Πόσο απέχουν τα 50άρια στην τηλεθέαση από την πλήρη απόσυρση κάθε σίριαλ με τη συμμετοχή ενός ηθοποιού; Όση είναι η απόσταση ανάμεσα στο Παλαιό Ψυχικό και στις Φυλακές Τριπόλεως.
Του Σταύρου Γεωργακόπουλου
Η άνοδος του Πέτρου Φιλιππίδη από το Μεταξουργείο έως την ταπεινωτική πτώση του με την προφυλάκισή του στην Τρίπολη… Η καλλιτεχνική διαδρομή του και οι επιτυχίες σε Θέατρο αλλά και μικρή και μεγάλη οθόνη
Εκεί όπου βρίσκεται από την προηγούμενη Τετάρτη ο Πέτρος Φιλιππίδης. Στα 57 χρόνια του, ο άλλοτε δημοφιλής ηθοποιός βιώνει την άλλη όψη του νομίσματος. Η 15η ανακρίτρια και η εισαγγελέας τον έκριναν προφυλακιστέο ως ύποπτο για την τέλεση νέων αδικημάτων, όπως αυτά που του αποδίδονται έπειτα από τις καταγγελίες τριών γυναικών. Η μία κατέθεσε ότι τη βίασε μέσα στο καμαρίνι του, οι άλλες δύο πως αποπειράθηκε να επαναλάβει την ίδια εγκληματική πράξη.
Πάρτι στο Τwitter
Κάπως έτσι, ο «Νικηφόρος» του «50-50» πήρε τον δρόμο για τη ΓΑ∆Α και από εκεί για την Τρίπολη. Με το Τwitter να ξεσαλώνει. «Σε αυτές τις φυλακές καταργούνται τα κελιά. Θα φτιάξουν καμαρίνια», έγραψε ένας χρήστης με αφορμή την ταυτόχρονη παρουσία του Φιλιππίδη και του ∆ημήτρη Λιγνάδη. Κοινός παρονομαστής των δύο προφυλακισμένων; Το κέντρο της Αθήνας. Εκεί μεγάλωσαν.
Ο Φιλιππίδης γεννήθηκε παραμονή Πρωτοχρονιάς του 1964 ή αλλιώς στις 31 ∆εκεμβρίου 1963. Με πατέρα διευθυντή κλινικής, το μικρόβιο της Ιατρικής στριφογύριζε στο μυαλό του μικρού Πέτρου. Αλλά τελικά νικήθηκε από τη μουσική και την υποκριτική. Από παιδί άρχισε να παίζει ντραμς. Τον άκουγε όλο το Μεταξουργείο. Εκεί που περνούσε τις ώρες του με παρέα τον συνομήλικό του Χρήστο Θηβαίο. Στο Θέατρο τον μύησε η μητέρα του. «Είσαι παντού», της έγραψε πρόσφατα στο Instagram, στο οποίο ο Πέτρος Φιλιππίδης ήταν πολύ ενεργός επειδή «μου αρέσουν οι φωτογραφίες». Τα άλλα κοινωνικά δίκτυα τα είχε απορρίψει δημόσια, αλλά στην πράξη και από τις αποκαλύψεις προέκυψε ότι ο ηθοποιός ότι ήταν ενεργός και στο Facebook. Από εκεί, άλλωστε, προέκυψε και μία νέα καταγγελία για τη συμπεριφορά του «Νικηφόρου», ο οποίος ακολουθούσε τα χνάρια του «Μίμη», διότι μην ξεχνάμε ότι για τη συμπεριφορά του στα social media κατηγορήθηκε και ο πρώην βουλευτής Παύλος Χαϊκάλης!
Να επιστρέψουμε, όμως, στα παιδικά χρόνια του Πέτρου Φιλιππίδη. ∆εν υπήρχε παράσταση που να έχανε η μητέρα του. Πάντα έπαιρνε μαζί της και τον γιο της. Σε μία από τις παραστάσεις μπήκε στο καμαρίνι του Βασίλη ∆ιαμαντόπουλου. Αυτό ήταν! Το νερό είχε μπει στο αυλάκι.
«∆εν μπορώ να φανταστώ ότι θα έκανα κάτι άλλο», έχει πει ο προφυλακισμένος ηθοποιός, ο οποίος πληροφορήθηκε ότι όλα τα κανάλια αποσύρουν τις σειρές στις οποίες συμμετείχε κι ας έκαναν εξαιρετικά νούμερα και στις επαναλήψεις τους.
Τις δικές του σκέψεις ενίσχυσε και μία καθηγήτρια στο σχολείο. Τον προέτρεψε να γίνει ηθοποιός. Για τη συγκεκριμένη εκπαιδευτικό προσπάθησε να βελτιώσει τις επιδόσεις του στο σχολείο.
Όταν αποφοίτησε από το λύκειο, ο Πέτρος Φιλιππίδης έδωσε εξετάσεις στο Εθνικό Θέατρο, αλλά και στο Θέατρο Τέχνης «Κάρολος Κουν». Απέτυχε. Γι’ αυτό στράφηκε στη Σχολή του Λεωνίδα Τριβιζά. Εκεί έκανε τα πρώτα μαθήματά του και, έναν χρόνο αργότερα, το καλοκαίρι του 1983 πέρασε και στο Εθνικό ως πρώτος από τους υποψηφίους, αλλά και στο Θέατρο Τέχνης, έστω ως δεύτερος.
«Για μένα επιτυχία ήταν το ότι μπόρεσα και μπήκα στο Θέατρο. Ότι πέτυχα το όνειρό μου να μπω στο Θέατρο Τέχνης και να δουλέψω με τον Κάρολο Κουν, τον Λαζάνη, τον Κουγιουμτζή, τον Αρμένη, τον ∆εγαΐτη κ.λπ. Από εκεί και πέρα ξεκίνησε μια πολύ καλή πορεία μέσα στο Θέατρο Τέχνης, καθώς ο Κουν τους ανθρώπους που είχαν ταλέντο τους εκμεταλλευόταν (με την καλή έννοια). Ευτύχησα πέντε χρόνια να συνεργάζομαι με αυτούς τους ανθρώπους. Ακόμη και το ότι ήμουν στον Χορό στους ‘‘Ιππής” το θεωρώ επιτυχία», είχε δηλώσει στο Athens Magazine.
Σπουδές
Σταδιακά άρχισε τις σπουδές σκηνοθεσίας στη Σχολή Σταυράκου, αλλά διέκοψε τα μαθήματα μουσικής στο Ωδείο Αθηνών, καθώς δεν προλάβαινε. Είχε ήδη αρχίσει να συμμετέχει σε παραστάσεις, ενώ από το 1986, όταν και αποφοίτησε από το Θέατρο Τέχνης, η μία δουλειά διαδεχόταν την άλλη. «Ιππής», «Αχαρνής», «Αγαμέμνων», «Όρνιθες», «Πέρσες», «Προμηθέας ∆εσμώτης», «Θεσμοφοριάζουσες» ήταν κάποιες από τις παραστάσεις στις οποίες συμμετείχε ο νεαρός ηθοποιός.
Σταδιακά, βέβαια, άρχισε να μυείται και στην κωμωδία. Κι ας έχουν πει γι’ αυτόν ότι δεν είναι κωμικός, αλλά… κωδικός.
Σε μία επιθεώρηση στο «Παρκ», πάντως, ο Πέτρος Φιλιππίδης γνώρισε ένα νεαρό κορίτσι από τον Πειραιά που χόρευε στο πλευρό του Φωκά Ευαγγελινού, την Ελπίδα Νίνου. Μετά από τρία χρόνια κυνηγιού ο ηθοποιός έπεισε την πανέμορφη χορεύτρια να τον παντρευτεί. «Ήταν οδοστρωτήρας. Με κυνήγησε πολύ διότι εγώ ήμουν προσηλωμένη», είχε δηλώσει στο παρελθόν η Ελπίδα Νίνου. Στις 10 Αυγούστου 1997 γεννήθηκε ο μοναχογιός του ζευγαριού, ο ∆ημήτρης που ακολούθησε τα χνάρια του πατέρα του. ∆εν θα μπορούσε να γίνει και διαφορετικά. Από μικρός ακολουθούσε τον Πέτρο Φιλιππίδη στα θέατρα και, μάλιστα, η πρώτη δουλειά του μετά το σχολείο ήταν ταμίας, δηλαδή έκοβε εισιτήρια.
«Ξέρει και ξέρουμε ότι θα υπάρξει σύγκριση με τον πατέρα του, αλλά από την άλλη θα σταματήσουμε το όνειρο ενός ανθρώπου, εάν πράγματι κάνει γι’ αυτή τη δουλειά, επειδή ο πατέρας του είναι ηθοποιός; Ο ∆ημήτρης θα χαράξει τον δικό του δρόμο κι έχω την πεποίθηση, την επιθυμία, αλλά του το εύχομαι κιόλας, να γίνει καλύτερος από μένα», είχε δηλώσει ο Πέτρος Φιλιππίδης για τον γιο του, πριν εκδηλωθεί το ελληνικό #MeToo.
Πατέρας και γιος
Πατέρας και γιος συνεργάστηκαν, μάλιστα, για να μεταφράσουν το «Έγκλημα στο Όριεντ Εξπρές» και το έργο του Μολιέρου: «Ο κατά φαντασίαν ασθενής». Στη διάρκεια της πρώτης καραντίνας, ο Πέτρος Φιλιππίδης είχε εκφράσει την ανυπομονησία του να ανοίξουν τα θέατρα για να μπορέσει να δει τον γιο του επί σκηνής. Προφανώς δεν του αρκούσε ότι τον παρακολουθούσε στη σειρά της ΕΡΤ «Τα καλύτερά μας χρόνια». Τελικά, τον 57χρονο ηθοποιό πρόλαβαν οι καταγγελίες και οι εξελίξεις για τον βιασμό και τις απόπειρες.
Η Ελπίδα Νίνου και ο γιος του ∆ημήτρης στάθηκαν από την αρχή στο πλευρό του. Ίσως επειδή εκείνοι τον θεωρούσαν κάτι σαν τον «Λάκη τον γλυκούλη», που εξασφάλιζε τη συμπάθεια όλων. Ίσως να μην έβλεπαν ότι στη διάσημη μεταγλώττιση για τη σειρά «Ο Πέτρος και ο λύκος», ο άνθρωπός τους μπορούσε να παίξει τον ρόλο του σαρκοβόρου ζώου.
Οι επιτυχίες στην τηλεόραση διαδέχονταν η μία την άλλη. Το παιδί από το Μεταξουργείο καθιερώθηκε και μετακόμισε στο Παλαιό Ψυχικό. Στη βίλα που απομονώθηκε όταν άρχισε να ξετυλίγεται το κουβάρι των αποκαλύψεων μέσω των καταγγελιών που έκαναν περισσότερες από τρεις γυναίκες ηθοποιοί. Το τρομερό της υπόθεσης ήταν ότι ο Πέτρος Φιλιππίδης βγήκε μόνος του στη… σέντρα. Αν και τα πρώτα 24ωρα δεν είχε αναφερθεί δημόσια το όνομά του, εκείνος με ένα εξώδικο προσπάθησε να αποτρέψει την αναπαραγωγή των καταγγελιών. Και τελικά δημοσιοποίησε μόνος του την εμπλοκή του σε μία από τις πιο μαύρες σελίδες του ελληνικού θεάτρου, και όχι μόνο. Πήγε για μαλλί, δηλαδή, και βγήκε κουρεμένος. Όπως ο κινηματογραφικός ρόλος που πήρε… μέσα από τα χέρια του Αντώνη Καφετζόπουλου ως… Ακάλυπτος. Όπως έμεινε ακάλυπτος από επιχειρήματα απέναντι στις σοβαρές καταγγελίες οι οποίες οδήγησαν στη διαγραφή του από το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών και στην προφυλάκισή του… Κάπως έτσι του είπαν και από την ΕΡΤ «χαιρέτα μας τον πλάτανο».
Το βιογραφικό του
Στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος υπάρχει ένα πλήρες βιογραφικό του Πέτρου Φιλιππίδη. Ενδεχομένως να είναι πιο βαρύ από εκείνο του συγκρατούμενού του ∆ημήτρη Λιγνάδη. Με πολυσχιδή δραστηριότητα σε όλα τα είδη. «Συμμετείχε ακόμα στις παραστάσεις: Ο Βασιλιάς Ριχάρδος ο Γ΄, Λευκή απεργία, Γκλορίνα, Πράβντα. Το διάστημα 1988-90 συνεργάστηκε με τον θίασο «Εποχη» του Β. Παπαβασιλείου στις παραστάσεις: Πίστη, Αγάπη, Ελπίδα και Να βρεις τον εαυτό σου. Έχει συνεργαστεί με το Εθνικό Θέατρο σε παραστάσεις όπως: Βάτραχοι (Εθνικό Θέατρο, Μπέζος – Φιλιππίδης, σκην. Κ. Τσιάνος) και Όρνιθες (Εθνικό Θέατρο, Φιλιππίδης, σκην. Κ. Τσιάνος). Έχει πάρει μέρος, πολλές φορές, στο Θέατρο της ∆ευτέρας της ΕΡΤ1 και έχει εμφανιστεί σε πολλές τηλεοπτικές σειρές. Έχει πρωταγωνιστήσει στην επιτυχημένη σειρά του Mega Χάι Ροκ, καθώς και στις σειρές: Ο Πέτρος και τα κορίτσια του, Σε λα βι. Για δύο συνεχόμενες σεζόν υπήρξε πρωταγωνιστής και σκηνοθέτης της επιτυχημένης σειράς του Star Channel Το κλειδί, σε σενάριο του Λ. Καπώνη. Υπήρξε, επίσης, πρωταγωνιστής και σκηνοθέτης της σατιρικής εκπομπής Οι ∆ιαπλεκόμενοι Α.Ε. για πέντε συνεχόμενες σεζόν. Επίσης ήταν πρωταγωνιστής στις σειρές του Alpha Καλά να πάθεις και Ρεζερβέ. Στο Mega πρωταγωνίστησε στη σειρά των Β. Ρίσβα, ∆. Σάκαλη και Έ. Σολωμού Πενήντα-Πενήντα.
Στο Mega επίσης εμφανίστηκε ως guest στη σειρά του Α. Ρήγα Το κόκκινο δωμάτιο και στη σειρά Λάκης, ο Γλυκούλης. Είναι αφηγητής στη διεθνή δισκογραφική παραγωγή του παραμυθιού Ο Πέτρος και ο Λύκος του Προκόφιεφ, ενώ στην ίδια σειρά Catalogue έχει γράψει το Ελεφαντάκι Μπαρμπάρ, Τα όργανα της ορχήστρας και Το καρναβάλι των ζώων, σε συνεργασία με την εταιρεία Erato Warner και τη Συμφωνική Ορχήστρα της Λυών (διεύθυνση K. Nagano).
Έχει πρωταγωνιστήσει στις ταινίες του Ν. Ζαπατίνα Εφάπαξ, Ο Ηλίας του 16ου και Το Μωρό. Μακρά είναι και η συνεργασία του με το ραδιόφωνο σε πολλές εκπομπές όπως ∆υο βούρλα και μισά στον ΑΝΤ1 και Οι Κουμπάροι στον Flash 9,61 μαζί με τον Γ. Μπέζο. Επίσης έχει συμμετάσχει στην εκπομπή του Μελωδία FM 5×5. Έλαβε μέρος ως αφηγητής στις συναυλίες της ορχήστρας Μίκης Θεοδωράκης με θέμα Τα θεατρικά και κινηματογραφικά τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη.
Για δύο συνεχόμενα έτη υπήρξε δάσκαλος υποκριτικής στο Θεατρικό Εργαστήρι του Κ. Καζάκου και στη σχολή ΠΡΑΞΙΣ 7. Στο Θέατρο Μουσούρη έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις Ψέμα στο ψέμα του A. Neilson, Ο Μπακαλόγατος των Χ. & Γ. Γιαννακόπουλου και Μαύρη κωμωδία του P. Shaffer. Το περασμένο καλοκαίρι έκανε τη διασκευή, σκηνοθέτησε και πρωταγωνίστησε στην Ειρήνη του Αριστοφάνη, στην Επίδαυρο, στο Ηρώδειο και περιοδεία σε όλη την Ελλάδα», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ» που κυκλοφορεί