Παλαιότερα η αγορά ενός καλλυντικού προϊόντος ή ενός αντηλιακού ήταν διαφορετική υπόθεση. Πλέον, με ένα μεγάλο φάσμα επιλογών από αντηλιακά σε προσφορά και τις τέσσερις εποχές του έτους, τα πράγματα έχουν αλλάξει και ο ανταγωνισμός των εταιριών προσφέρει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να έχουν περισσότερες επιλογές.
Ωστόσο, αυτό μπορεί μερικές φορές να λειτουργήσει ως μπούμερανγκ και να μπερδέψει το καταναλωτικό κοινό. Οι ετικέτες στα σκευάσματα έχουν απλοποιηθεί σε τέσσερις βασικές κατηγορίες που έχουν να κάνουν με το δείκτη προστασίας: (χαμηλή, μέτρια, υψηλή και πολύ υψηλή).
Οι περισσότεροι δερματολόγοι συνιστούν μόνο τις δύο τελευταίες (υψηλή και πολύ υψηλή). Επιπλέον, τονίζουν πως είναι απαραίτητη η προστασία τόσο από τις ακτίνες UVB που είναι υπεύθυνες για το «κάψιμο» του δέρματος, όσο και από τις ακτίνες UVA που επιταχύνουν τη γήρανση του δέρματος.
Όσον αφορά την επάλειψη του κάθε αντηλιακού, αυτά που κυκλοφορούν σε μορφή κρέμας και τζελ) είναι πιο εύκολα στη χρήση τους και οι καταναλωτές μπορούν να υπολογίσουν ασφαλέστερα την ποσότητα που χρησιμοποιούν. Η αντοχή των αντηλιακών στο νερό, στον ιδρώτα είναι άλλος ένα παράγοντας που κάνει τη διαφορά.
Τα αντηλιακά με αντοχή στο νερό «waterresistant» αντέχουν για περίπου 40 λεπτά κάτω από το νερό ή σε βρεγμένο δέρμα, ενώ αυτά με μεγάλη αντοχή «very waterresistant» αντέχουν για χρονικό διάστημα περίπου 80 λεπτών, αντίστοιχα. Σε στεγνό δέρμα συνίσταται η επάλειψη κάθε δύο ώρες, ενώ έπειτα από ιδρώτα σε έντονη δραστηριότητα, ή κολύμπι και σκούπισμα με την πετσέτα, χρειάζεται άμεσα νέα εφαρμογή του προϊόντος.