Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

Fiat – Alfa Romeo: Δύο «Ιταλίδες» που… κλέβουν τις καρδιές!

Οι όμορφες Ιταλίδες ήταν το όνειρο κάθε νέου της γενιάς των 90’s.

Μοναδικό σχήμα, δύναμη, άπειρη σε κάποιες εκδόσεις, απίστευτο κράτημα. μνημειώδης για ιταλικά αυτοκίνητα ποιότητα κατασκευής, γι’ αυτό άλλωστε και τα δύο της δοκιμής είναι σε τόσο καλή κατάσταση, χωρίς να έχουν υποστεί ανακατασκευή. Είναι βασισμένα και τα δύο στην πλατφόρμα type 2 του Gruppo Fiat και έχουν κοινά χαρακτηριστικά με τα Fiat Tipo, Lancia Delta και Dedra, Alfa Romeo 145 και 146. Πλεονεκτήματα η δύναμη και η οδική συμπεριφορά. Μειονέκτημα η κίνηση εμπρός, αλλά εξελίχτηκαν στην κορύφωση μιας εποχής που η Fiat είχε επενδύσει πολλά σε αυτή τη διάταξη.

Στο βολάν ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
Στο στριφτερό δρόµο και τα δύο οχήµατα είναι απόλαυση. Πλεονεκτήµατά τους, η δύναµη και η οδική συµπεριφορά.

Παρόλη την κοινή πλατφόρμα, έχουν διαφορετικό χαρακτήρα χάρη στη σχεδίαση, την επιλογή κινητήρων και την πίσω ανάρτηση, ημιάκαμπτιο στο Fiat και πολλαπλών συνδέσμων στην Alfa.

Υλικά

Η GTV είναι ακριβώς αυτό που λέει το όνομά της: Gran Tourismo Veloce.
Είναι ήρεμη δύναμη, άνετη για δύο επιβάτες, ήσυχη στο εσωτερικό, με πολυτελή υλικά, αλλά μόνο 2+2, χωρίς χώρο για τους πίσω και αποσκευές.

Φορά κινητήρες 1.8 Twin Spark 144 ίππους (το αυτοκίνητο της δοκιμής), 2.0 Twin Spark, 2.0 V6 Turbo 197 PS, 3.0 V6 197 PS, 3.2 V6 240 PS.
Από την άλλη, το Fiat έχει πιο σπορ χαρακτήρα, αν και μπορεί να φιλοξενήσει άνετα 4 άτομα και τις αποσκευές τους.

Έχει καλά υλικά στο εσωτερικό – όχι πολυτελή πέρα από τα δέρματα – αλλά μία απίστευτη σχεδίαση που καταφέρνει να συνδυάσει τη σχεδόν αγωνιστική σχεδίαση με την καθημερινή χρηστικότητα.

Οι κινητήρες του για την Ελλάδα είναι 1.8 16V, 130 PS, 2.0 16V Turbo, 190 PS (το coupe της δοκιμής αλλά με 236 PS), 2.0 20VT 5κύλινδρος, 220 PS, με 6τάχυτο κιβώτιο στην έκδοση plus.

Μεγάλο πλεονέκτημα του Fiat το viscodrive εμπρός διαφορικό, που προσθέτει άπειρα στην οδική συμπεριφορά.

Δεν λείπουν και από τα δύο ο κλιματισμός, τα τέσσερα δισκόφρενα και το ABS, εξοπλισμός που δεν ήταν στάνταρ στα μέσα των 90’s. Υδραυλικό τιμόνι και ανακλινόμενα μπάκετ καθίσματα είναι εκ των ουκ άνευ και στις δύο περιπτώσεις. Εκπληκτικό το γεγονός ότι και τα δύο, παρότι ιταλικά, δεν τρίζουν, δεν έχουν προβλήματα με τα ηλεκτρικά και είναι σαν να έχουν βγει χθες από τη γραμμή παραγωγής, παρόλο που έχουν λίγο κάτω από 100.000 χλμ. η GTV και 150.000 χλμ. το Coupe.

Κρατήματα

Στο στριφτερό δρόμο είναι και τα δύο απόλαυση. Στρίβουν σαν τρένα, ακούν το τιμόνι, με το πίσω μέρος να παραμένει σταθερό ακόμη και στο όριο. Γέρνουν αλλά δεν τρομάζουν, σε καμία περίπτωση.

Τα φρένα είναι αρκετά, παρόλο που στο coupe δεν έχουμε τα εκπληκτικά τετραπίστονα Brembo του plus. Στον ανοιχτό δρόμο η απόλαυση είναι αντίστοιχη, αφού η σταθερότητα από το μεταξόνιο των 2,5 μέτρων και η δύναμη των κινητήρων προσφέρει άνετα μεγάλες μέσες ωριαίες.

Είναι 25χρονες, διατηρούν μέσες προς υψηλές τιμές για την ηλικία τους, αλλά πλέον είναι προσιτές σε όσους τις ποθούν. Σίγουρα η καρδιά της Alfa Romeo κάνει την GTV πιο επιθυμητή.

Το Fiat Coupe είναι όμως πιο ολοκληρωμένο, γι΄ αυτό αποτέλεσε την επιλογή μας πριν τέσσερα χρόνια.

Ο… γρίφος της σχέσης ροπής – ισχύος

H σχέση ροπής και ισχύος πάντα μπέρδευε τους φίλους τού αυτοκινήτου. Θα προσπαθήσουμε να λύσουμε τον γρίφο. Η έκρηξη μέσα στο χώρο καύσης κινεί το πιστόνι και αυτό με τη σειρά του τον στρόφαλο, μέσω της μπιέλας.

Η ροπή ουσιαστικά είναι η δύναμη που κινεί το πιστόνι προς τα κάτω επί τη μισή διαδρομή του πιστονιού ή throw στα αγγλικά.

Οι τρόποι αύξησης της ροπής είναι δύο. Αυξάνοντας τη χωρητικότητα του κυλίνδρου ή αυξάνοντας τη διαδρομή του πιστονιού.

Σε απλά λόγια, η ισχύς είναι η ροπή επί τις στροφές του κινητήρα.

Για να δούμε ένα παράδειγμα ισχύος και ροπής, ας παρατηρήσουμε τη σχέση ενός κινητήρα diesel και ενός κινητήρα βενζίνης.

Ο diesel έχει περισσότερη ροπή γιατί λόγω υψηλότερης συμπίεσης έχει μεγαλύτερη διαδρομή.

Ο βενζίνης έχει περισσότερη ισχύ γιατί η ελαφρύτερη κατασκευή του τον αφήνει να στροφάρει πιο γρήγορα και να παράγει περισσότερο έργο στη μονάδα του χρόνου.

Η ροπή είναι αυτή που δίνει στον κινητήρα τη δυνατότητα να αυξάνει πιο γρήγορα τις στροφές του, άρα και την ισχύ του και βοηθά σε διαδρομές με συνεχείς αλλαγές της ταχύτητας.

Από την άλλη, η ισχύς μας δίνει μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, μας βοηθάει να την πιάνουμε και να την κρατάμε πιο εύκολα.

Αυτά αρχικά για τα δύο μεγέθη. Θα επανέλθουμε με πιο επιστημονική προσσέγγιση.

 

Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Σούπερ μάρκετ: Το ωράριο, σήμερα, παραμονή Χριστουγέννων – Πότε λειτουργούν ξανά

ΕΛ.ΑΣ.: Ειδική ρύθμιση για τους επιβαίνοντες στο αυτοκίνητο τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά

ΣΧΕΤΙΚΑ

eXclusive

eTop

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ