευκές κόλλες

ΕΠΙΤΥΧΌΝΤΕΣ στις Πανελλήνιες γράφοντας μόνο το …όνομά τους ! Ναι, ένα ακόμα νεοελληνικό φαινόμενο, στο οποίο και θέλει να βάλει ένα τέλος η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως. Σήμερα η «ΜΠΑΜ στο Ρεπορτάζ» σας αποκαλύπτει τα «τρία σενάρια» που επεξεργάζονται στο αρμόδιο υπουργείο.

Ρεπορτάζ ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΕΡΙΒΟΛΑΡΗΣ

Τα τρία σενάρια που βρίσκονται στο τραπέζι της Νίκης Κεραμέως για εξάλειψη φαινομένων ευτελισμού εισαγωγής επιτυχόντων σε ΑΕΙ

Ας δούμε, όμως, τι συμβαίνει σήμερα με παραδείγματα, με πρώτο το τμήμα του Γεωπονικού Πανεπιστημίου «Δασολογίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος» στο Καρπενήσι, για το οποίο η βάση εισαγωγής είναι τα 625 μόρια, δηλαδή, κάτω από τη μονάδα! Σε αυτό το Πανεπιστήμιο δεν μπαίνεις μόνο αν δεν γράψεις το όνομά σου, οπότε και δεν θα γνωρίζει κανείς ποιου υποψήφιου ήταν η λευκή κόλλα! Το συγκεκριμένο Τμήμα, ιδρύθηκε με το Ν.4589 ΦΕΚ 13Α/29-12019 και εντάχθηκε στη Σχολή Επιστημών των Φυτών του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το Τμήμα λειτουργεί από το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 και έχει έδρα το Καρπενήσι. Στεγάζεται στις κτιριακές εγκαταστάσεις του Τμήματος Δασοπονίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος του πρώην ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας, που λειτούργησε στο Καρπενήσι από το 1983 έως το 2019, όταν καταργήθηκε.

Σχολές

Το ίδιο ισχύει για το τμήμα Περιβάλλοντος Ζακύνθου, όπου κανείς μπαίνει με 900 μόρια, ενώ πιο «ζορικά» είναι τα πράγματα στο τμήμα Ζωικής Παραγωγής στο Μεσολόγγι με 1.025 μόρια και στο τμήμα Φυτικής Παραγωγής στο Μεσολόγγι, με 1.700 μόρια και κάποιος πρέπει να… λιώσει στο διάβασμα για να μπει στο τμήμα Μηχανικών και Ορυκτών Πόρων Κρήτης με 2.650 μόρια δηλαδή, με κάτι περισσότερο από 2,5!

Και αν αυτά τα τμήματα φαίνονται λίγο «εξωτικά», ας δούμε τι συμβαίνει σε πιο παραδοσιακές σχολές. Στο Μαθηματικό Σάμου υποψήφιος πέρασε με 3.125, δηλαδή, με κάτι παραπάνω από τρία! Με 3.950 μόρια υποψήφιος πέρασε στο τμήμα Γεωγραφίας Μυτιλήνης και με 4.200 μόρια στο τμήμα Μουσικής Ρεθύμνου, ενώ χρειαζόταν μόλις 4.400 μόρια στο τμήμα Ιταλικής γλώσσας Αθήνας.

Οι λύσεις

Για συμβαίνει αυτό; Για δύο λόγους. Ο πρώτος είναι γιατί εξομοιώθηκαν τα ΑΕΙ με τα ΤΕΙ. Ο δεύτερος είναι ότι έχει αυξηθεί ο αριθμός των εισακτέων που φτάνει τις 85.000! Πάμε τώρα να δούμε τις λύσεις που εξετάζει το Υπουργείο.

1) Να μπει βάση το 10 και για κάποιες περιζήτητες σχολές να είναι ακόμα υψηλότερη. Ποιο είναι το πρόβλημα σε αυτή την περίπτωση; Δεδομένου ότι το 42% των υποψηφίων μπήκε με βαθμούς κάτω από τη βάση, κάπου 30.000 υποψήφιοι δεν θα μπουν στα πανεπιστήμια αν εφαρμοστεί αυτή η λύση και παράλληλα θα κλείσουν ένα σωρό τμήματα στην επαρχία. Κάτι τέτοιο θα ξεσήκωνε ολόκληρες κοινωνίες που περιμένουν φοιτητές για να «κινούνται» οι οικονομίες τους.

2) Να ορίσουν οι σύγκλητοι των πανεπιστημίων τη βάση σε ένα βασικό μάθημα ανά τμήμα πανεπιστημίου. Δηλαδή, για το Μαθηματικό τα Μαθηματικά κ.ο.κ.

3) Να ορίσουν τα ίδια τα τμήματα τη βάση σε ένα βασικό μάθημα.

Είναι σαφές ότι όποιο σενάριο και να επιλεγεί, θα μειωθούν οι εισακτέοι στα πανεπιστήμια. Αυτό το υπολογίζουν στο υπουργείο, δεδομένου ότι υπάρχει και πολιτικό κόστος. Πάντως, ότι και να αποφασιστεί θα ισχύσει σε τρία χρόνια από τώρα, δηλαδή, για τους μαθητές που θα μπουν του χρόνου στην πρώτη Λυκείου. Αυτό σημαίνει ότι και του χρόνου θα έχουμε επιτυχόντες με λευκή κόλλα; Η απάντηση είναι όχι! Και αυτό διότι επρόκειτο να ανακοινωθεί η μείωση των εισακτέων και αυτό θα αποφασιστεί σε συνεργασία με τα πανεπιστήμια, τα οποία το ζητούν (όχι βέβαια στον βαθμό που το ζητούν γιατί τότε θα σήμαινε ότι θα μειωθούν στο μισό οι εισακτέοι).

Η κ. Κεραμέως, μιλώντας για το θέμα τόνισε: «Πρόκειται για χρόνια παθογένεια της χώρας μας που δεν βρίσκει εύκολα λύση. Χρόνια παθογένεια που επιδεινώθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση με τη δημιουργία νέων τμημάτων στην Επικράτεια, χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια, χωρίς μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας. Θυμίζω ότι η κυβέρνησή μας ανέστειλε τη δημιουργία των νέων τμημάτων που δεν είχαν ιδρυθεί».

Διάλογος

Όπως, μάλιστα, αποκάλυψε η υπουργός Παιδείας, βρίσκεται σε εξέλιξη ο διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. «Ανάμεσα στις λύσεις που συζητάμε είναι να ορίζει η κάθε σχολή τη βάση εισαγωγής σε τουλάχιστον ένα μάθημα που θεωρεί εξαιρετικά βασικό: Πχ. στο Μαθηματικό τα Μαθηματικά, στις Οικονομικές σχολές η Οικονομία, στις Σχολές πληροφορικής η Πληροφορική. Ανάμεσα σε διάφορες λύσεις που συζητάμε. Ο διάλογος αυτός τώρα θα εντατικοποιηθεί. Θέλουμε πάντως και η λύση να είναι στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης αυτονομίας των πανεπιστημίων, όπως γίνεται σε τόσες χώρες στον κόσμο. Μέρος της λύσης είναι και οι άλλες επιλογές που προσφέρονται στους νέους μας – δρόμοι επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης – και εκεί βρίσκεται προ διαβούλευσης ένα Ν/Σ που αναβαθμίζει επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση. Θέλουμε λύσεις με διεξόδους για τους νέους. Όχι να τους ανοίγουμε τον δρόμο στην ανεργία».

στις

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Απαγχονίστηκε στην βεράντα του πατρικού του 41χρονος

Πολιτική Προστασία: Έκτακτα μέτρα σε Πέλλα, Πιερία, Ημαθία και Κιλκίς λόγω κορωνοϊού

 

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

spot_img

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ