Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024

Eurostat: Τεράστια κενά στις ψηφιακές δεξιότητες στην Ελλάδα. Υποβαθμίζεται η θέση των εργαζομένων

Ένα από τα μεγαλύτερα κενά ψηφιακών δεξιοτήτων στην Ε.Ε. μεταξύ των ατόμων με ευρεία επίσημη εκπαίδευση και αυτών με καθόλου ή χαμηλό επίπεδο εκπαίδευσης παρουσιάζει η Ελλάδα – στις 66 εκατοστιαίες μονάδες η διαφορά – το οποίο ξεπερνά μόνον η Πορτογαλία (66 εκατ. μονάδες), ενώ και η Μάλτα καταγράφει μεγάλη αντίστοιχη διαφορά (59 εκατ. μονάδες).

Ένα μεγάλο κενό ψηφιακών δεξιοτήτων αποκαλύπτει μια τεράστια διαφορά στις προοπτικές και στις δυνατότητες επαγγελματικής ανέλιξης, εργασιών, κινητικότητας, δυνητικών αποδοχών, επαγγελματικών διεξόδων, επιχειρηματικότητας κ.α. μεταξύ των ατόμων με υψηλότερη εκπαίδευση και όσων διαθέτουν μόνον βασική εκπαίδευση. Σε στατιστικό επίπεδο, η έκταση της επίσημης εκπαίδευσης που έχει λάβει ένας πολίτης στην Ε.Ε. φαίνεται να εμφανίζει υψηλό βαθμό συσχέτισης με τις ψηφιακές του δεξιότητες.

Σε εντυπωσιακά χαμηλό επίπεδο διαμορφώνεται το κενό ψηφιακών δεξιοτήτων στην Εσθονία (12 εκατ. μονάδες), στην Φινλανδία (14 εκατ. μονάδες) και στη Λιθουανία (22 εκατ. μονάδες).

Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής στατιστικής υπηρεσίας Eurostat, το μέσο κενό ψηφιακών δεξιοτήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μεταξύ των ατόμων με υψηλή εκπαίδευση (80% με τουλάχιστον βασικές ψηφιακές δεξιότητες) και αυτών με χαμηλή ή καθόλου εκπαίδευση (34% με τουλάχιστον βασικές ψηφιακές δεξιότητες) διαμορφώθηκε σε 46 εκατοστιαίες μονάδες.

Το 2023, το 55% των πολιτών της Ε.Ε. ηλικίας 16 έως 74 ετών διέθεταν τουλάχιστον βασικές γενικές ψηφιακές δεξιότητες, όμως το ποσοστό αυτό παρουσιάζει μεγάλη γεωγραφική διακύμανση, από 83% στην Ολλανδία, σε μόλις 28% στη Ρουμανία.

Λαμβάνοντας υπ’ όψιν φύλο και ηλικία, η Eurostat διεπίστωσε, ότι οι ψηφιακές δεξιότητες είναι χαμηλότερες στις μεγάλες ηλικίες μεταξύ τόσο των ανδρών, όσο και των γυναικών. Για παράδειγμα, στην ομάδα 65-74 ετών οι άνδρες με τουλάχιστον βασικές ψηφιακές δεξιότητες ήταν λιγότεροι από τους μισούς (34%) από τους άνδρες 25-34 ετών με τουλάχιστον βασικές ψηφιακές δεξιότητες (69%). Στις γυναίκες αυτή η διαφορά είναι ακόμα μεγαλύτερη και διαμοφώνεται σε 25% (65-74 ετών) και 71% (25-34 ετών), αντίστοιχα.

Στις ηλικίες 16-24, 25-34 και 35-44, περισσότερες γυναίκες απ’ όσοι συνομίληκοί τους άνδρες, είχαν τουλάχιστον βασικές ψηφιακές δεξιότητες. Το αντίθετο διαπιστώθηκε στις ηλικίες 45 ετών και άνω, με περισσότερους άνδρες από γυναίκες να διαθέτουν τουλάχιστον βασικές ψηφιακές δεξιότητες, διαφορά που μάλιστα μεγαλώνει με την ηλικία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΥΠΑ: Αναρτήθηκε το μητρώο ωφελουμένων για κατάρτιση σε ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες – Ξεκινούν σήμερα οι αιτήσεις παρόχων

ΔΥΠΑ: Ξεπέρασαν τις 54.000 οι πληρωμές σε ανέργους που πιστοποιήθηκαν σε ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ