Μέχρι το αργότερο 10 με 15 Οκτωβρίου τα σχολεία όλων των βαθμίδων και κατά προτεραιότητα τα σχολεία Ειδικής Εκπαίδευσης θα λειτουργούν είτε σε πλήρη ανάπτυξη είτε με ελάχιστα κενά, δήλωσε ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης.
Αναλυτικότερα, ο κ. Φίλης σημείωσε ότι το υπουργείο δίνει μάχη στο θέμα της κάλυψης των εκπαιδευτικών κενών, το οποίο αποτελεί ένα διαχρονικό πρόβλημα, και καταβάλλονται προσπάθειες ώστε το ταχύτερο δυνατόν, με έναρξη από τις 10 Οκτωβρίου, όλα τα σχολεία να είναι σε πλήρη ανάπτυξη, ενώ επεσήμανε ότι ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στη λειτουργία της Ειδικής Εκπαίδευσης.
Ακόμη, ο κ. Φίλης διευκρίνισε ότι βρισκόμαστε στη δεύτερη φάση των προσλήψεων αναπληρωτών, η οποία θα ολοκληρωθεί τις προσεχείς μέρες, με 4000 προσλήψεις από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ενώ στην πρώτη φάση προσλήφθηκαν 3700 από το ΕΣΠΑ και τον τακτικό προϋπολογισμό.
Πρόσθεσε ότι ως τις 10 Οκτωβρίου θα έχουμε φτάσει στις προσλήψεις περίπου 11.000 εκπαιδευτικών σε Γενική και Ειδική Εκπαίδευση. «Δίνουμε μάχη με το χρόνο και τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες, για φέτος ειδικά που για πρώτη φορά τα κονδύλια του ΕΣΠΑ είναι περιορισμένα, αφού οι περιφέρειες Αττικής, Ν. Αιγαίου και Δυτ. Μακεδονίας εξαιρούνται» σημείωσε.
Αναφερόμενος στον ΦΠΑ 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση, ο κ. Φίλης δεσμεύτηκε ότι μέχρι τις 31 Νοεμβρίου θα υπάρξει οριστική απάντηση για το ζήτημα, το οποίο, όπως επεσήμανε, δεν αφορά μόνο στο υπουργείο, αλλά είναι «θέμα μιας συνολικής κυβερνητικής απόφασης».
«Δε θέλουμε να καταφύγουμε στην εύκολη λύση να μετακυλίσουμε σε άλλους τομείς το βάρος της φορολογίας» προσθέτοντας ότι «μπορούμε π.χ. να πετύχουμε το ισοδύναμο από την ολοκλήρωση των ελέγχων σε μεγάλες υποθέσεις φοροδιαφυγής».
Επεσήμανε παράλληλα ότι ο ΦΠΑ 23% «είναι ένα ζήτημα που πλήττει όχι τους εύπορους συμπολίτες μας, αλλά τη λαϊκή οικογένεια, τα φροντιστήρια στις γειτονιές και ένα σύνολο φορέων που συγκροτούν το πλαίσιο της παράλληλης ιδιωτικής εκπαίδευσης στη χώρα μας».
Τέλος, ερωτηθείς για το θέμα που προέκυψε με την απεικόνιση στο βιβλίο της Γ´ λυκείου γενικής παιδείας ενός χάρτη,
στον οποίο αναφέρεται η ΠΓΔΜ ως Μακεδονία, ο κ. Φίλης είπε ότι δε θέλει να κάνει δηλώσεις που αφορούν στην εκπαιδευτική διαδικασία και πρόσθεσε ότι υπάρχουν από τον νόμο εκπαιδευτικά όργανα, τα οποία θα αντιμετωπίζουν τέτοια ζητήματα. «Είναι, πάντως σαφές ότι η ΠΓΔΜ ιστορικά δεν συγκροτούσε το χώρο της Μακεδονίας και γεωγραφικά σίγουρα επίσης δεν συγκροτεί τον χώρο της Μακεδονίας από μόνη της» κατέληξε.