Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2024

F1 – GP Μεγάλης Βρετανίας: Ο Κάρλος Σάινθ πήρε την πρώτη του pole position στο βροχερό Σίλβερστοουν

Ο Κάρλος Σάινθ ήταν ο μεγάλος νικητής της μάχης των βροχερών κατατακτηρίων δοκιμών στο Σίλβερστοουν και με χρόνο 1:40.983 πήρε την pole μπροστά από τους Φερστάπεν και Λεκλέρ.

Δράμα και σασπένς είχαν οι κατατακτήριες δοκιμές του GP της Μεγάλης Βρετανίας. Ο Κάρλος Σάινθ κατάφερε να πάρει την πρώτη pole position της καριέρας του σε βροχερές συνθήκες με χρόνο 1:40.983.

Το Q3 εκτυλίχθηκε σε μάχη στο βρεγμένο οδόστρωμα με τον Ισπανό οδηγό της Ferrari να καταγράφει τον ταχύτερο χρόνο, μπροστά από τον Μαξ Φερστάπεν που δεν μπόρεσε να βελτιωθεί στον τελευταίο του γύρο. Τρίτος ο Σαρλ Λεκλέρ, ο οποίος και αυτός είχε πιθανότητες για κάτι καλύτερο.

Με μια δικαίωση που περίμενε καιρό, και πιστοποίησε την πρόοδό του με τις ρυθμίσεις της Ferrari F1-75, o Κάρλος Σάινθ σημείωσε έναν άρτιο γύρο στη βροχή του Σίλβερστοουν στο τέλος των δοκιμών κατάταξης του GP Βρετανίας και κατέκτησε την πρώτη πολ ποζίσιον της καριέρας του στη Formula 1.

Ο Ισπανός, που έγινε ο 104ος διαφορετικός poleman της ιστορίας της F1, βρισκόταν σε όλη την ωριαία βροχερή διαδικασία των κατατακτήριων δοκιμών στο παρασκήνιο. Αλλά επεφύλασσε στα τελευταία δύο λεπτά έναν εντυπωσιακά ταχύ και αλάνθαστο γύρο σε δύσκολες συνθήκες. “Με προβλημάτιζαν τα στάσιμα νερά και ήταν πολύ εύκολο να χάσεις την ουρά και τη θερμοκρασία των ενδιάμεσων βρόχινων ελαστικών”, εξήγησε στο τέλος.

Και οι τρεις περίοδοι των δοκιμών κατάταξης διεξήχθησαν σε βρεγμένη άσφαλτο, άλλοτε με περισσότερο και άλλοτε με λιγότερο νερό, ανάλογα με τις αυξομειώσεις της βροχής. Σε όλη τη διάρκειά τους όλοι οι οδηγοί χρησιμοποίησαν ενδιάμεσα ελαστικά βροχής, και παρέμεναν στην πίστα για διαδοχικούς γύρους για να κρατούν τη θερμοκρασία της γόμας και να εκμεταλλεύονται διαρκώς τη βελτίωση της πρόσφυσης της ιδανικής γραμμής όσο στέγνωνε με τα περάσματα των μονοθεσίων.

Και στις τρεις περιόδους πρώτος παρέμενε σταθερά ο Μαξ Φερστάπεν, που έδειχνε να νιώθει πολλή περισσότερο πρόσφυση από κάθε άλλον σε αυτές τις συνθήκες. Όμως, αυτό δεν ίσχυσε και στο Q3. Ο πρώτος του γρήγορος γύρος καταστράφηκε από ένα εντυπωσιακό τετ-α-κε 360 μοιρών, και ο δεύτερος από ένα λάθος στα φρένα της στροφής Club.

Ο Ολλανδός με την τρίτη του προσπάθεια ανέβηκε στην κορυφή, αλλά σύντομα απάντησε ο Σάινθ με τον πρώτο χρόνο. Στην τελευταία τους προσπάθεια, ούτε ο Φερστάπεν ούτε ο Σαρλ Λεκλέρ με την έτερη Ferrari είχαν απάντηση για την ταχύτητα του Ισπανού, που κέρδισε με εντυπωσιακό τρόπο τη βρετανική πολ ποζίσιον.

“Ήταν λίγο απρόβλεπτες οι δοκιμές στη βροχή, έπρεπε να βρισκόσουν στην πίστα τη σωστή στιγμή”, είπε στο τέλος ο Φερστάπεν. “Πιστεύω ότι η πρώτη σειρά είναι για εμάς ένα καλό σημείο για να εκκινήσουμε τον αγώνα, και έχουμε στα χέρια μας ένα μονοθέσιο καλό και για το στεγνό και για τη βροχή”, κατέληξε ο Ολλανδός.

Ο Λεκλέρ, από την πλευρά του, είπε: “Είμαι πολύ χαρούμενος για τον Κάρλος, έκανε σπουδαία δουλειά σήμερα. Εγώ είχα τετ-α-κε στον τελευταίο γύρο, και ξέρω ότι αυτός ήταν ο γύρος που έπρεπε να αποδώσω, οπότε δεν άξιζα κάτι άλλο σήμερα. Η ταχύτητά μας είναι εδώ, οπότε αν έχουμε ένα καλό αυτοκίνητο όλα τα υπόλοιπα μπορούν να έρθουν”.

Ο Λιούις Χάμιλτον απείλησε τον Χάμιλτον προς το τέλος του Q3, αλλά στο τέλος έμεινε ένα δευτερόλεπτο μακριά από τους δύο πρώτους, με την 5η θέση – παρότι σίγουρα ήλπιζε σε κάτι καλύτερο με τη βελτίωση της Mercedes W13 αυτό το τριήμερο.

Ο συμπατριώτης του, Λάντο Νόρις, πήρε ό,τι καλύτερο είχε να δώσει η McLaren σε αυτές τις συνθήκες, με την 6η θέση, όπως και ο 7ος Φερνάντο Αλόνσο από την βαρέως αναβαθμισμένη Alpine. Και οι δύο άφησαν εκτός δεκάδας τους δύο ομολόγους τους, Ντάνιελ Ρικιάρντο και Εστεμπάν Οκόν.

Ο Αυστραλός και ο Γάλλος, όπως και οι Πιέρ Γκασλί, Βάλτερι Μπότας και Γιούκι Τσουνόντα, ατύχησαν στο τέλος του Q2 διότι εντάθηκε η βροχή και κατά συνέπεια δεν είχαν τη δυνατότητα να βελτιώσουν τους χρόνους τους.

Πιο απογοητευτική ήταν η Aston Martin, που αποκλείστηκε από το Q1 και με τον Σεμπάστιαν Φέτελ και με τον Λανς Στρολ, ενώ μαζί με τον Σάινθ οδηγός της ημέρας ήταν και ο Νίκολας Λατίφι της Williams. Ο Καναδός, που βρίσκεται υπό πίεση για τη θέση του το 2022 από τον Όσκαρ Πιάστρι, σε συνθήκες αρκετά δύσκολες, πέτυχε την πρώτη είσοδο της καριέρας του στην πρώτη δεκάδα της εκκίνησης ενός GP της Formula 1.

πηγή: sport24.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Times: “Ο Κριστιάνο Ρονάλντο ζήτησε να φύγει από τη Γιουνάιτεντ”

Ζάλτσμπουργκ – Ολυμπιακός 3-1: Αποχαιρέτησε την Αυστρία με ήττα

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ